Gå til innhold

Fredrik 90

Medlem
  • Innholdsteller

    24980
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    357

Alt skrevet av Fredrik 90

  1. Veldig typisk det med småstein i bremseskjoldet på E39! Husker du ikke at jeg hadde det ofte på min også, Torbjørn?! Bråker og skraper noe helt forferdelig, så ille at det er flaut å kjøre i byen og i byggefelt
  2. Jeg stemmer FRP, enkelt og greit fordi jeg liker det som dem har på agendaen! Samme hva dere andre måtte si så er dette mitt politiske ståsted og det jeg kommer til å stemme til neste valg! Punktum Og ja! Drivstoff prisene er for høye og bilene for dyre! For å fornye bilparken så må prisene ned og man må fjerne vekt og hk avgiften på nye biler da dagens biler blir stadig tyngre av alt sikkerhetsutstyret og da må ha sterkere motor. Og det er skamlig at man i ett så rikt land som Norge ikke har firefelts motorvei i det minste fra Olso - Kr sand - Stavanger- Bergen! Ikke kom med at naturen og alle fjellene gjør det til en vanskelig oppgave, i Østerike og Sveits klarte de det fint!
  3. Jeg må si at du er født med middels lange gullhår i rompa som kunne race rundt i slike biler i så ung alder, særlig med tanke på hva Porscher, nye BMWer og Mercer kosta her i landet på 80 tallet Jeg fikk ikke oppleve 80 tallet selv men har blitt flittig fortalt om da en av onklene mine i 1989 blakka seg helt på å kjøpe ny E34 525, selv med stoffseter og sveivevinduer kosta den skjorta. Eller da en annen onkel (som var stor entrepenør) i 1985 handla seg ny MB 500 SEL og måtte stille i lokal avisa til interjuv om det nye gliset Jeg antar at på denne tiden så var du ung kar i forhold til mine onkler som allerede da var over 40 år med gode jobber Fattern hadde i 1985 som 19 åring en 83 mod Golf GTI og blei sett stort opp til, men det er jo ingenting i mot dine Porscher og nye Mercer
  4. Produskjonen startet i allfall i November 1996, da som 1997 modeller! Riktignok så varte den til September 2003 men jeg har aldri sett en E39 som 2004 modell, E60 Touring kom jo som 2004 modell!
  5. Nå er det sommervær gitt! 22,5 grader i bilen nå nettopp og sol fra klar himmel Likevel blir det ett skår i gleden når jeg nå nettopp oppdaget små rustboble liknende bobler på begge B-stolpene på E90en Hva er dette for noe fandenskap?
  6. I dag har jeg utnyttet finværet og fridagen til å lufte 325en litt på gode veier innover i landet! Med vind i håret fra takluka og godt driv på flotte svingete innlandveier så koste vi oss på en skikkelig kjøretur. Blir litt for mye til og fra jobb og til butikk kjøring i det daglige så en skikkelig kjøretur gjør godt av og til Vi kjørte opp der som den store Myklandbrannen herjet sommern 2008, hvor 30 000 dekar skog gikk opp i røyk og 300 mann kjempa mot flammene! Røyklukta kunne som kjent kjennes helt til Danmark da det sto på som værst der oppe Slik det ser ut i dag så er det ikke mye som vitner om fordig og grønn skog, naturen begynner så smått å krype tilbake men likevel er dette området det nærmeste man kommer ørkenlandskap i Norge! Måtte selvsagt knipse ett par bilder av vogna også der den sto og hvilte seg i vårsola og 20 deilige grader
  7. Det finnes dem som har peiling på bilvedlikehold og ikke! Dem som bruker vaskenal, pusseskinn, svamp og vasker bilen i maskin om vintern har ikke mye greie på hvordan man vedlikeholder bilen riktig! Dem som vasker bilen med vaskehanske, microfiberhåndkle og håndvasker bilen hele året er iallfall interessert i å ta vare på lakken. Min bil kommer ikke i nærheten av innvandrersjapper, vaskenaler, grove svamper og annet fjas!
  8. Synes å huske vi har hatt en aldeles nydelig sommer i fjor jeg da! Har aldri brukt båten så mye som jeg gjorde i fjor til og med Litt for varmt til tider kanskje men Godtar heller litt regn om sommern enn bitende kulde og hard vinter fra Oktober til April, også da ordentlig sommer i kun 4-5 uker som dere i nord har
