-
Innholdsteller
847 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
3
NilsP vant dagen sist September 8 2021
NilsP hadde mest likt innhold!
Profile Information
-
Kjøretøy
E30 m3`s
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
NilsP's Achievements
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: E30 M3 med M5 motor - ser etter en bestemt bil
-
E30 M3 med M5 motor - ser etter en bestemt bil
emne svarte i NilsP sin gejens430 i Annet BMW og motorprat
Var meg som kjøpte bilen den gang i 97.. ga meg masse hodebry, men samtidig til evig e30 m3 entusiast 😉 Er rett som du skriver, nesten ingen som visste om den bilen og den har gått under radaren totalt.. var synd det blei påbegynt et stort prosjekt på den, burde blitt holdt "orginal" Var kjøpt ny i Norge i 86, sendt til tyskland i 88 og bygd om med "m6" motor for stoooore summer.. Hadde den fra 97 til 2001 ish. Bra den blir pussa opp igjen! -
Glenny93 reagerte på et innlegg i et emne: e30 M3 Prosjekt- BBS RS ferdig bygget🤩
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: e30 M3 Prosjekt- BBS RS ferdig bygget🤩
-
Blir jo m3 jo, motivasjons positur e kjekt 🥳
-
NilsP reagerte på et innlegg i et emne: e30 M3 Prosjekt- BBS RS ferdig bygget🤩
-
NilsP reagerte på et innlegg i et emne: e30 M3 Prosjekt- BBS RS ferdig bygget🤩
-
Glenny93 reagerte på et innlegg i et emne: e30 M3 Prosjekt- BBS RS ferdig bygget🤩
-
Ja, ser jo kun kjekt ut 🤷🏼♂️ Kunne tenkt og lært og prøvd sjøl, men måtte hatt egnet lokale til sveis,kapp og slip 🤗
-
Glenny93 reagerte på et innlegg i et emne: e30 M3 Prosjekt- BBS RS ferdig bygget🤩
-
Meget bra arbeid du holde på med 🥳
-
NilsP reagerte på et innlegg i et emne: e30 M3 Prosjekt- BBS RS ferdig bygget🤩
-
NilsP reagerte på et innlegg i et emne: e30 M3 Prosjekt- BBS RS ferdig bygget🤩
-
NilsP reagerte på et innlegg i et emne: Mitt E30 M3 prosjekt. Vurderer salg.
-
NilsP reagerte på et innlegg i et emne: e30 M3 Prosjekt- BBS RS ferdig bygget🤩
-
NilsP reagerte på et innlegg i et emne: Hybrid rekkevider og ladetid
-
NilsP reagerte på et innlegg i et emne: Hybrid rekkevider og ladetid
-
Takker for gode tips. Kjører vel denne bilen 12-15000, hvorav halvparten nok går under småkjøring der en hybrid sikkert kunne bidratt, men hadde nok enda med tomt batteri hver gang (stort sett flatt) og med dagens strømpriser og videre utsikter så er det ikke gratis og lade heller. Endel kjøring er også med ca 2 tonn på slep, så en litt kraftig diesel frister ☺️ -synd at F11 med motor holde seg så godt i pris 😝
-
Takker for godt og utfyllende svar. Glemte skrive at hengerkapasitet er en viktig faktor, minst 2 tonn, som jo begrenser utvalget mye.. Mtp dagens strømpriser også, så begynner det vel gå litt mot et dieseldyr, de er jo perfekte til så mangt, og så lenge forbruket går litt ned fra dagens liter på mila, så er det jo fremgang 🤗
-
NilsP reagerte på et innlegg i et emne: Hybrid rekkevider og ladetid
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: Hybrid rekkevider og ladetid
-
Hei! vurdere ny bruksbil og ser egentlig på litt eldre x5 eller f11 med litt motor i. Men er også litt nysgjerrig på nyere hybrid type x5 40e, x3 30e eller 330e. Hvor lang er rekkevidda i praksis? Ladetid og strømforbruk? Er det egentlig mye og spare vs en moderne motor som går på 0.5 på mila!? Nei, ingen gratis lading, og blir evt på vanlig stikkontakt.
-
NilsP reagerte på et innlegg i et emne: e30 M3 Prosjekt- BBS RS ferdig bygget🤩
-
tpmek reagerte på et innlegg i et emne: NilsP E30 M3 gruppeA prosjekt.
