-
Innholdsteller
2094 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
Ja, du chipper bare gamlehjernen. Men detter vet Sir Johnny mye mer om enn meg Har du nr hans kan du sikkert ringe ham ev noen andre feks ESSgutta. Han er vel på fjes også. Jeg tuner ikke hjerner da jeg får slikt gjort gjennom Eirik Viste eller ett firma utenfor Drammen.
-
Enig med sistnevnte her og legger til: --Gammel hjerne chippes eller tunes av en som kan dette(vil starte å gå uansett, men vil gå magert). --2.8 Lmm og spjeldhus ev også moddet M50 innsug. --Bytt termostat og vannpumpe. --VURDER OGSÅ CLUTCHBYTTE!! 97 modellen jeg hadde, M50B28 var merket Siemens 5WK9 0353 index07 1 430144 Den har kjørt på både 2,0 2,8 hjerne og chippet 3,2hjerne. Da gikk den veldig fedt i negativ forstand og ikke dansk
-
Har du sjekket om det er sprekker i vakumslanger og innsugsbelg. Eller om du har en liten lekasje et eller annet sted? Min oppfører seg jo ulikt, da de ikke liker at jeg trår inn gassen når jeg vrir tenningsnøkkelen. Nye plugger og en rens på innsugssiden av spjeld osv kan også være lurt. P
-
Hei Mener det enkleste er å bytte start releene først. Å pusse og rengjøre er ofte ikke nok. Sørg for at alle sikringer er hele og at du har nok strøm på batteriet. Virker ikke dette heller og du ikke finner jordingsfeil tror jeg du kan ha fått et fuktproblem i hjernen og at den har gått. Kan du få lånt deg en annen hjerne og prøve den? Er vel en Siemens som sitter i 520en din. Min 2,0 oppførte seg nøyaktig lik inntil jeg fikk lånt meg en annen hjerne uten EWS. Da startet bilen omgående. Får håpe du finner ut av noe som er rimeligere enn hjernen da. P
-
Hjelper ikke noe å si at jeg føler med deg, men gjør det alikevell. Hadde to uker igjen av montering under og i motorrommet på min 3,2 da hærværksdjevelen traff meg mitt i lommeboka. To år med gnikking og sparing ramponert. Skal holde øyne og ører åpne jeg, men jo flere dager som går, jo større tjangse er det for at bilen nå er i deler. Så inderlig kjipt.
-
Lyst til å skrive artikler/nyheter for bimmers?
emne svarte i pedro sin Gunnar i Annet BMW og motorprat
Mange gode innspill her og en side for DIYer er virkelig velkommen for mitt vedkommende. Jeg er en av dem her inne som leser lite nyheter om det nyeste og nybiler, men skrur desto mer på E30, 34, 36, 32, 39 osv. Er opptatt av oppdateringer, forberinger og tar servicer og reparasjoner selv(stort sett). Har bygget E34 "M5"diesel på tunet 2.5, og konvertert Ix automat til manuell, 2,0 til 3,2 ombygg osv. Mye selvmekk og småplukk. Tror at DIYer som på en god måte beskriver hvordan man skifter vannpumpe på M50 motorene eller bytter vindusheis på coupe er av interesse, ihvertfall for den yngre garde. Er kvaliteten på DIYene gode vil det kanskje interessere drevne mekanikere som TRF, Fliid, Viste ol også til å dele tips og erfaringer. Ser det har dabbet litt av på Autopower.se mhp DIYer og da hadde det vært fint om bimmers.no kunne få dette opp å stå. Særs hvis det kunne generere interesse for bimmers, BMW generelt og kanskje aktivisere noe av kompetansen som besittes her inne. Ikke alle entusiaster har evne og interesse for mekking og tuning, men pr. dags dato ser det ut til at prosjekttrådene blomstrer og at det er en vesentlig del av bimmers. Tror vel at gjennnomsnitsbrukeren her inne ikke er Tronrud, Bilia eller Stenshagen 7er serie kunder, men i hovedsak de brukerne som er annengangs kjøpere eller kunder i segmentene under 7ern. Ser nå at Deep Dish er godt igang. P -
Ut med pluggene. Ut med releet og dra motoren rundt litt uten at den spruter inn bensin. Sett inn tørre plugger og releet å prøv på nytt. Fungerer alle releer og sensorer? Sitter ett ved hjernen også. Jeg fikk vann i hjernen slik at den kortsluttet. Får håpe det ikke er det da1 Oftest råe plugger sikkringer eller releer som gjør at 320er ikke starter. ev som balder sier_ Nye plugger Lykke til igjen.
