Gå til innhold

mogie

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Bergen
  • Kjøretøy
    BMW X3 F25 2011

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Takk til alle for innspill og tips. Eg konkluderer med at eg ikkje har RDC-Modul på min bil. Kommer til å skaffe meg en OBD adapter og Bimmerlink for å lese feilmeldinger. Kan nok vere fint å ha for framtiden siden det nok ikke blir siste feilmelding på denne etterhvert så gamle bilen... Skal oppdatere her for de som skulle vere nysjerrige på feilen. Sikkert ikke bare eg som har den type feil 😊
  2. Takk 540Is. Denne bilen er så langt eg veit bruktimportert. Første gang registrert 15.11.2011 og første gang registrert i Norge 21.11.2012. Tatt inn og solgt av Bavaria/Stavanger. Eg mener det ikke ligger sensorer i mine hjul. Kan likevel bekrefte korrekt lufttrykk gjennom bilens info display. Skulle lest ut feilkoder, men en BMW forhandler (som sikkert er den mest kompetente) vil ta meg 5-6 timer bare å reise til og fra. Da forsøker eg (og sikkert de fleste andre) å finne ut av problemer først 😊 Iom at bilen hadde flatt batteri etter å ha stått en stund, kan det medføre "tap" av koding eller lignende?
  3. Takk for tips. Det bør vere noe som er enkelt i bruk og forstålig for en amatør😊 Skal se om eg finner kodelser. Hvilken kodeleser bruker du?
  4. Jo det burde eg nok, men bor litt grisgrendt til så har ikke den 'kompetansen' i umiddelbar nærhet😊 Eg har en ODBII kodeleser (tror den var av Kkmoon) for noen år tilbake siden (om eg finner den igjen) , men usikker på om den lar seg bruke på denne bilen? Hvilken programvare/app kan du anbefale til å lese feilkoder?
  5. BMW X3 F25 - 2011 mod - Bensin. Bilen har stått parkert uten å vert i bruk 1 mnd tid og hadde tilnærmet flatt startbatteri. Da eg startet opp (etter å ladet opp batteri) så kom det noen feilmeldinger: Flat Tyre Monitor (RPA) Failure (FTM System error) og Driving Stabilisation (ABS, 4x4) Litt søk på nettet indikerer at det kanskje kan vere ein feil på RDC Module. De fleste nettsider og videoer viser at denne modulen er plassert på undersiden, bak ved vesntre hjulbrønn der den er utsatt for vann og dritt, og at dette kan trenge inn i modulen. Jeg har lett etter denne modulen på min X3 men klare ikke finne den. Den er ikke under bilen eller i hjulbrønnen bak på høyre side. Finner den heller ikke inni bagasjerom slik noen sier den kan vere. Kan det hende det ikke eksisterer en slik modul på min bil? Får treff på mitt reg.nr og module hos Koed og Schmiedmann men ikke hos GS Bildeler. Kan noen gi tips eller mening om jeg har en slik module og hvor jeg skal lete etter den?
  6. Da kjøpte eg dempere (inklusiv fjører!) fra Aerosus (med EDC). Kr 11.214,- Raskt levert. Arbeidet utført hos Bilxtra (ca 5t) kr 8.600,- Mao i underkant av kr 20.000 for deler og arbeid. Så da gjenstår det å se om dette blir en suksess. Uansett en del rimeligere en å kjøpe original fra BMW/GS som skal ka kr 25.000 for sine EDC dempere. Takk for input til alle som har kommentert😊
  7. Hei, Det samme skjer med min X3 f25 (2011). Merkeverksted i Bergen mente det var en sensor i girkassen som burde skiftes. De estimerte prisen på den reperasjonen til ca kr 13.000 tilbake i 2017. De gav heller ingen garanti på at det ville løse problemet. Hadde da allerede skftet nytt batteri på bilen da samme merkeverksted mente at underpenning kunne vere årsaken. Det var ingen suksess og bortkastet penger....
  8. Takk for tips 'hauken'. Ser de gir 2 års garanti så deter kanskej noe eg vil vurdere.
  9. Takk for svar. Den har EDC understell ja. Regner med at de 'billigere' merkene ikkje er beregnet for EDC da?
  10. Må skifte dempere (og fjører) bak på min X3 F25 2011 (bensin). Ser at prisene på dempere bak (2stk) til denne hos GS kommer på ca kr 25.000 (kun deler) og det stemmer med det verkstedet antydet (ikke merkeverksted). Høres ut som en sinnsyk pris spør du meg... Er det noe godt alternativ til GS som andre bruker, eller noen andre dempere som er mer en god nok til en 14 år gammel bil? Inspill og erfaringer mottas med takk.
  11. Min kone var ute og kjørte i dag da bilen brått ble utrolig tung på rattet. Etter en stund turde hun ikke kjøre lenger da flere varsellamper etterhvert slo inn. Hun fant en reim i motorrommet som var slitnet og hun lurer på hva som kan ha skjedd. Jeg er langt til havs på nattskift og liten mulighet til å hjelpe, men lurer på om noen kan hjelpe og identifisere hvilken reim dette er og om det er en enkel sak å fikse selv? Bildet jeg fikk fra henne er ikke det beste... det er noen langsgående riller i reima. Er dette noe som kalles 'Multireim'?
  12. Har en 325IA E30 1986 modell, 2 dørs. Den har gått ca 142000km. Har hatt lite problemer med den, etter eierskap på 11år. Var ute på kjøretur for snart 1 år siden da motoren stille og rolig døde... Varsellampe for automatkassen lyste i dashbordet. Etter diverse råd etterfyllte jeg med litt godkjent girolje og den startet igjen. Det er vel det eneste jeg kan komme på... Etter at jeg kjøpte meg en 523 (1999mod) i 2002 min kjære bil stått i garasjen hos min far i Hardanger og støvet ned... Har sikkert ikkje blitt kjørt meir enn eit par tusen km de siste 4-5 årene desverre...
×
×
  • Opprett ny...