
eLC
Medlem-
Innholdsteller
26 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
eLC's Achievements
Newbie (1/14)
2
Nettsamfunnsomdømme
-
Komplett listesett til E46 i svært god tilstand. Farge: Eldeltre / Edelholz. Se https://www.finn.no/140754382
-
k.p reagerte på et innlegg i et emne: *Solgt* Webasto ettermonteringskit til E61/(E60)
-
Så vidt meg bekjent kan du bytte Webasto uten ny koding, så lenge det er en «BMW Webasto».
-
Det tror jeg ikke. kit’et er forøvrig solgt.
-
"Settet består av samtlige komponenter fra original-settet, bortsett fra en kort slangestump til drivstoffuttak." Tror ikke man skal undervurdere arbeidsomfanget, men monteringsanvisningen dekker hele prosessen. Det er fullt mulig å ta snarveier både på drivstoffkobling og det elektriske, om man ikke vil ha det 100% originalt. Min plan var å ta dette i fire steg: 1. Montere Webasto i hjulbrønn og koble til kjøleanlegget. 2. Koble opp drivstofftilførsel. 3. Koble opp det elektriske. 4. Kode opp bilen for ettermontert Webasto (dette kan jeg bistå med, eller man får det utført på verksted).
-
Sorry, oppdatert nå. Diesel
-
Løfter denne opp igjen - nå er det snart høst og på tide å montere Webasto for vinteren Selger et Webasto-kit for ettermontering til E61 og E60 _diesel_ som jeg ikke rakk å montere. Selges: 5.000 kr Ny-pris: 20.000 kr ++ Settet består av samtlige komponenter fra original-settet, bortsett fra en kort slangestump til drivstoffuttak. Webastoen er original BMW og ny-overhalt med nytt brennkammer og glødeplugg, drivstoffpumpe, sirkulasjonspumpe, eksosrør og noen slanger er brukte, men i god stand - resten er helt nytt. Kabelsettet finnes ikke for etterbestilling, men det medfølger riktige kabler i alle dimensjoner og originale plugger, samt kretsskjema - forholdvis enkel operasjon å lage selv. Leveres med BMWs monteringsanvisning og original fjernkontroll. "Underbody trim" og drivstoffrør er for E61, men kan bestilles for E60. Disse er såpass store at de er vanskelige å sende, men det kan vel løses på et vis. Monteringssettet befinner seg i Trondheim. Settet består av følgende deler i tillegg til selve varmeren: 64216912737 Hose from heater to engine return (M57) 64216959112 Hose from changeover valve to independent heater 64216912736 Hose from changeover valve to engine feed (M57) 64216917410 Hose from heating element to water valve (IHKA "high") 41127128476 Sealing cover 51717070179 Underbody trim 16146750467 Rubber seal 64128363739 Hexagonal nut 07119902913 Hexagonal screw M6 x 16 mm 64121378285 Click hose clip 07119903849 Hexagonal screw M6 x 20 mm 07119904442 Hexagonal screw M5 x 10 mm 64217518579 Hose clip 61131391721 Cable tie 64216904030 Hose holder (M57) 07146981767 Clip-on underbody trim 64509416556 Pipe clip (not required) 64219415899 Rivet nut 07119904527 Hexagonal screw with washer M6 x 20mm 61138364566 Miniature connector 64128385213 Blind rivet nut 61120411857 Extension 64126936692 Mounting bracket
-
Nei, dessverre. Ønsker å selge det samlet
- 7 svar
-
- webasto
- ettermontering
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Ja, er mest interessert i at noen får nytte av det arbeidet jeg har lagt ned så langt
- 7 svar
-
- webasto
- ettermontering
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Skulebollen reagerte på et innlegg i et emne: Webasto ettermonteringskit til E61/(E60)
-
Monteringsanvisninga sier 13-14 timer, og så må kablene lages da. Blir nok ganske kostbart å få et verksted til å montere.
