
PIIIPower
Medlem-
Innholdsteller
1321 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Bosted:
Blaker/Sørum
-
Kjøretøy
E90 318d 2007 / M47
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
PIIIPower's Achievements
-
PIIIPower reagerte på et innlegg i et emne: E.C.'s garasjetråd - helgens verktøyjakt med E91 og en liten stereo-upgrade.
-
PIIIPower reagerte på et innlegg i et emne: Jakten på min første feilkode B47 med ISTA+
-
🎉 Flott å fyre av delekanonen med meninger og god tro🎉 ehh.. Det bør ryddes i signalfeil først. Hjelper ikke å bytte støvsugerpose hvis noen har klippet kabelen.. Det er umulig å feilsøke på nett, men jeg ville ha sjekket alle ledere til de tre nederste kodene. Jeg kan jo gjette på kabelbrudd eller utfall av jord. 00E714 peker jo på DME, som kode 1 og 2..
-
papertiger reagerte på et innlegg i et emne: Min OEM+ biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, i3S 120Ah samt E61 545i og 321 oldtimer prosjekt!
-
PIIIPower reagerte på et innlegg i et emne: Min OEM+ biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, i3S 120Ah samt E61 545i og 321 oldtimer prosjekt!
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: Min OEM+ biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, i3S 120Ah samt E61 545i og 321 oldtimer prosjekt!
-
PIIIPower reagerte på et innlegg i et emne: Min OEM+ biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, i3S 120Ah samt E61 545i og 321 oldtimer prosjekt!
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: FRM og LMM problemer? X1 E84
-
Otis reagerte på et innlegg i et emne: FRM og LMM problemer? X1 E84
-
Du kan jo prøve 🤣, du får mer enn du ber om. CD er pent pakket med trojanske hester, bot-net klienter og annet spam. Den med rosa blomster henter siste versjon av dritt fra Kina av seg selv når man forsøker å installere. Jeg har en link til det lenger opp i tråden, eller se signaturen til @Otis på pc (signaturer vises ikke på mobil) da får du det du trenger. Ikke bruk CD'n, bare la det være. (Ohhh som å snakke til unga jo🤣)
-
Otis reagerte på et innlegg i et emne: FRM og LMM problemer? X1 E84
-
Dyreste ever (men tid kan jo være penger!) , men er riktig kabel ja. (https://www.aliexpress.com/w/wholesale-bmw-inpa-k-dcan-cable-with-ft232rl-chip.html) Aldri, aldri, aldri, jeg gjentar ALDRI bruk CD'n som følger med. Aldri.
-
PIIIPower reagerte på et innlegg i et emne: danskiii's E21. Grønne Bønne
-
PIIIPower reagerte på et innlegg i et emne: Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Ferdig resultat .Pics
-
PIIIPower reagerte på et innlegg i et emne: ingvaldsen's forskjellige kjøretøy _ 750d prosjekt
-
PIIIPower reagerte på et innlegg i et emne: Min OEM+ biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, i3S 120Ah samt E61 545i og 321 oldtimer prosjekt!
-
PIIIPower reagerte på et innlegg i et emne: Planlagt vedlikehold 9.7.25
-
PIIIPower reagerte på et innlegg i et emne: E.C.'s garasjetråd - helgens verktøyjakt med E91 og en liten stereo-upgrade.
-
Otis reagerte på et innlegg i et emne: Oljelekasje motor f11, 2011modell
-
Vi er generelt skeptiske til verksteder 🙂. De har ofte generell kompetanse ( ikke modell spesifikt) og ett inntekts mål. Som opplyst forbruker kan det være lurt å utelukke kjente problemstillinger før man kaster masse penger etter verksteder som mener noe. Dersom de kan garantere at problemet løser seg ved bytte av turbo så er det en sak, men det får du trolig ikke skriftlig. Så det kan det være greit å utforske andre løsninger først. Anbefaler å skifte pakning til oljefilterhus først. Du kan jo alltids ta av innsug og rengjøre dette og bytte pakninger også. Det bør gjøres uansett og koster "itt'no" i forhold til å bytte turbo. Løser det problemet er det bra og fortsetter lekkasjen har du uansett ikke tapt noe 🙂.
-
Bare ligg unna Ridex, hvis du ikke vil styre med dobbel jobb og RMA håndtering fra Autodoc på installerte deler.. EMV er en tilnærming til originalen, skjelden perfekt match. Støtter Hella / Bosch! Ed: Valeo er også OEM til flere merker og et stort sett ok.
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: Pingu’s X1 F48 - X5 komfort seter ferdig montert!