-
Noen som får www.bmwccn.no til å funke?
emne svarte i pedro sin Hans Thomas i Annet BMW og motorprat
Vel Med denne nedetiden er det vel urealistisk å tro noe som helst. Her er det bare å håpe. Fikk Fahrfreude for noen dager siden og da ligger det tre uåpnede blader i plast her på "kontoret" mitt. Noen som vil ha? Jeg er nå lei hele klubben og vurderer for første gang på hauger av år å ikke betale kontingenten mer. Får gode rabatter hos Fredrik, Koed, AutoTrio og Mekonomen uansett og har vel ikke mer å se fram til i ccn? Bimmers og bimmernorway.net er de to nettstedene jeg bruker når jeg går innom norske sider. Håpe og tro gjør jeg i Asker kirke. For meg må ccn hvile i fred. -
Min E36 320///M Coupe >> Solgt..! Stoort savn, takk til alle
emne svarte i pedro sin ZhilleN i BMW-prosjekter
Hei S Hva gjør du med bremser bak da? Med K-sport 330mm framme blir det mye frontbias, noe tullsynet vil hekte seg opp i. De originale M3 bakbremsene er vel heller ikke så rå. Samme pingle klosser som på 318is, men de sitter lengre ut pga større diameter på skiva. Det gjør at de får større moment, men det er heller ikke noe råtassbremser egentlig. Ble ikke noe Eu på deg? Den sorte vi kikket på var ment som pendler bil og ikke driftbil hvis du fikk tak på den? Har en 96 520ia E34touring til salgs, men den er vel for dyr å pendle med? P -
En 98 728 og en 320ia 154000km girkasse selges + Mye deler igjen
emne svarte i pedro sin pedro i BMW-deler selges
BUMP VIL HA BORT DETTE NÅ. LIGGER BARE Å TAR OPP PLASS I BODEN. -
E30 Hella komplett høyre framlykter støtfanger fram+E34 lykt
emne svarte i pedro sin pedro i BMW-deler selges
Bumpibump E30 86 Bakluke, støtfanger framme, lykter fram og bak, dasjbord, releer osv. MÅ BORT. -
BMW M50B25,192hk enkel Vanosmotor til Salgs!
emne svarte i pedro sin 540I-Bimmerman i BMW-deler selges
Hei Ble denne motoren solgt? Er meget interessert. P -
Hei Opel Odd G Satt den i en E34 eller en E36? Kjekk info siden det er stor forskjell på de to motorene mhp toppdeksel, innsug, bunnpanne, ledningsnett osv. Lang til Oslo fra Bailbyn, men er motoren kun kjørt 110 og i topp stand er den jo bryderiet verdt. eller hadde den gått 110 etter montering i siste bil? Liltt info og bilder av klupen hadde vært fint. Hvor står den henne og kan du eventuelt sende? Mvh P
-
E36 bremser bak fra 97 mod IS og bak til 96m 323i E36 spindler komplett og ett sett komplette fjærbein 320 og 323 og 328. E39 530 bremser framme og bak Ønsker å bli kvitt dette nå: BUD
-
Min E36 320///M Coupe >> Solgt..! Stoort savn, takk til alle
emne svarte i pedro sin ZhilleN i BMW-prosjekter
Det var som jeg sa sist onsdag. Hiv den på dynga, eller ta imot følgende knalltilbud på en 530dat sort II med tre sett hjul og en konfekteske. Kan også følge med kone og tre barn, snill bikje og en tilgodelapp på Biltema . Hadde ikke Ole Martin en 320a Skulle bli driftebil god nok den? Presse på orginal motor m 250HK? Hørtes spennede ut. Har sittet på med 3,2 og 328 med presse og begge sparket rimelig godt unna! Vurderte det selv før jeg begynnte å plundre med 3,2ern. Start med å skrive en god søkad til Biltullsynet. Bør inneholde en relativt detaljert beskrivelse av hvilke modifikasjoner du ønsker å gjøre og hvor mye pulver du vil hente ut. De elsker søkader med specs og bilder og kvitto og en og annen Tüf godkjenning. Hva tenkte du å bruke av bremser da? Jeg søkte på 265HK og måtte da oppgradere bremsene til tross for at jeg hadde 328 bakbremser. Blir litt plunder bak det pga svingarmer og stikkaksler fra M3 ikke passer rett over. Blir det QuickStopp og EU i ettermiddag eller? -