- 7 svar
-
- webasto
- ettermontering
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Nå er tiden inne for å montere Webasto før vinteren Har et ettermonteringssett til salgs til E61/E60 som jeg ikke rakk å montere
- 514 svar
-
- webasto
- parkeringsvarmer
-
(og 4 andre)
Merket med:
-
Selger et Webasto-kit for ettermontering til E61 og E60 som jeg ikke rakk å montere. Selges: 5.000 kr Ny-pris: 20.000 kr Settet består av samtlige komponenter fra original-settet, bortsett fra en kort slangestump til drivstoffuttak. Webasto er original BMW og ny-overhalt med nytt brennkammer og glødeplugg, drivstoffpumpe, sirkulasjonspumpe, eksosrør og noen slanger er brukte, men i god stand - resten er helt nytt. Kabelsettet finnes ikke for etterbestilling, men det medfølger riktige kabler i alle dimensjoner og originale plugger, samt kretsskjema - forholdvis enkel operasjon å lage selv. Leveres med BMWs monteringsanvisning. "Underbody trim" og drivstoffrør er for E61, men kan bestilles for E60. Disse er såpass store at de er vanskelige å sende, men det kan vel løses på et vis. Monteringssettet befinner seg i Trondheim. Settet består av følgende deler i tillegg til selve varmeren: 64216912737 Hose from heater to engine return (M57) 64216959112 Hose from changeover valve to independent heater 64216912736 Hose from changeover valve to engine feed (M57) 64216917410 Hose from heating element to water valve (IHKA "high") 41127128476 Sealing cover 51717070179 Underbody trim 16146750467 Rubber seal 64128363739 Hexagonal nut 07119902913 Hexagonal screw M6 x 16 mm 64121378285 Click hose clip 07119903849 Hexagonal screw M6 x 20 mm 07119904442 Hexagonal screw M5 x 10 mm 64217518579 Hose clip 61131391721 Cable tie 64216904030 Hose holder (M57) 07146981767 Clip-on underbody trim 64509416556 Pipe clip (not required) 64219415899 Rivet nut 07119904527 Hexagonal screw with washer M6 x 20mm 61138364566 Miniature connector 64128385213 Blind rivet nut 61120411857 Extension 64126936692 Mounting bracket
- 7 svar
-
- webasto
- ettermontering
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Ønsker å kjøpe tanknivåmåler/pumpe til E60/61 _med_ uttak for Webasto på topplokket.
-
Lageret i gjennomføringen er trolig rustet. Har du verktøy, god tid og litt mot, bytter du hele gjennomføringen. Relativt rimelig, men du kan få problemer med å demontere den gamle og du kan risikere at ruta sprekker. En quick-fix (som for min del fungerte suverent), er å skru av viskeren (vippe opp plastdekselet og fjerne mutteren), for så å presse akslingen ut av lageret og inn i bilen. Så pusser du bort rusta fra akslingen med f.eks. stålull, setter inn med grease og remonterer. Voila
-
530dat med M57TU2D30 - hvilke faktorer kan påvirke gange på tomgang? Motoren går noe røft (vibrasjoner) på opprinnelig tomgangsturtall (670rpm), og er oppjustert til 720rpm hvor den går rent. Når motoren er kald, dropper turtallet noe om man gasser på litt, og av og til stopper motoren. Dette oppstår når man gir litt gass (1000-1500) rpm for så å slippe gassen. Dersom motoren ikke stopper men bare dropper turtall (4-500rpm), så kompenserer den med å hoppe opp i 1000-1200rpm før den stabiliserer seg på 720rpm igjen. Ingen feilmeldinger på diagnose. Alle dyser er godt innenfor norm ved diagnose (+/- 0,5). Har fått tips om EGR-ventil - at den kan slippe gjennom for mye eksos på tomgang. Kan det være sensorer som midlertidig gir feil/misvisende data pga. dårlig kontakt eller slitasje? Noen potmeter i denne forbindelse? Er jo kjent for å kunne gi feilaktige data. Blir litt som å lete etter nåla i høystakken føler jeg, men kanskje andre har liknende erfaringer? Gjerne også tips om hva andre har prøvd som ikke har hjulpet. Har tilgang på diagnoseutstyr, så kanskje det er spesielle sensorer jeg burde fulgt opp under testing?
-
Strøkne, originale baklykter til E46 selges rimelig: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=55943791