-
Flott arbeid, men en liten kommentar til denne Ordentlig tuning av DSPen med målemikrofon Det skader selvfølgelig ikke, men husk at du optimaliserer lyden for ett bitte lite område. Lyd i bil er alltid utfordrende og bra lyd i 15 cm ut fra senter av hodestøtten på førerstol kan låte passe ræva for alle andre i bilen, setter du mikken i midten kan alle sitte posisjoner ende opp med dårlig lyd. Mitt beste tips, hvis du skal bruke mik, er å måle flere steder først og velge ett gjennomsnitt. Før neste justering mål flere steder før du justerer osv. Jeg kjenner ikke DSP10, men kan du velge forskjellige nivå på individuelle kanaler kan du ende opp med delay både på direkte lyd og refleksjoner så vær forsiktig med å ha stor forskjell på nivå innad på de forskjellige høyttalertypene. Det aller beste er å sette på musikk du liker og justere slik du liker at det skal låte, det er tross alt det som er viktigst 🙂
-
M539 har vel brukt noe Infinitas oppigjennom, han er kresen så det er jo ett godt tegn.
-
LP760 reagerte på et innlegg i et emne: Er ESS Tuning fortsatt aktive?
-
Det ligger ett telefonnummer på purehelp Telefon:41558555 Men, de har ikke levert regnskap for 2024 og de har ikke noe særlig overskudd de siste åra, så det kan jo hende at selskapet går litt på hobby basis og at det kan ta tid før de svarer.
-
Dennis Tjelta reagerte på et innlegg i et emne: Hvilken styresnekke trenger jeg??
-
Tja, tannstag i alle fall. Du har jo delenummeret, sjekk koed.no så får du ett utvalg nye og kanskje brukte enheter.
-
Tja, tannstag i alle fall. Du har jo delenummeret, sjekk koed.no så får du ett utvalg nye og kanskje brukte enheter.
-
E.C. reagerte på et innlegg i et emne: Bmw 320d 2009 foring
-
Det var vagt, er du sikker på at det er bak? Det er flere foringer som kan byttes, eller man kan bytte hele lenker. Det kan være foringen du viser til, men kjøp original eller lemförder fra koed eller gs 😉 så slipper du å bytte igjen etter å ha testkjørt reparasjonen.. den er litt rælete å bytte.
-
Har blitt for gammal til sånt, 3-6mnd rentefri avbetaling er ok hvis jeg har pengene allerede. Ellers kom ny kondensator i posten idag. Den som røyk gjorde selvfølgelig det sånn at innmaten gifta seg med braketten. Kommer en liten post på det, men innvendig og smelta kondensator gugge er knallharde greier. Ps. ser at det selges kondensatorer til Kränzle også..
-
N47 motor. Google det litt før du kjøper i alle fall.. (Jeg ville ikke ha gjort det..)
-
Ble litt snålt, men jeg får ikke lagd PDF nå.. Perform inspection in the following manner: When 1st ratchet is engaged, no braking force should be exerted. The difference in wheel circumferential forces between the left and right wheels may deviate by max. 30 % from the greater value (measured on brake test stand). In event of larger deviations of wheel circumferential force: carry out readjustment. Braking with locked wheels must be possible with the parking brake. The parking brake must be reset if the actuation stroke is greater than 10 teeth. Note: Accurate adjustment of the parking brake is only possible if the parking brake Bowden cables and all moving parts on the parking brake move easily and function correctly. Basic setting of the parking brake is required: - Parking brake shoes and add-on parts are replaced - Brake discs are replaced - In event of excessive actuation stroke (10 teeth) - When replacing parking brake Bowden cables 1. Adjusting instructions for brake pads (basic setting) Unclip gaiter for parking brake lever. Lock adjustment unit (ASZE). Actuate parking brake lever. Insert special tool 32 1 030 . Press limit position (1) of adjusting spring back to such an extent that retaining hook (2) engages in limit position (1). Completely unscrew one wheel stud on each rear wheel. Installation note: Tightening torque 36 10 1AZ. Turn wheel until adjustment screw is visible in threaded hole. Turn adjusting screw with a screwdriver until wheel can not be turned anymore by hand. Then at adjusting screw: Release 185 dia. duo-servo brake 8 notches Release 160 dia. duo-servo brake 9 notches Important! Basic adjustment with fewer than 8 notches on the duo-servo brake may lead to the brake pads being damaged. Reducing the number of notches on the duo-servo brake to shorten lever travel is not permitted. Unlock adjustment unit (ASZE). Lever out restraining hook (2) with a suitable screwdriver. Restraining hook (2) must detach from limit position (1) of adjusting spring.