Gå til innhold

BRIO

Medlem
  • Innholdsteller

    930
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Bergen
  • Interesser:
    Foto bla
  • Kjøretøy
    525d sport 2006

Nylige profilbesøk

1277 profilvisninger
  1. Gammelt innlegg, men jeg svarer 😃 Gi har samme problem med gps sporing. Har aktivert den noen ganger. Klimatisering har jeg ikke opplevd problemer med.
  2. På min 06 mod gjorde IBS at jeg ikke fikk start. Koblet ut IBS og fikk start med en gang. 08 modeller har en forbedret versjon av IBS så jeg vet ikke om den kan være problemet her. Kan være verdt et forsøk å koble den ut.
  3. Nå kan jo ikke jeg vite hvilke problemer andre har hatt med sine E6x, men jeg vil slå et slag for dette som en utrolig god bil. Vi kjøpte vår E60, 525D 2006 mod. for snart 9 år siden. Bilen er altså 13 år og har nylig passert 250.000km. Jeg har kjørt bilen nesten 200.000 av disse og gleder meg fortsatt til hver kjøretur. Bilen er helt fri for rust. Jeg har hatt noen av de kjente elektronikkproblemene. Ibs og antenne over bakrute feilet. Jeg fikset lednigsnettet til bakluken i fjor da det var brudd i to ledninger. Jeg fikk problemer med startsperren og måtte bytte elektronikk på rattstammen. Ellers er det eneste elektriske problemet jeg har hatt en bryter på vinduet bak som jeg byttet. Alt av elektronikk virker altså fortsatt som det skal. På motor har jeg byttet en termostat, turbo charger pressure ventil og glødeplugger. Et verksted påsto at egr ventilen var gåen, så jeg byttet den. Det var unødvendig. Ellers fikk den nytt dieselpartikkelfilter for to år siden og jeg fjernet swirlflaps. I hjuloppheng er det meste byttet etterhvert men det skulle bare mangle på en bil med så høy kjørelengde. Jeg bytter gjerne deler i forkant av problemer, så f.eks når ett hjullager røk, ble det fire nye Bilen er fortsatt så bra at jeg vurderer å beholde den til den blir veteranbil. 🤗
  4. Takker for info. Skjønner den med strammingen til slutt. Har byttet litt i bakstillingen det siste året, så det har jeg gjort før. 😃
  5. Tenker jeg kjøper to casterstag og bytter. Trengs det spissing av hjul etter bytte av disse og er det noen gode tips for jobben? Har begynt å lete etter en DIY men er i Legoland med guttungen så ikke så mye tid for sånt nå 😀
  6. Har du et godt tips på hvordan sjekke tilstand på dem?
  7. Nå er det en uke siden jeg satte på nye skiver, men beholdt bremboklossene som bare var ca 6mnd. Har så langt i påsken kjørt fra Bergen via Moss og Sverige til Danmark. Det er en during i bilen under oppbremsing fra stor fart. Rattet vibrerer ikke, men det rister litt i bilen. Har litt vibrasjoner under kjøring når jeg ligger i 120+ kmt. Kan det være kasterstag eller tannstang?Bilen var nettopp på Vehicle check og firehjulsstilling. Indre styreledd på begge sider ble byttet. Jeg håpet det var disse som lagde vibrasjoner/skeive skiver.
  8. Bump! Kortversjon! hvordan skal anleggsflaten på stempel mot bremseklosser se ut? Helt slett og fin uten hakk eller merker, eller har ikke dette noe å si så lenge stempelet glir som det skal?
  9. For 6-7 mnd siden byttet jeg bremseskiver og klosser fremme på min e60. De nye var brembo kjøpt fra Autodeler.de. De ga en veldig god bremsefølelse når de var ny. Et par måneder senere fikk jeg beskjed fra mitt verksted om at indre styreledd var slitt og burde byttes. Jeg ville vente med bytte siden jeg hadde brukt mye penger på bilen. (Nesten alt i bakstilling var nytt i løpet noen få måneder.) I februar begynte jeg å merke en pulsering i bilen under bremsing. Jeg bestilte bytte av styreledd og hjulstilling på verksted. Fikk så beskjed om at begge indre styreledd måtte byttes og at de etter byttet også merket pulseringen under bremsing. Ingen flere feil fant de ved vehicle check. Etter dette var pulseringen ikke borte men ble verre i løpet av den neste måneden. Nå har jeg byttet skivene fremme igjen og pulseringen er borte. Jeg føler like vel at det ikke er helt som det skal ved bremsing. Når jeg byttet skiver la jeg merke til at flaten på stempelringen mot bremsekloss på den ene siden hadde hakk og ujevnheter. Kan dette være årsak til at jeg ikke får godfølelsen ved bremsing enda? Kan dette gi kast i bremseskiver igjen? Jeg er redd for at jeg skal få vibrasjoner/pulsering igjen og ønsker å få høre med dere om erfaringer med dette 😀
  10. Tusen takk for den. Da vet jeg at jeg kan bruke travers fra alle modeller etter 2004 😃
  11. Jeg har funnet ut at sveising av aluminium på traversen er en dårlig løsning og jeg vil heller få byttet den. Da har jeg to spørsmål som kanskje noen her vet svaret på. Er det endringer på traversen mellom LCI og pre LCI eller mellom manuell gir og automat?
  12. Det koster ikke noe å koble fra IBS for å se om det er den som skaper problemene.
  13. Jeg ber selvfølgeligikke om gratistjeneste
  14. Er det noen her i bergensområdet som kan hjelpe meg? Det er om innfestning på traversen til styrearm i bakstilingen. Bolten sitter så fast i hylsen på foring at jeg fikk brudd.
  15. Ikke helt som på min bil. Jeg får et knekk kun når jeg endrer retning på rattet. Jeg får komme meg under en dag og sjekke litt mer. Takk for alle svar 😃
×
×
  • Opprett ny...