Gå til innhold

Fredrik 90

Medlem
  • Innholdsteller

    24976
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    357

Alt skrevet av Fredrik 90

  1. Jeg kommer hvis jeg ikke har bytta BMWen inn da, men det tviler jeg på at jeg har innen April. Jeg synes også det hadde vært jilt med et vintertreff
  2. Det er bra man får informasjon om slikt. Dette viste jeg ikke så det var nyttig informasjon å ta med seg, jeg har mye med folk å gjøre gjennom jobben så det er et tidsspørsmål før man opplever liknende. Min Bestefar ligger faktisk på det siste nå etter et hjerneslag, så nå mister vel verden snart enda en hardbarket BMW entusiast!
  3. Jeg ville også valgt facelift, ser mye bedre ut!
  4. Hva slags dimmensjon var dekka på den E39en mot dine da? E39 er en håpløs vinterbil med dekk bredere enn 215, min E39 med 205 brede Hakkapelitta kommer fram over alt, er helt forskrekket hvor godt den kommer fram. Annen årsak er at BMW har et utrolig bra antispinn system
  5. Hvis jeg ikke føler meg trygg på føret så kjører jeg så fort som jeg selv føler er sikkert. Irriterer det folk så får de kjøre forbi, så får jeg heller komme å gi førstehjelp til de etter noen svinger, der de ligge skamslåtte i fjellveggen Kjører for det meste fartsgrensen men jeg blir grundig forbanna når folk ligger under grensen på tørr vei, det skjer alltid når jeg har dårlig tid
  6. Jeg kjører som regel med AC av om vinteren, men jeg må si at jeg merker det nesten på forbruket om den er av eller på i BMWen, kanskje jeg heller bare er litt rar BMWen har en tendens til å dugge på vinduene så det hender jeg slår den på men det er som regel kun om sommeren den står på i mine to biler Audien dugger av en eller annen grunn aldri, så der er AC slått av store deler av vinteren. I tillegg så står det i instruksjons boka at så lenge det er kuldegrader så er det unødvendig å ha AC/klima på. Men nå kan det jo være dette har endret seg litt siden tidlig 90-tall da
  7. Skal du ha Mercedes så tenk på to ting: Rust og elendige vinteregenskaper!
  8. Alt for mange idioter ute på veien, men det som er pokker så urettferdig er at de blir aldri tatt men kommer du selv opp i litt for høyhastighet i det du kjører forbi en trailer (for ikke å bruke opp spylerveska når du ligger bak) så kan du være sikker på at de står med laseren i en busk og flirer. I går så kom jeg kjørene gjennom byggefeltet der jeg bor, rundt svingen kommer det en "styla" E34 sidelengs! Skal si ABSen på Audien fikk noe å bryne seg å, det var det vel snakk om en meter før han hadde sitti i fronten min tenker jeg. Angrer på at jeg ikke snudde å kjørte etter, jeg hadde klikka om jeg hadde fått tak i ham
  9. Jeg synes begge bilene var flotte jeg altså! Men skulle jeg valgt så ville jeg valgt S4en faktisk, da 4x4 betyr mye da bilen fint kan brukes året rundt. Det blir liksom litt feil å herje rundt med en M3 om vinteren, men med S4 så går det faktisk fint ann. Den kan også brukes som bruksbil og familie bil. Men for all del, skulle gjerne hadde M3en også, særlig i denne fine orginale 90-talls gulfargen
  10. Den røde E34 M5en som står hos Konghelle Bil er det jeg kaller strøken bil. Den skulle jeg gjerne lagt lankene på altså, hadde det bare ikke vært for for tre ting! Penger, plass og kvinnfolket!
  11. Det var ikke rare forandringen i hekken! men eller så var det jo en fin facelift. Rart at de drøyer det helt til 2011 i og med at vanlig E90 fikk sin facelift sent i 2008
