Gå til innhold

Fredrik 90

Medlem
  • Innholdsteller

    24979
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    357

Alt skrevet av Fredrik 90

  1. Jeg var ute for noe av det samme her for noen månders tid siden, men det var av så alvorlig art at jeg vurderte å gå videre med det. Vegvesnet er i likhet med vektere det man kaller "tyttebærpoliti". De elsker å utøve den bitte lille myndigheten de har og de går veldig inn for å straffe folk som ikke deler dems syn i visse saker. Jeg ble stoppet i September en gang av slike paragraf ryttere med store briller og sjegg. Det ene kjørelyset mitt var gått, dette var en Xenon pære som Bavaria måtte bestille(selvfølgelig). Så da kjørte jeg i mellomtiden rundt med angle eyes og tåkelys, ser teit ut med ett kjørelys. Blir så stoppa av vegvesnet og jeg forklarer saken hvorfor jeg kjører med parklys og tåkelys "Har du en bil til?" Spør han"Ja jeg har en til men den bruker fruen" Sier jeg og får et svar jeg aldri hadde venta "Ho får ta bussen, du kjører bilen rett hjem og bruker den ikke før den er i forskriftsmessig stand igjen, hvis ikke tar vi skiltene dine" Sier han bryskt og helt alvorlig. Jeg trodde først det var kødd, men så sier han ennå bryskere "Har du forstått det!!" Jeg skjønner jo at han mener alvor så jeg fyrer meg opp og forteller at det kommer ikke på tale fordi det har han ikke grunn god nok til å kreve, og at han må gjerne komme hjem i garasjen å ta skiltene (hvis han har fått greie på at jeg ikke fulgte "ordre") "Men jeg har som vane å beskytte eiendommen min mot potensielle inntrengere så det skal bli spennende, særlig så lenge de ikke har noen regel å støtte seg til" fikk jeg lirt ut av meg(med umiddelbar anger) Jeg følte at den siste var litt drøy så jeg sa mykt at det var greit å satte på kjørelysa(det vil i det som virket) og fikk kjøre videre, satte selvfølgelig over til angle eyes og tåkelys etter første sving, snudde i rundkjøringen og kjørte forbi de igjen andre veien da Jeg ville aldri opptredd slik ovenfor Politiet men jeg blir veldig forbanna og full av faen når folk utøver makt de ikke har. Vaktmesteren på jobben har truet meg med dagbøter fordi jeg ikke rygger bilen inn på parkerings plassen (For at ikke folk skal blir rygget ned når alle skal hjem etter endt arbeidsdag!!!! HMS greier) men jeg har ikke hørt noe fra verken Vervesen eller vaktmester
  2. Ja det blir litt for mye negativ omtale rundt merket ja! Men nå er det dessverre også slik at det er veldig mange idioter som kjører rundt i BMW og det er disse som ødelegger for alle oss andre som har BMW. Det skal bli spennende å se hvordan BMW Norge reagerer på dette
  3. Det er fryktelig når sånt skjer dem som står enn nærmest. Mange tenker vel at slikt skjer ikke oss og det er kun ting man leser i avisa, men det kan dessverre ramme alle. Jeg har heldigvis sluppet unna slike hendelser i min nærmeste krets til nå men jeg må innrømme at hvis jeg f eks hører masse ambulanser så hender det jeg sender noen tanker til bekjente jeg vet er ute. Jeg og fruen har også en regel at er vi urolige for hverandre så skal vi straks ta kontakt med hverandre. Jeg håper virkelig det går bra for dine venninner, og jeg skjønner meget godt at dette preger deg også
  4. Jeg kommer hvis jeg ikke har bytta BMWen inn da, men det tviler jeg på at jeg har innen April. Jeg synes også det hadde vært jilt med et vintertreff
  5. Det er bra man får informasjon om slikt. Dette viste jeg ikke så det var nyttig informasjon å ta med seg, jeg har mye med folk å gjøre gjennom jobben så det er et tidsspørsmål før man opplever liknende. Min Bestefar ligger faktisk på det siste nå etter et hjerneslag, så nå mister vel verden snart enda en hardbarket BMW entusiast!
  6. Jeg ville også valgt facelift, ser mye bedre ut!
  7. Hva slags dimmensjon var dekka på den E39en mot dine da? E39 er en håpløs vinterbil med dekk bredere enn 215, min E39 med 205 brede Hakkapelitta kommer fram over alt, er helt forskrekket hvor godt den kommer fram. Annen årsak er at BMW har et utrolig bra antispinn system