-
Går mot suksess her 🤗
-
volvobrage reagerte på et innlegg i et emne: NilsP E30 M3 gruppeA prosjekt.
-
Skulebollen reagerte på et innlegg i et emne: NilsP E30 M3 gruppeA prosjekt.
-
Blinklys reagerte på et innlegg i et emne: NilsP E30 M3 gruppeA prosjekt.
-
Ikkje prøvd denne enda, men trur det blir heilt ok! Lengre blad som dekke bra. Med org varmeapparat så må ein bygge om litt stag, trur det egentlig er ganske lett.. hadde instrukser på det ein gong 😆
-
Masse bra og fin jobb 🤗 Gi beskjed når du selge M logoen 😜🤗
-
Takk for det 🤗 Ja, enig med monovisker, men den må stå på skrå 😜 Satser på litt treff ja, fikk akkurat noen terminlister, som passa litt dårlig ift jobb 😳 men-men,time will show! Håpe på tidlig vår i sokndal, så får testa litt der 😊
-
Takk for det 🤗 Ganske rolig på mekkefronten de siste mnd, men gjort litt div småplukk. satt inn «gjestestol» Faktisk en gammel orginal die wethje/ recaro karbon stol.. utgått fia, men funker til evt gjester. Har også kobla opp intercom`en og lagt klar strøm til garmin catalyst`en som eg bare måtte ha 😎 Ellers; Bytta fuel rail og btr. -nye bensin slanger i motorrom. fiksa/lappa på skade på ene skjørtet. bygd om til enarma visker.. Quick fix når ikke har orginale varmeapparatet. Muzzi selger disse, egentlig veldig enkel løsning! Hatt nede girkassen, bytta olje, bytta thrustlager og foringer på opphenget og montert høyere slik pinne som gaffelen ligger imot.. håper det hjelper mot clutchen som tok fryktelig langt inne. Under bilen; Fix av eksos lekkasje.. Montert opp all plasten under skjørtet bak, orginale m3 deler. Det som gjenstår før sesong start er; lufte clutch/slavesylinder, etter lagd ny slange med større id. Seler til gjeststolen. Bytte dempere bak, bygge flere bbs hjul. (Ringer i bestilling)$$$ justering og fintuning av understell, og vekting! Vurderer ny runde med mapping av motor.. Så e det forhåpentlig klart til litt kjøring! -venter spent på bmwccn terminliste og håper det kan passe litt. Har trua på det kan bli endel biler i div racing klasser!?
-
Ja, her e det masse og sette seg inn i gitt, har aldri klart og sette meg inn i slikt.. og når det i snitt har vært max 1 gang på bane i året siste 15 år, så blir grunnlaget litt tynt. - og sikkert endringer på bil hver gang også! Dekktemp er nok litt smart og kikke på etterhvert ,spesielt med slicks kanskje? -eneste som var gjort nå var og finne et anbefalt trykk når varme, ca 1.8 bar -men ser jo på dekkene at de har hatt for masse camber så langt og innsidene er full av gummi rester. ja, det er kjekt med tilnærma orginal biler, kan tåle store mengder med bank, og egentlig var det jo det eg håpa på med denne bilen også, at den skulle være så solid at den sku tåle bruk, og motoren mappa snillt så langt. Forøvrig så dagdrømmer eg om denne lap timer/ race coach... -dyr, men ser veldig praktisk ut i bruk, samt viser visuelt og kan snakke til deg på banen..
