Gå til innhold

PIIIPower

Medlem
  • Innholdsteller

    1301
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Bosted:
    Blaker/Sørum
  • Kjøretøy
    E90 318d 2007 / M47

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hør med bimmerfix, burde la seg løse å deaktivere webasto ved aktiv terminal 15, f.eks.
  2. Da vet du for fremtiden at du har en E61 F11 overtok for E61 som 2010 modell så her er det viktig å være tydelig
  3. BMW verksted? Veit de at motoren er gåen? Har de engang testet for + og - ? Eller lader de delekanonen og håper at nok nye deler retter problemet? Siden jeg verken har bakrutevisker, F11 eller E61 gjorde jeg ett raskt søk på googlemaskinen og det ser ut til at det er flere ting som påvirker operasjonen. a) rele i reservehjulsbrønnen, b) gjennomrustet gjennomføring (som i praksis kan pusses reint), c) gåen motor og d) kabelbrudd til sensor. Har verkstedet virkelig sjekket ut og bekreftet hvor feilen ligger? Nå kan jo fastrustet gjennomføring svi motoren etter flere forsøk, men hvis man gjentatte ganger velger å aktivere viskeren uten at det skjer noe, ja da er det sikkert like greit å blende av hullet.
  4. Fra bildene under, ligner bilen din på den hvite eller den sorte?
  5. Liten ubetydelig oppdatering siden dette er omtrent det eneste jeg driver med av SoMe.. Får lov til å belaste høyrefoten 🥳, men bare litt😔. Ikke lov med full belastning på noen uke enda, men belaster ved å gå med krykker og det er litt som å bremse med venstrebeinet, hvor mye er 50% belastning? Hva er vondt nok? Jeg skal jo bli skadefri ASAP😎. Jeg hører E90’n hulke om natta og trøster meg med å bestille litt krimskrams innimellom. Sikkert ulønnsomt, men det skal bli godt å skru litt for sjela i alle fall. Dytta forresten inn bilen i «rødboka» for moro skyld og fant vel egentlig ut at rødboka er litt på viddene, stemmer din verdi? Er min verdi representativ er jeg skuffet over at Toll bruker den tjenesten som «mal».
  6. @Ewaskaa begynner å bli lenge siden dette skjedde, men "feilen" rettet seg når jeg koda KOMBI på nytt med NCSExpert. Grunnen til at jeg koda KOMBI på nytt var for at jeg hadde oppdatert sw på bilen for å matche med ny FRM og da falt kodinga til digital speedometer ut, og det må man jo ha selv om det er knøttsmå tall 😉
  7. Nannestad er ikke så langt unna Mjøsa 😁 og Bimmerfix kan sikkert flashe den på nytt for deg.
  8. Programmere eller kode? Kan fort være billigere å kjøpe en FRM som fungerer for å kode den til bilen din enn å re-programmere en som kanskje eller kanskje ikke kommer til live igjen.
  9. Tja, såfremt F serie operer med analogt kamera burde la seg gjøre med med ett standard ryggekamera, ett par ledige pinner på en 13pins kontakt og ett relé eller to så burde man kunne «ta over» feeden fra bilens kamera. Tror jeg heller ville ha valgt en løsning med «løst» kamera og en monitor, pad eller telefon hvis man ikke kjører med vogn hver dag. 12v kan hentes fra kjørelys hvis man ikke har 54G på 7pins kontakt. Har man 13pins på bil og henger kan du hente fra ryggelys, men noe forsinkelse ifm. oppstart og tilkobling må påregnes (alternativt kjørelys, 15/30 kobling og relé til ryggelys for aktivering). Eksempelvis denne, uten at denne hverken er prøvd eller anbefales https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/bilelektronikk/ryggehjelp/ryggekamera-012441/
  10. Kommer nok helt an på behovet. ISTA oppleves vel som mer omstendelig, men du får ut korrekt informasjon med tester for å drille ned til faktisk feil og har topologivisning av moduler så det er mer intuitivt å se f.eks bus feil. Skal du ha det på ett diagnoseapparat starter de på ca 20k. Internett er uenig om icarsoft er bra eller dårlig, men skal du ha mest mulig hjelp fra verdens forumer er nok dessverre ikke icarsoft veien å gå ser det ut til, i alle fall ikke på BMW som har mye sensorikk tidligere enn mange andre merker.
  11. PIIIPower

    Lazer

    Hei @Roytore Dette er ett lite og marginalt forum, vi som brukere liker at forumet fremstår best mulig slik at eksisterende kunnskaps-brukere gidder å være her og hjelpe andre og at nye brukere presenteres for relevante emner og svar. Fint om du tar en titt på reglene som er laget for å gi en best mulig brukeropplevelse av forumet! https://bimmers.no/forums/topic/772489-forumregler-for-bimmersno/ 1. Fornuftige trådnavn/overskrifter - Forsøk å skrive fornuftige og fortellende overskrifter på tråder dere lager! Hjelp!! eller lignende sier ingenting om hva du vil ha hjelp med. Det gjør at mange unødig må klikke seg inn på tråden din, samt at det ikke er sikkert at de som faktisk kan hjelpe deg sjekker den.
  12. @Øystein i Senja start med å lese forum reglene. Og et par andre poster så ser du hvordan enklest skaffer relevante svar. 1. Hvilken bil og hvilken FRM. 2. Er koder slettet etter rep av modul? 3. Er modulen kodet inn med ditt VIN etter rep? 4. Stemmer feilkoder med faktiske feil, virker lys som det meldes feil på? 5. Hva er batterispenningen din etter at bilen har stått 8 timer? 6. Står det FRM II eller FRM 3 på modulen din (fysisk lapp)
  13. LED er ett godt tips, men husk at det også er snakk om lykter som nærmer seg 20 år så kan jo hende at reflektorene ikke bidrar slik de var tiltenkt lenger. (Men ikke bytt originale lamper med ettermarkeds ræl)
  14. Så dukka Xtool opp med Inplus IP919PRO, med mye greier; Dock, wifi dongle og adapter for alskens til prisen av en Launch. Noen tanker? https://www.aliexpress.com/item/32797688925
  15. E-sys er ikke min greie (enda)😉 Bimmersfiks programmerer over TeamViewer og prisen vil nok overraske deg...
×
×
  • Opprett ny...