-
Innholdsteller
3855 -
Ble med
-
Dager vunnet
31
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Werther
-
Wicky forfølger Fredrik på forumet og leter etter steder han kan stikke inn drittinnlegg - det er systematisk trakassering over tid. Så det er faen ikke rart Fredrik er dritt lei Wicky. Wicky virker som en ok kar med fine biler, men på internett er han en kødd uten like.
-
Enig med fish. Fredrik bidrar til opplysning som folk flest burde sette pris på, men noen fjortiser her ser på dette som en trussel. Selvsagt har ikke Fredrik alt dette i hodet, man bruker hjelpemidler for å videreformidle fakta. Men fjortisene her skjønner jo ikke slikt og slenger med leppa. Tragisk at fjortis-bondeknøler skal få forpeste forumet med hat-innlegg mot personer som bidrar så det monner. Hvis man ikke liker en person/ytringer, så ignorer det. Ingen tvinger dere til å spamme ned tulletråden hele dagen lang. Og Adivass: det er tåpelig å fortsette krangelen. Jeg så med en gang hva du prøvde på når du la ut den stripa. Som sagt, tolerer at folk diskuterer forskjellige ting.
-
De driter nok bra mye i email. Det er stort sett bare nerder som klager på email (no offence). Vil du ha ting gjort får du møte opp personlig, be om å få møte sjefen og se dem i øynene. Alt annet er tidsfordriv... Mtp oblater, så kan man prøve å skrape av gamle oblater til man kommer til "riktig" årgang/farge, og kjøre med det. Da ser det i hvertfall lovlig ut.
-
Den går nok grisebra. Porsche sine hk er ganske spreke, og du burde ikke fokusere på at du "mangler 200hk". En kamerat av meg som også er på forumet her har jo en E30 med S38B38, og selv han ble imponert over draget i min 3.2 (chip og eksos - kanskje 245hk). Den du linket til er nok sprekere enn din nåværende E30 med S50 - 911en er jo påkostet med mye bra deler (spesielt G50-kassa er en fordel). Det største problemet med den er at den blir for hardcore, og lite egnet til kjøring på vei. Jeg ville heller kjøpt en 911 som kan brukes i det daglige - det er mer valuta for pengene og gir mere kjøreglede/livsglede i det lange løp enn baneprosjekter som bare står...
-
Sånn er det med offentlig sektor. Det er en eneste, stor verna bedrift full av kjøtthuer som er for inkompetente til å få jobb i det private. Du har et valg: enten får du kjøre original bil, drit i å godkjenne modifiseringer, du kan flytte til utlandet, eller du kan vente til Norge går tom for oljepenger - da er det kanskje en sjanse for at offentlig sektor slutter å ekspandere år for år, og at de sier opp lønnssnyltere som slike hagenisser som du møtte på.
-
Du kjører en 325i manuell? Kan du utdype litt om hva slags problemer du har hatt? Kjekt å vite om hvis/når man skal kjøpe E92.
-
Jeg er jo litt glad i Porsche. Hadde en 944 NA, men den ble litt for lik MX-5 i kjøreopplevelse. Den var litt sprekere, men hadde tak. Derfor utløste den ikke like gode følelser som man får med cabriolet - en MX-5 blir man glad av å ratte, 944 måtte man grisekjøre hardere for å få samme gleden av. 928 har jeg aldri tent helt på. En sen GTS med manuell er kanskje ok motorveiføner, men altfor dyr og de bruker veldig mye bensin. Mtp 911 foretrekker jeg G-serien 1974-1989, siden de er lite high-tech og ganske simpel. Spesielt 3.2 1984-1989 er ganske driftsikre, ruster lite og bruker lite bensin. 996 og 997 sliter dessverre med mange motorhavarier - disse er rett og slett ikke like trygge å eie som luftavkjølte 911er. Det er ikke uten grunn at 993 (1994-1997) holder seg bedre i pris enn 996. Jeg skulle gjerne hatt en 996 som bruksbil, men gidder ikke risikere regning på 150k for ny motor. Har en 86 3.2 nå - den er helt konge. Går som et skudd - aldri kjørt så spreke 231hk. Kvikkere enn E34 M5 touringen jeg hadde...Har kjørt over 13k km med den i vår/sommer med kun et tilbakevendende problem - slitt starter pga alder. Siden jeg har den optimale 3.2en mtp utseende/utstyr i mine øyne må det bli 993 C2 (964 er dyrere i drift enn 993) neste gang hvis jeg skal bytte til en annen 911. Mange kritiserer 911 for boble-looken, men for meg er det det som er herlig (spesielt G-serien). Den krasse vinkelen på A-stolpen, og det deilige avrundete designet bakover mot rompa. Det mange folk ikke skjønner er at med årene blir det kritiserte og utdaterte old school-designet en fordel - det er tidløst og holder seg bra. Samtidig er alt såpass enkelt at man ikke behøver diagnoseverktøy for å finne feil - og det er KVALITET! Tysk kvalitet - jeg liker å trekke paralleller med E30 og MB W201. Noe av det beste bilverdenen noensinne har sett og vil se i form av det som kan sammenrulles til få ord: Ekte og simpel bilglede - less is more! Ting trenger ikke være mest mulig high-tech og luksus for at det skal være fett. Til medlemmer på bimmers som smådrømmer om kjøp av Porsche, så vil jeg anbefale 911 3.2 (kun til sommerkjøring) eller 964 (fin helårsbil pga bra 4wd på C4). Cayenne synes jeg er en teit motebil for folk uten smak. Dessuten bruker Turbo-versjonene hinsides mye drivstoff. Vanlig forbruk på pen, skandinavisk langkjøring (type 70-120 km/t) er 1.6 på mila, ved aktiv kjøring er det ikke uvanlig med 30 mil pr tank... Vil du ha SUV, kjøp deg X5 4.8is...