-
Ja, dette med slicks og dekk er vel en kunst i seg selv, har veldig lite erfaring og har kun kjørt et set med r888 på andre m3`en, men egentlig aldri blitt helt venn med de heller. -bunne nok i manglende forståelse og oppsett av understell generellt der også! Knivstag hadde vært kjekt,og spesielt innvendig justerbart, men det er ikkje lov i dette regelverkt. Så du var med og kjørte i «gamle dager» ? Bmwccn kanskje? Var gentlig der eg har min knappe erfaring fra også. Bmwccn treff mellom 98 og ca 2006.. Det dukka visst ikkje opp noen kjøremuligheter som passa for meg i høst, var invitert på sokndal på publikumsåpningen, men selfølgelig kollisjon med jobb, samma med ferdighetskjøre kurs de hadde der. Nytta muligheten og låne bukken til broderen når garasjen hans var ledig et par veker.. inget nytt, men mekking uten skikkelig løftebukk føltest plutselig mer uaktuelt 😎 Fikk gjort ganske masse dei dagane, og fikk god oversikt over masse. Tok med travers og stab stag for litt lakk og shine.. Sveiste forlenging på staget i clutch slavesylinderen,den tok veldig lang inne. Men så var det where to begin.. amatør feilene dukker opp fortløpende og skal vel være glad for sesongen var slutt. Første som dukka opp var jo stab staget foran igjen, denne gang heie braketten i bunn revet av i sveisen.. hmm.. begynte vel innse at mr Muzzi nok hadde rett med at noe må være feil! Har nok rett og slett klemt for hardt de brakettene, selv om det var slik de var fra før, utenom litt ny lakk. så eg har kjørt med enten knallhardt stag, eller intet stag når knekt. Og så dukka opp knekt justering i bakstilling, så den var dinglende løs på eine sida. videre... vandring på bakstilling, var kun 1cm fra kjøre høyde på høgre sida, før den bunna fysisk med avstivnings staget i bærebru bak mot fjørskåla... sleggemekk måtte til, har iallefall 3cm nå.. neste option blir vinkelsliper 🤥 Videre.. ene drivakselen var gadd stiv, dvs ingen sideveis bevegelse.. defekt ledd! Diffen stod med for masse vinkel oppover mot mellomaksel, pga den har spacer klosse oppå.. bilen har vært veldig tung og skubbe på også! Også litt problem med kalipper alignement bak, den subba litt. Foran hadde eg nye fine klosser, men de e så tjukke at de faktisk ligge litt bortpå heile tida 😎 Camber bak altfor masse, ca 4 % Når ser på dekkene, så er vel knapt halve brukt 😂 Forstillinga var jo justert skikkelig, og bak blei det sånn for og unngå subbing i første omgang, så akkurat dette var eg klar over.. prøve og få orden på dette i vinter. Bytta også diff, den som stod på var egentlig veldig tung, satte på ein veldig lett som kan bli morro og prøve i sokndal.. På rudskogen er nok den tyngste mest rett. Dette var forresten en merkelig diff, med annet baklokk.. prøvde montere et vanlig på, men de nedre boltene kom inn i diff huset, noenmsom har peil hvilken diff det er!? Har også bytta fjærer foran, de som stod på var noe eg fant i rotet, meget sannsynlig for mjuke. Jaja, litt av liste med dårlig greier, iallefall litt forbedringsmuligheter må være konklusjonen 😂 Dempere bak bar også de gamle som har stått sida 90 tallet, neppe optimalt 🙄 I tilleg var det jo problem med bremsebalansen, noe eg også har funne ut av, når justerte «balance bar» forover,så kom den i konflikt med baksida av pedalen, som igjen skubba inn bakre bremse sylinder slik at den fikk meir trykk. Har justert litt (les skrustikk og rettsliper) og bytta bremsesylinder foran, så nå ser det så meget nedre ut, får justert trykk masse begge veier. (Har trykkavlesing i sprutet) Litt diverse bilder... Bytta også ratt og snap on feste.. et gammalt orginalt m3 dtm ratt faktisk. Kobla ferdig luft jekk koblingen.. måtte lage litt vinkel under pga klaring mot panser. (Skråkappa kjøleslange med rett diameter) 😎 Montert vidvinkel speil.. Ellers; holder på bytte fuel rail og btr for mer korrekt type, lager slanger og har kobla opp den gamle innvendige benzin druck måler 🤗 Lang og rotete tråd som vanlig 😂🤗 6CA76EEA-EBF0-46C1-BC65-D7DA2C1AE0DE.MOV
-
Takk for det, og fortsettelsen kom visst aldri.. hadde på gang litt skriving, men kokte i kålen, som vanlig 🤥😂 Takk for det.. Ja, det med testing burde vært en selfølge, men mulighetene var egentlig null før rudskogen, men satser på muligheter i sokndal før neste sesong 🤗 Forskjellen.. tja, si det! Var så masse inntrykk på en måte.. men kjenner jo igjen e30 m3 følelsen, men mer rå og direkte, stiv og støyende, og en annen følelse på styring, dvs mye mer overstyrt. Selfølgelig spille nok dekkene inn bra her også, hadde heller aldri kjørt på slicks før. Takk, Jan.. og sku ønske eg va like ivrig som deg med dine prosjekt, og like flink til dokumentere 🤗 Får satse på et treff til sommaren!