  12. Enig med deg der! Har opplevd det samme selv, "Å ja bare en 520 ja, er jo bare 150 hester i den" "nei det er 2,2 literen med 170 hk" sier jeg da og fikk som svar en gang" din skrytepave haha! Det er 523en det" Når det gjelder Audien som er en 2,6 så sier nesten alltid folk "2,6 liter, å dæven! Den er vel grom!" "vel" sier jeg! "den har bare 150 hk men et godt dreimoment da" Det også utrolig få som vet at 520 fås med 2,2 liter og 170 hk, samtidig som noen får det bare ikke til å stemme at Audis 2,4 liter har flere hester enn den større 2,6 literen. Noen skjønner heller ikke at nye 525d og 535d er en og samme motor på 3,0 liter
  13. Har flere kamerater som slenger slike kommentarer om BMW. Men jeg kunne ikke brydd meg mindre, han ene kjører en Audi S4 som nesten ikke går framover, står for det meste på verksted og han andre kjører VW Beetle 1,8T!!! Verdens største fit..e bil! En av verdens mest feilfrie bil er jo BMW E60 har jeg hørt. Sammen med Audi A6 (05-), Porsche Cayman og Lexus RX400 Jeg jobber i BMW og vet at det er lite reklamasjoner på E60en i forhold til E90 og X3 som har slitt litt
  14. Da har du kanskje ikke hørt om Luksus avgiften som herjet i landet på den tiden. En avgift på alt som handlet om velstand i en bil, Skinnseter, klima, automat, elvinduer og alle slags elektriske duppeditter som var inn på den tiden, kjørecomputer, antispinn, alarm, sentral lås osv På f eks Audi 100 så var ABS og Airbag ekstrautstyr til flerfoldige tusen kroner. Denne BMWen var kjøpt ny av han som eide BMW forhandleren i Arendal på den tiden, og hadde alt av utstyr. Bare den integrerte mobiltelefonen kostet nesten 30 000 kr ekstra Har du ikke lagt merke til at premiumbiler fra denne tiden som er solgt nye i Norge nesten ikke har noe utstyr. Så en 1993 mod Mercedes S-klasse uten skinn og klima!!! Den var Norsk solgt. Det finnes selvfølgelig unntak som denne BMWen da Denne avgiften ble det heldigvis slutt på i 1996
  15. Så vittig å lese at det er flere som har hatt dette problemet. Jeg trodde det bare var meg som hadde dette. I mitt tilfelle så skjer dette i de orginale Bose HIFI sound systemet i min 93 mod Audi 100 og Turbolyden kommer kun fra høytalerene bak i "hattehylla". Det skjer bare av og til en skjelden gang og kommer som regel etter litt hard kjøring eller by kjøring. Oppdaget det første gang etter noe by kjøring i Oslo sentrum, kunne ikke forstå hvor den turbolyden kom fra. Trodde først det var noe med eksosen eller noe siden lyden kon fra bak i bilen, men skjønte jo at ikke det stemmet når jeg lukket takluken. Jeg bare skrur av tenningen så gir det seg som regel.
  16. Det ligger ikke mange strøkene E34 til salgs for tiden og på finn så er det ikke en som har gått under 200 000 km. Men du må nok godt over 45 000 kr for en bil som passer dine kreterier. En kamerat kjøpte sommeren 2008 en Diamantsvart og strøken 1992 520I som var gått 148 000 km med sort skinn, m ratt, man takluke og elvinduer forann. Denne måtte han gi 55 000 kroner for. I 2007 så holdt jeg på å kjøpe en superstrøken 1991 525I med 185 000 km på tellern. Den hadde beige skinn sports stoler, kjørecomputer, 4 elvinduer, el takluke, klima anlegg og sportsunderstell. Den var solgt ny i Norge for en pris på nesten 900 000 kr, jeg måtte gi 65 000 for den i 2007. Det kan jo være en veileder for hvor mye du må ut med for en noe tilsvarende 525.
  17. Gratulerer så mye! Husker godt da jeg fikk lappen, det var en utrolig deilig følelse når sensoren sa "bestått". Hadde jo venta i 18 år
