Gå til innhold

Kjennern

Moderatorer
  • Innholdsteller

    4879
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    12

Alt skrevet av Kjennern

  1. Hei, enkleste er https://bimmercode.app/ eller https://www.mycarly.com/brands/bmw/ Dette krever egne adaptere, disse finner du via web siden dems. Du kan også bruke E-SYS, men dette krever litt mer av kodingen + en pc med windows og kabel/dongel. Jeg har selv Carly og E-SYS. Er nok en liten stund til jeg skal nedover til Stavern igjen, men om du ikke har funnet noen som bistår eller ordnet selv kan jeg gjerne hjelpe til nærmere sommeren( slutten av juni -> )
  2. Ser ut som en fin bil, litt vanskelig å se da bildene er litt ja… https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=219168672 og byttet eier oftere en jeg bytter dekk 😆
  3. La nøkkel ligge i bilen når du vasker.
  4. Du setter på en slik så er det null stress med cab i 10 pluss grader eller i god driv på motorveien. Men cab er mye mer en å pushe fartsgrense på motorvei. Du skal nyte turen i cab, og da blir gjerne omveier et bedre alternativ en å stresse i trafikk på E18
  5. E46 cab er i mine øyne en klassiker. Bildet er fra 2011, men kunne godt tatt dette i dag Den feirer 20 år nå i august.
  6. Noen som har noen erfaring med IF og dems motor/gir forsikring. Jeg ser de ikke har noen øvre aldersgrense, kun 200.000KM som grense. Har i dag samme forsikring i Gjensidige og den har et tak på maks 8 år/200.000KM. Selger sa den gjelder så lenge bilen vedlikeholdes, var ikke krav om merkeverksted sa han. Bør kanskje få dette skriftlig siden jeg gjør alt på bilen selv i stor grad ( Selv = bekjent som fikser på kvelden ) Fikk en greit tilbud av IF så vurderer å hoppe på dette, siden bilen blir 8 år neste år.
  7. Dekkonline.com sier at Pirelli Winter SottoZero 3 er * Ikke alle mulige dimensjoner, men de har i 18" og 19". På Pirelli.com fant jeg også samme dekk i 20" med mixed dim, står ikke noe om * der vel å merke. Søkte opp min xDrive modell.
  8. Michelin.no sier 225/40 R19 + 255/35 R19 med Pilot Sport 4 S foran og bak som er stjernemerket.
  9. Bare 1 ting å si, nice 👍!! 💯
  10. Primært firer i en 6-Serie Synes 6 serien fortjener litt mer, men på en annen side så koster det jo mer også. 258HK burde vel være mer en greit, og den du linket til har veldig bra utstyrsliste.
  11. Den er perfekt i mine øyne om du ser bort i fra motor Er nok derfor den er tungsolgt. Burde være mulig å få ned prisen litt?
  12. Er det ikke bedre å kjøpe sete etter bil? ikke bil etter sete? Ellers er vel F31 og F11 fine biler med god plass, bare vær obs på at komfortseter spiser mye plass bakover.
  13. @Werther Ikke dum ide, mest skuffa over at jeg ikke fikk tilbud om grillpølse med rekesalat mens jeg venta...
  14. Enig, tenkte å levere til Bavaria. Be de evaluere alle dekk. Må også sjekke felgen tenker jeg.
  15. Hallo, var uheldig i dag og fikk en punktering på høyre framdekk. Var et stygt hull på vei inn på en bensin stasjon langs E6.. sjefen der har tatt på seg skylden og de kommer til å dekke kostnader til å fikse dette. Men siden jeg har xDrive bør jeg vel strengt tatt bytte på begge sider foran? Eller må man bytte alle 4? Er lik dim med stjernemerket dekk Dekkene har rullet ca 10-12k km.
  16. Du har jo xDrive, om du kjører med «feil» foran/bak dimensjon eller mixed uten stjernemerket dekk. Er det muligheter for at noe i drivverket kan bli påvirket av dette.
  17. Ja, det tror jeg. Men jeg er jo litt rart skrudd sammen når det gjelder dekk og xDrive
  18. Grattis, hadde handla i går om jeg hadde hatt "baller nok" til å kjøre mixed dim på xDrive 😛
  19. Er ikke min bil Men måtte sjekke hva Michelin leverer, de har ikke PS4S i 245/40-19 som stjernemerket dekk. Jeg er pingle så jeg har selv Goodyear Excellence i 245/40-19 med stjernemerke foran og bak. Skal dog ikke trenge stjernemerke med lik dim foran og bak.
  20. Hvordan dekk har du på bilen?
  21. Legger inn 530d xDrive på Michelin sin side sier den at du kan ha Primacy 3 ( 245-40 R19 98Y L *MO ) foran og Pilot Sport 4S ( 275/35 ZR19 100Y XL *) bak i den dimensjonen du har. Men fungerer det så er det vel fint. Men bare vær obs på symptomer, har vel fått nok tips om stjernemerkede dekk her nå
  22. Har sikkert motor godt av 🤭
  23. Kule felger, ok pris også? Se bort i fra medfølgende «kvalitets dekk»... https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=214943135
  24. Hvilken dimensjon valgt du?
×
×
  • Opprett ny...