  9. Kan anbefale disse bilene på det sterkeste! Selv så var det E60 jeg skulle ha men etter å ha prøvd 3-serien (E90 riktignok) så var jeg overbevist om at det ikke var en trang liten sedan! De er gode å kjøre og har greit med plass, bagasjerommet i min sedan er riktig nok ikke kjempestort men man får greit inn en barnevogn. Bakseteplassen er er bra både på E46 og E90/91 synes jeg, selv om E46 føles trangere foran. 320d er også en flott motor med greit overskudd i 3ern, litt knapp i 5-serien men passer perfekt i E90/91. Er du lur så vurderer du selvsagt 325d som ikke kan sammenliknes med 320d i annet enn drivstoff forbruk. Her får du nok av krefter i alle bruksområder og et forbruk som tross ytelsene ikke er ille. Men man klarer seg lenge med 320d når det er sagt
  10. Er så glad jeg er bor på sørlandet! Har kjørt på sommerdekk i en måned allrede Sol fra skyfrihimmel og oppmot 20 grader, til og med plussgrader om natta!
  11. En kompis klarte selvfølgelig å sette seg fast i den eneste snøhugen i hele Arendal da utforskertrangen blei for stor Sto så godt på understellet at selv pinner og spader under hjula hjalp lite for å få Jeepen av haugen, måtte ha drahjelp av en annen firehjulstrekker
  12. Godt min bil har komplett service hefte fra BMW AG og at den kom direkte fra BMW Niederlassung Hamburg da den var ett år og 39 000 km gammel
  13. Denne generasjonen V70 og den som lages nå synes jeg faktisk er veldig allrigte biler! Ikke så gale å se på, NYDELIGE å kjøre og med litt motor under panseret så får du en skikkelig ulv i fåre klær God plass og et design som står seg bra i dag får du også, og de gammle vitsene men unger, volvo og bikkje kan man spare seg for! Gikk en periode og lurte på å bestille ny hvit V70 2,4 Momentum som de hadde knallpriser på hos den lokale Volvo forhandleren. Fikk høre det meste om å stifte familie, unger og hus men det værste var de som sa jeg var for ung og pen til å kjøpe Volvo stasjonsvogn. Hva er det for noe bullshit? Når vi får unger så kan det godt hende jeg ender opp med XC90. Fordi X5 eller 5-serie er så forbanna dyre hvis man skal ha en bil av grei årgang og kilometerstand
  14. Nesten 20 plussgrader her i Arendal, nydelig vær! Så nettopp en sort ny Maserati GrandTurismo som kjørte forbi huset i byggefeltet her, for ikke å snakke om den røde strøkene E30 M3en jeg møtte på vei hjem fra jobb i stad Prøver å få kanaler opp fra stua til den nyinnkjøpte 50" på soverommet, svigerfar hjelper til så for å finne hvor feilen ligger så hiver vi kablen ut av soverommsvinduet og ned og inn stuevinduet for å teste på TVen der. Får signal på soverommet og zapper igjenom noen kanaler før svigerfar utbyter "Stop! Se på det, det så vi på for 30 år siden" og vi blir sittende på sengekanten både jeg, fruen og svigerfar å se på A-Team Med en nyedelig hvit kabel hengene langs husveggen, pent!!
  15. Hehehe! Du må si til Jo at dere må bli like billige som Gromstad
  16. 6750,-kroner for bytte av bremseskiver og klosser bak hos Bavaria!!! Fyttigrisen for en pris! Skal jo ha service på bilen der i samme slengen og det koster 5600,- mer en selve servicen altså! Merkes at man kjører BMW igjen, det lokale Audiverkstedet var MYE billigere Gøy med BMW helt til man kommer til verksted porten tydeligvis, da var det greiere med Audi! Hehe(Selv om Audien måtte inn verksted porten litt oftere )
  17. transporter er for smått. kjøpt meg ny bil nå. så tror dette løser seg fremover nå 2,40 bre og 6,37 lang. dette bør skremme naboene langt inn i garasjen. Skikkelig grom vogn med krefter! En kompis har 05 Chevy Tahoe, vi har flytta noen feilparkerte biler med den ja
  18. Er jo mye å velge i når det kommer til motorsterke biler. Spørs jo bare hva man vil ha da, men jeg ville iallfall ha sett på disse: Audi S8 blir aldri feil, som denne med lav km stand og faceliften! http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=26820781 Eller denna E39en her, bør jo være bra purtningmon på denna siden den har ligget ute til salgs på Finn i 10 år nå http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25533586 Hvis ikke denna festlige 3-serien her da med sterk motor, firehjulstrekk og manuellgir! http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=27308512 Gøyal bil behøver ikke koste så mye, selv ikke i Norge