  8. Hvis jeg ikke føler meg trygg på føret så kjører jeg så fort som jeg selv føler er sikkert. Irriterer det folk så får de kjøre forbi, så får jeg heller komme å gi førstehjelp til de etter noen svinger, der de ligge skamslåtte i fjellveggen Kjører for det meste fartsgrensen men jeg blir grundig forbanna når folk ligger under grensen på tørr vei, det skjer alltid når jeg har dårlig tid
  9. Jeg kjører som regel med AC av om vinteren, men jeg må si at jeg merker det nesten på forbruket om den er av eller på i BMWen, kanskje jeg heller bare er litt rar BMWen har en tendens til å dugge på vinduene så det hender jeg slår den på men det er som regel kun om sommeren den står på i mine to biler Audien dugger av en eller annen grunn aldri, så der er AC slått av store deler av vinteren. I tillegg så står det i instruksjons boka at så lenge det er kuldegrader så er det unødvendig å ha AC/klima på. Men nå kan det jo være dette har endret seg litt siden tidlig 90-tall da
  10. Skal du ha Mercedes så tenk på to ting: Rust og elendige vinteregenskaper!
  11. Alt for mange idioter ute på veien, men det som er pokker så urettferdig er at de blir aldri tatt men kommer du selv opp i litt for høyhastighet i det du kjører forbi en trailer (for ikke å bruke opp spylerveska når du ligger bak) så kan du være sikker på at de står med laseren i en busk og flirer. I går så kom jeg kjørene gjennom byggefeltet der jeg bor, rundt svingen kommer det en "styla" E34 sidelengs! Skal si ABSen på Audien fikk noe å bryne seg å, det var det vel snakk om en meter før han hadde sitti i fronten min tenker jeg. Angrer på at jeg ikke snudde å kjørte etter, jeg hadde klikka om jeg hadde fått tak i ham
  12. Jeg synes begge bilene var flotte jeg altså! Men skulle jeg valgt så ville jeg valgt S4en faktisk, da 4x4 betyr mye da bilen fint kan brukes året rundt. Det blir liksom litt feil å herje rundt med en M3 om vinteren, men med S4 så går det faktisk fint ann. Den kan også brukes som bruksbil og familie bil. Men for all del, skulle gjerne hadde M3en også, særlig i denne fine orginale 90-talls gulfargen
  13. Den røde E34 M5en som står hos Konghelle Bil er det jeg kaller strøken bil. Den skulle jeg gjerne lagt lankene på altså, hadde det bare ikke vært for for tre ting! Penger, plass og kvinnfolket!
  14. Det var ikke rare forandringen i hekken! men eller så var det jo en fin facelift. Rart at de drøyer det helt til 2011 i og med at vanlig E90 fikk sin facelift sent i 2008
  15. Enig med deg der! Har opplevd det samme selv, "Å ja bare en 520 ja, er jo bare 150 hester i den" "nei det er 2,2 literen med 170 hk" sier jeg da og fikk som svar en gang" din skrytepave haha! Det er 523en det" Når det gjelder Audien som er en 2,6 så sier nesten alltid folk "2,6 liter, å dæven! Den er vel grom!" "vel" sier jeg! "den har bare 150 hk men et godt dreimoment da" Det også utrolig få som vet at 520 fås med 2,2 liter og 170 hk, samtidig som noen får det bare ikke til å stemme at Audis 2,4 liter har flere hester enn den større 2,6 literen. Noen skjønner heller ikke at nye 525d og 535d er en og samme motor på 3,0 liter
  16. Har flere kamerater som slenger slike kommentarer om BMW. Men jeg kunne ikke brydd meg mindre, han ene kjører en Audi S4 som nesten ikke går framover, står for det meste på verksted og han andre kjører VW Beetle 1,8T!!! Verdens største fit..e bil! En av verdens mest feilfrie bil er jo BMW E60 har jeg hørt. Sammen med Audi A6 (05-), Porsche Cayman og Lexus RX400 Jeg jobber i BMW og vet at det er lite reklamasjoner på E60en i forhold til E90 og X3 som har slitt litt
