BMW forhandlere gidder ikke engang prøve så det kan du glemme. Men du kan gjøre følgende om du har TeleServices, Control for Teleservices og Combox (Etter det jeg har fått med meg)
Biler pre 07/2013 har et fastmontert sim fra en Tysk provider, de etter 07/2013 har løst sim kort som du kan bytte til Norsk og da kan BMW forhandlere hjelpe deg. Det er hvert fall det jeg har lest meg fram til.
Lag en konto på den Tyske ConnectedDrive portalen:
https://www.bmw-connecteddrive.de/cdp/release/internet/servlet/login?locale=de_DE
Det kommer opp en feilmelding når du prøver å legge til bilen din. Da får du en link til en PDF og/eller du kan ringe BMW ConnectedDrive services i Tyskland.
PDF er et egenærklærings skjema som sier at du er du og bilen er din.
Scan inn vognkortet ditt også da dette må sendes inn samtidig. Sendes på epost bare så går passe fort.
Si du skal aktivere ConnectedDrive men at du IKKE skal ha hjelp av BMW Norge.
Etter en stund, tok vel 2 uker for meg så var bilen aktivert. Så måtte jeg kjøpe tilgang på tjenester, den billigste holder nok i massevis. Dette er et år av gangen du betaler for, om det ikke er inkludert i bilens utstyrsliste (Tror det oftest er i USA)