  19. Hehe! Er glad jeg ikke var alene ja Det som var så rart at man blir jo nyskjerrig også selv om man er pissredd! Men det er jo rart om vi er de eneste i dette universet da! Men jeg kunne egentlig godt ha vært uten opplevelsen for min del, gikk litt for sterkt inn på meg
  20. Jeg har ikke noe problem med å tro deg jeg 316! Har sett UFO jeg også, ja jeg sier UFO fordi jeg har ikke noen forklaring på hva det var. Jeg og en kompis var ute og kjørte i halv to tiden en natt til Søndag for to år siden, kjørte liksom bare rundt på måfå. Det begynner med at kameraten plutselig avbryter meg og sier "Hva i helvette er det der?" og peker opp på to røde lys som glir over himmelen. "Et fly eller helikopter" sier jeg men jeg synes det beveget seg så veldig snålt bortover nattehimmelen, det var liksom som de to røde lysa bytta plass med hverandre. Vi stoppa iallfall bilen, skrudde av tenninga og gikk ut og hørte ikke en dritt selv om lysa passerte over noen tretopper langs veien i rettning en skole! Vi heiv oss i bilen og kjørte bortover og inn på skoleområdet som var helt mørklagt uten belysning, lysa som fortsatt oppførte seg merkelig fortsatte innover tretoppene langs en stor grusplass. PGA mørket slår jeg over fra Angle eyes til kjørelys og setter på fjernlysa i rettning mot "objektet", plutselig er det ett tredje lys som nå står som en trekant fortsatt ett lite stykke unna oss over tretoppene Jeg skrur av alt lyset på E39en for så å bare for morroskyld blinke ett SOS med fjernlysa og da stopper pine meg faenskapet opp og blir stående stille som tre røde lys i en trekant Til tross for at jeg er så redd at jeg holder på å pisse i buksa så forsøker jeg meg med å "teste" litt med å skru på Angle eyesa uten respons, da jeg så blinker en lang gang med fjernlysa så forsvinner det ene lyset og hele "saken" senker seg relativt fort rett ned i skogen under slik at vi såvidt kan se lysa innmellom træra ca 400 meter foran oss. Kompisen min som nå er helt skrekkslagen sier i panikk "Nå kjører du vekk herifra før de kommer etter oss, har sett sånn faenskap på TV med folk som blir kidnappa av aliens! KJØR for faen" Jeg selv er pissredd og vi skygger banen og stikker rett hjem, detta var liksom ikke noe gøy lengre. Jeg fikk ikke sove så mye den natta og har hatt heftige mareritt i ettertid, var også i kontakt på telefon med noen UFO folk for å høre om de hadde fått noen observasjoner men nei. Hele "sekvensen" blei filma med mobilen til kameraten min, selv om man ikke kan se lysa noe særlig så hører man i allfall to skremte tullinger i bakrunnen Men jeg kan med hånda på hjertet si at jeg har aldri sett noe liknende og at det er noe av det sykeste jeg har opplevd, har ikke sagt det til så mange heller i frykt for å bli stempla som raring. Så hver gang jeg er dum nok til å se sånne UFO dokumentarer på TV så sliter jeg med nattesøvnen og trekker gardinene godt for soveromsvinduene
  21. Har fått en ny bil på førsteplass på hatelista mi. Mitsubishi MiEV!! Fyttigrisen å stygg den er! Værre en Toyota Prius og IQ, og det skal litt til Hvorfor kommer det i grunn så mye stygt i fra Japan for tiden. Nye Avensis med ett panser som ser ut som et dasslokk eller den nye minivanen Nissan NV200, for ikke å snakke om den nye Nissan hybriden Leaf
  22. Sånn da vet jeg det Da vet jeg at 325en faktisk klarer 250 km/t, selv om det står noe mindre i boka. Testa på en rett og slett strekke med GPS! Galematias de luxe Vet også at det fint går å legge den ut i breisladder på tørr asfalt, men ALDRI MER!!! Greit nok på vintern men på tørt så føler jeg at bilen får vondt, selv om det er tøft med striper og masse røyk. Nei drifting og burning får rånerne holde på med fordi det har ikke jeg samvittighet til med min bil, ikke mer en EN gang
  23. Hehe! Tok en test på quiz.no som het "Hvilken BMW er du?" Hadde jo håpt å treffe på 3-serie eller 5-serie, meeen jeg var visst en X6
  24. Lekker bil må jeg si! Sånn passe orginal også, det liker jeg
  25. Sidens bil! E36 320i Cabriolet
×
×
  • Opprett ny...