-
Det er nok lite vits i å anmelde slikt. Det blir jo garantert henlagt likevel, i hvertfall når ingen har regnr, bilmerke, person eller noe. Livet er urettferdig dessverre, man må bare takle slikt så godt man kan. Heldigvis for din del er bilen gammel, så du får jo tak i billige deler på høggeren.
-
Er det noen som vil bidra til tråden med bilder av sine egne eller bekjente sine biler, eller bare noen oldtimere de har sansen for? Slenger ved et par bilder av min. Det er ikke en garasjedronning, denne bruker jeg mye til turkjøring i helgene (49 mil senest i dag). Herlig med en ukomplisert bil uten elektronikk som ikke blander seg inn i MIN kjørestil - ikke ESP, ABS, airbag-lamper, servo, kjølevæske Med reservehjulene:
- 1508 svar
-
- 1970-tallet
- 1980-tallet
- (og 6 andre)
-
Tydeligvis på feil sted
-
Som nevnt, dere kan jo ikke være de skarpeste bollene i posen som lar en slik bil stå forlatt utendørs. En avusblå E34 M5 er veldig lett gjenkjennelig. Hva er de tre siste tallene i chassinummeret? Hvilket nr av de 891 er denne bilen? Jeg vedder en hundrings på at motor og gir havner i en E30 på prosjekt-forumet her på bimmers, og at resten av bilen blir spredd utover delesalg-forumet...
-
Jeg gikk på en smell med en 1987 Mazda 929 (HC). Hadde vraket bruksbilen i skauen natt til søndag, og trengte akutt bil for å komme på jobb mandag. Så dro til Drammen og kjøpte en meget pen 929 for 15k av en sleip jævel som "ikke hadde rukket å ta eu-kontroll". Etter 1.5 mnd tok jeg eu, og fikk tidenes smørbrødliste: 18 poeng! Utrolig gjennomrustet under, hele bilen var søppel. To uker etter fikk jeg kontra i 70km/t og dro i skauen på nytt slik at frontlykt og fanger var kast. Da var det bare å dra den ut på jordet og herje i filler resten. Fikk i hvertfall kjørt 9000km med den på 2.5 mnd, men 15k er mye for en jordebil. Samtidig må det sies at bruksbilen jeg vraket før måtte jeg selge med 47k i restgjeld - det måtte jeg cashe inn en mnd etter. Så blåste over 60k rett ut av vinduet på to mnd Kjøpte også en 1996 Suzuki Baleno på bilauksjon for å tjene penger. Det gikk greit til helvete for å si det sånn. Masse rot med regreim og tenning, og solgte tilslutt for mindre enn jeg kjøpte for .
-
Sensurert
-
Kult at bilen har XL-registrering da, spiller litt på den uvanlige størrelsen på bilen.