  18. Jeg hadde en liknende opplevelse en kveld jeg og fruen var på vei hjem fra noen venner Jeg kjørte i 80 sona på E18 mens jeg skrev SMS på telefonen. Jeg oppserverte at jeg hadde bil bak meg, men han kunne kjøre forbi hvis han ville tenkte jeg dessuten så lå han et godt stykke bak meg. Jeg er av den typen som sliter med å konsentrere meg om to ting så jeg satte farten betydelig ned mens jeg skrev. Så plutselig kom blålysa på og jeg kjørte av. Sivilbilen hadde altså da målt meg med en gjennomsnitts hastighet på 58,2 km/t, "det er skjelden jeg sier dette men du må desverre kjøre på litt, du kjører rett og slett for sent" sier konstablen med litt små humor i stemmen. Han spurte ikke en gang hvorfor jeg kjørte for sent, for hadde han vist det så hadde det ikke vært så gøy lengre
  19. Ja det kom jo fra rette kjeften!! Er den noen som er klovn her på bimmers så må det være deg! Tyskere har ikke engelsk i skolen derfor snakker kun et fåtall av dem engelsk
  20. BMW var faktisk de første til å ta i bruk Xenon på biler. Dette var i 1992 og kunne leveres på dyrere 5-serier, 7-serier og 850! Men dette kostet så sinnsykt skjorta at svært få valgte dette, noe som gjør det sjeldent å finne.
  21. Jeg skjønner ikke hvordan nyere biler bare helt plutselig tar fyr, det er jo grunn til bekymring for de som kjører E90
  22. Har ikke så veldig store nyttårforsetter! BMWen skal byttes inn i E60 eller nyere Audi A6. Må bare vente til den kommer fra Bavaria hvor de raparerer radiatoren for annen gang. Må også sifte hjulager og få polert den skikkelig først, samt kjøpe to nye fordekk. Audien skal muligens selges den også hvis jeg finner en som tar vare på den, kan ikke selge en 100 prosent strøken 93 mod 100 med Skinn sportstoler, full klima og orginalt BOSE Hifi anlegg(fabrikk montert og spiller faktisk bedre en hifi anlegget i BMWen), til hvem som helst! Det blir egentelig litt for mye med to biler hvis jeg skal kjøpe såpass dyr bil som E60 eller A6.
  23. Bortsett fra en liten fartsbot så har jeg forholdsvis gode erfaringer med Politiet. Men det var en hendelse som irriterte meg veldig. Dette var da jeg nettopp hadde kjøpt BMWen. Jeg skulle hente fruen som hadde jobbet sent, får telefon om at ho blir litt forsinket så jeg kjører litt rundt i området der ho jobba for å kikke litt. Dette var et butikkområde litt utenfor byen, så på kveldstid er det ikke mye folk der, men jeg møtte en uniformert Mondeo flere ganger. Så parkerer jeg på parkeringsplassen til Bilxtra og tar fram instruksjonsboka for å lese litt(gjør stadig det når jeg ventet på noen i bilen) Så kommer Mondeoen opp bak meg og stoppet i 25 sek før en kommer ut og går bort å banker på ruta. Detta var en ung en som lurte på hva jeg drev med, det var vist j.... mistenksomt at jeg kjørte rundt sånn. Han spør om førerkort og vognkort, men nå hadde det seg slik at selgeren på Bavaria hadde glemt å legge det middlertidige vognkortet i hanskerommet. Så da var spetaklet i gang, det var mistanke om at bilen var stjålet og at jeg leste instruksjons boka for å bli kjent med bilen!!! Jeg ringte selgeren som bekreftet kjøpet av bilen og at alt var i orden, men fikk jeg en beklagelse av politiet? nei! På toppen av det hele så fulgte de etter etter meg når jeg hentet fruen og videre hjem til oss!!! Det vittige er at når du kjører inn mot meg så er det ikke andre snuplasser en gården vår, de var ikke høye i hatten det de måtte snu inne i gåden vår rett framfor nesa vår, jeg bare rista på hode Har politiet lite å gjøre av og til eller?
  24. Selv om Compacten er stygg som juling så var faktisk denne tøff. Men hva har den med M3 å gjøre?
  25. Så du vil da påstå at en E60 med M-sport og orginale 19" felger er en gubbebil? Å kle inn en 545I i M5 plast stylig er helt på trynet, det blir å gjøre bilen til noe den ikke er.
×
×
  • Opprett ny...