  17. Da har du kanskje ikke hørt om Luksus avgiften som herjet i landet på den tiden. En avgift på alt som handlet om velstand i en bil, Skinnseter, klima, automat, elvinduer og alle slags elektriske duppeditter som var inn på den tiden, kjørecomputer, antispinn, alarm, sentral lås osv På f eks Audi 100 så var ABS og Airbag ekstrautstyr til flerfoldige tusen kroner. Denne BMWen var kjøpt ny av han som eide BMW forhandleren i Arendal på den tiden, og hadde alt av utstyr. Bare den integrerte mobiltelefonen kostet nesten 30 000 kr ekstra Har du ikke lagt merke til at premiumbiler fra denne tiden som er solgt nye i Norge nesten ikke har noe utstyr. Så en 1993 mod Mercedes S-klasse uten skinn og klima!!! Den var Norsk solgt. Det finnes selvfølgelig unntak som denne BMWen da Denne avgiften ble det heldigvis slutt på i 1996
  18. Så vittig å lese at det er flere som har hatt dette problemet. Jeg trodde det bare var meg som hadde dette. I mitt tilfelle så skjer dette i de orginale Bose HIFI sound systemet i min 93 mod Audi 100 og Turbolyden kommer kun fra høytalerene bak i "hattehylla". Det skjer bare av og til en skjelden gang og kommer som regel etter litt hard kjøring eller by kjøring. Oppdaget det første gang etter noe by kjøring i Oslo sentrum, kunne ikke forstå hvor den turbolyden kom fra. Trodde først det var noe med eksosen eller noe siden lyden kon fra bak i bilen, men skjønte jo at ikke det stemmet når jeg lukket takluken. Jeg bare skrur av tenningen så gir det seg som regel.
  19. Det ligger ikke mange strøkene E34 til salgs for tiden og på finn så er det ikke en som har gått under 200 000 km. Men du må nok godt over 45 000 kr for en bil som passer dine kreterier. En kamerat kjøpte sommeren 2008 en Diamantsvart og strøken 1992 520I som var gått 148 000 km med sort skinn, m ratt, man takluke og elvinduer forann. Denne måtte han gi 55 000 kroner for. I 2007 så holdt jeg på å kjøpe en superstrøken 1991 525I med 185 000 km på tellern. Den hadde beige skinn sports stoler, kjørecomputer, 4 elvinduer, el takluke, klima anlegg og sportsunderstell. Den var solgt ny i Norge for en pris på nesten 900 000 kr, jeg måtte gi 65 000 for den i 2007. Det kan jo være en veileder for hvor mye du må ut med for en noe tilsvarende 525.
  20. Gratulerer så mye! Husker godt da jeg fikk lappen, det var en utrolig deilig følelse når sensoren sa "bestått". Hadde jo venta i 18 år
  21. Jeg hadde en liknende opplevelse en kveld jeg og fruen var på vei hjem fra noen venner Jeg kjørte i 80 sona på E18 mens jeg skrev SMS på telefonen. Jeg oppserverte at jeg hadde bil bak meg, men han kunne kjøre forbi hvis han ville tenkte jeg dessuten så lå han et godt stykke bak meg. Jeg er av den typen som sliter med å konsentrere meg om to ting så jeg satte farten betydelig ned mens jeg skrev. Så plutselig kom blålysa på og jeg kjørte av. Sivilbilen hadde altså da målt meg med en gjennomsnitts hastighet på 58,2 km/t, "det er skjelden jeg sier dette men du må desverre kjøre på litt, du kjører rett og slett for sent" sier konstablen med litt små humor i stemmen. Han spurte ikke en gang hvorfor jeg kjørte for sent, for hadde han vist det så hadde det ikke vært så gøy lengre
  22. Ja det kom jo fra rette kjeften!! Er den noen som er klovn her på bimmers så må det være deg! Tyskere har ikke engelsk i skolen derfor snakker kun et fåtall av dem engelsk
  23. BMW var faktisk de første til å ta i bruk Xenon på biler. Dette var i 1992 og kunne leveres på dyrere 5-serier, 7-serier og 850! Men dette kostet så sinnsykt skjorta at svært få valgte dette, noe som gjør det sjeldent å finne.
  24. Jeg skjønner ikke hvordan nyere biler bare helt plutselig tar fyr, det er jo grunn til bekymring for de som kjører E90
  25. Har ikke så veldig store nyttårforsetter! BMWen skal byttes inn i E60 eller nyere Audi A6. Må bare vente til den kommer fra Bavaria hvor de raparerer radiatoren for annen gang. Må også sifte hjulager og få polert den skikkelig først, samt kjøpe to nye fordekk. Audien skal muligens selges den også hvis jeg finner en som tar vare på den, kan ikke selge en 100 prosent strøken 93 mod 100 med Skinn sportstoler, full klima og orginalt BOSE Hifi anlegg(fabrikk montert og spiller faktisk bedre en hifi anlegget i BMWen), til hvem som helst! Det blir egentelig litt for mye med to biler hvis jeg skal kjøpe såpass dyr bil som E60 eller A6.
×
×
  • Opprett ny...