-
Minnetråd om terror-handlingene i Norge 22.07.11
emne svarte i Werther sin danny91 i Annet BMW og motorprat
Du forenkler alt, siden du bor i ingenmannsland. Hadde du tilbragt litt tid i Oslo hadde du kanskje skiftet mening. Jeg er ikke paranoid, jeg er høyst oppegående og realist. Det har ingen betydning at Norge er Arktis om 400 år, det som betyr noe er hva som skjer NÅ! Du må slutte å bagatellisere ting. Vi snakker faktisk om hvordan verdenshistorien skal skrives, dette er ikke facebook. Norge er lite, men vi er et ledd av Europa. Og mange bekker små... -
Minnetråd om terror-handlingene i Norge 22.07.11
emne svarte i Werther sin danny91 i Annet BMW og motorprat
Du er i overkant naiv, Hafsmo. Man merker at du bor nordpå. Faktum er at Islam har som langsiktig mål å erobre Europa, dette ble man klar over allerede for ti år siden. Jeg er helt enig. Jeg er jevnlig i Moss i Østfold, som har hatt en stor innvandring av asiatere, hovedsakelig vietnamesere. Dette oppfattes ikke som en trussel, fordi asiatere integrerer seg mye bedre og kler seg vestlig. De prater til og med norsk seg i mellom, og ikke minst: de jobber hardt! Jeg vil heller at Norge har 25% asiatere eller eks-russere, enn arabiske muslimer. Dessverre ser det ut som Norge og Vesten må lære på den harde måten. Breivik kaller journalister for forrædere, og jeg kunne ikke vært mer enig. -
Minnetråd om terror-handlingene i Norge 22.07.11
emne svarte i Werther sin danny91 i Annet BMW og motorprat
Det slo meg også når jeg har sett på nyhetene. Mulig det er tilfeldig, men hver gang har jeg sett en gjeng hulkende somaliere og PK-Jens som holder tale. -
Minnetråd om terror-handlingene i Norge 22.07.11
emne svarte i Werther sin danny91 i Annet BMW og motorprat
Man får innse at europeere er svake - denne jakten på likestilling og demokrati har gjort Europa til et lett offer for andre kulturer. Dessverre er flere viktige land i startfasen på det vi vil kjenne som slutten på den europeiske etterkrigstiden (storhetstiden blir et drøyt uttrykk da det ikke stemmer) - det som bekymrer meg mest er Frankrike. Denne kulturelle vuggen er i ferd med å bli overtatt av primitive, steinkastende muslimske negere. Sakte, men sikkert. I det lange løp er det jo den sterkeste som overlever - slik har det vært i mange tusen år. -
¨Denne har jeg faktisk eid. Jeg solgte den til nåværende eier i 2007 (da var den original). Han har slurvet litt i annonsen: Bilen er USA-import, mao Miata. Den har 98 kw (ikke 98hk) og oppgitt kmstand er miles. Dog har han glemt å nevne to positive ting: motor har gått 10k km mindre enn bil, og den har Torsen diffbrems.
-
Minnetråd om terror-handlingene i Norge 22.07.11
emne svarte i Werther sin danny91 i Annet BMW og motorprat
Etterpåklokskap er det verste som finnes. Jeg leste ikke alt, men et vanlig politihelikopter er ikke av samme type som bloggeren har avbildet. Politihelikoptere er mye mindre og har vel plass til 3-4 passasjerer. Dessuten lever vi ikke i California eller Frankrike, vi bor i et knøttlite land med under 5 mill mennesker spredt utover et enormt område. Ressursbruken hadde ikke lignet grisen hvis man skulle vært 110% beredt på alle teorier/områder. Faktisk er jeg glad Norge ikke bruker mer penger på politi i dette landet, det er ille nok fra før av med fartskontroller 02.00 om natta på gudsforlatte strekninger. Breivik er/var uten tvil en over gjennomsnittet ressurssterk person på mange områder, og personlig synes jeg det er dumt at media prøver å nedgradere han. Det vil bare provosere mennesker som allerede er langt ute på (høyre)kanten. Jeg skjønner godt at det gror fram AP-hatere, og deler selv mange av meningene til Breivik. Mannen burde satset mer på politikk framfor destruktive handlinger. -
Minnetråd om terror-handlingene i Norge 22.07.11
emne svarte i Werther sin danny91 i Annet BMW og motorprat
Hvis innvandring ikke skaper en økonomisk vekst er den jo feilslått. Innvandring skal bidra til samfunnet med økt arbeidskraft og større skatteinntekter, slik som f.eks svenskene hjelper oss med. Norsk innvandringspolitikk er feilslått siden den går kraftig i minus. En undersøkelse viste at hvis en asylsøker skal bidra økonomisk til Norge må vedkommende komme hit ferdig utdannet, jobbe fulltid hele livet og flytte ut av landet ved pensjonsalder. Det sier seg f.eks selv at når 88% av den somaliske befolkningen i Norge går på stønader og trygd - da er det noe fullstendig galt. Det er rett og slett en tragedie for landet og for våres fremtid at AP har latt det gå så langt. Dette skjer når man lar sosialister med sosionom-utdanning lede landet framfor folk med økonomisk utdannelse. -
Minnetråd om terror-handlingene i Norge 22.07.11
emne svarte i Werther sin danny91 i Annet BMW og motorprat
Du er vel av typen som betaler med kredittkortet og tar regningen neste år... -
Minnetråd om terror-handlingene i Norge 22.07.11
emne svarte i Werther sin danny91 i Annet BMW og motorprat
Man må se på økonomien i dette her. Det er ikke fornuftig å importere en haug med analfabeter som krever enorme summer i opplæring og samfunnstilpasning. Man kan ikke redde hele verden fullstendig ukritisk, da ender man opp som et av disse kvinnfolkene som samler på seg katter - tilslutt er leiligheten ubeboelig pga urinlukt og søppel.