Sort aut 4dørs sedan E36 Tyveritokt i Asker Noen som vet noe
emne svarte i pedro sin pedro i Annet BMW og motorprat
Slik den økonomiske ståda er nå på grunn av at jobbe bilen min har kostet en stoor formue i reperasjoner i vinter, ser det ut til at jeg ikke kommer meg på treff med Alpinaen i år heller. Regner med at den blir satt på en låve til jeg får penger til hel lakk og ny plast, front og lykter++. Skrutrekkeren idioten har brukt har gått i metallet nesten hele veien rundt bilen og det er også endel små bulker. Ca 17,000 i deler mangler. Får tilbud fra to lakkerere i løpet av uka, men har ingen forhåpninger om å komme under 55/56,000 kroner ferdig skrudd med de skadene bilen har fått. Bilen kom fra lakkshining i Oktober og var dønn strøken. Var bare montering av airbag, fartsholder, pollenfilter, innvendig rens, senkeskåler, termostat, og M3 3,0 stikkaksler som mangler før EU. SÅ NÆRE, SÅ NÆRE Kjenner skaptrønderen vokser litt nå. -
Sort aut 4dørs sedan E36 Tyveritokt i Asker Noen som vet noe
emne svarte i pedro sin pedro i Annet BMW og motorprat
Ser ikke ut til at tips en slår til og tips to er mer interessant nå etter at jeg så de to ved Tomra i Asker i dag på vei til jobb på dagtid. To stk i bil De stirret skikkelig på meg Ville likt noen tips på hvor se gutta holder til. Noen som vet noe? Skikkelig løen 91 93modell med org fanger og kapsler? egentlig litt glad det ikke ble ballxxx på tips en da dette ikke lenger ser ut til å være det heteste etter en prat med kamerater av ham. Hao Er det tungt arbeid så kan jeg jo kanskje komme meg litt i form Etter å ha kikket mer på Alpinaen min og hatt en kjedelig dag på jobben, lurer jeg nå på hvor mye oppmuntringspenger jeg får. Er det en sosionom der ute som kan fortelle meg litt om regler for gjelsdordning er når jeg snekkrer tilnærmet gratis. Vet ikke om banken blir så glad for det. -
Sort aut 4dørs sedan E36 Tyveritokt i Asker Noen som vet noe
emne svarte i pedro sin pedro i Annet BMW og motorprat
Yes Han er en bekjennt og vet utmerket godt at jeg driver med BMW. MEN HVORFOR skrutrekker for å ta av listene? Det er jo maks en 6 - 800 kr for ett sett brukte M lister som nå koster 1550 nye med rabatt. Hellakken koster vel godt over 30,000? Fanger, lykter. Gt leppe og dill er vel heller ikke det helt store. Men han har nok lest tråden her luringen og vet nå at det jobbes for å verifisere at det er ham. Bilen hans ble observert på fredag og søndag og han bor ikke her. Han har også stjålet ting her før. Det kom han ikke helt heldig utav den gangen. Ikke sikkert det går så bra denne gangen heller. Tyveriet blir nok ikke anmeldt, men kan bli....... Jeg måtte nekte vedkommende som har vært utsatt for ham å dra hjem til tjuvradden. JEG VILLE IKKE BLI MED PÅ NOE JEG I VÆRSTE FALL KUNNE FÅ PÅ RULLEBLADET MITT SOM IKKE HAR EN PRIKK. En tidligere arbeidskollega satt 3,5mnd og en kompis fikk 60,000 i bot og tre uker for å ha oppdratt en kar. Kjipt å skulle fortelle ungene at det ikke blir ferie med pappa i år da han skal snekkre paller. Men når det er sagt så kan det være jeg glemmer meg bort. P Sinna p -
Sort aut 4dørs sedan E36 Tyveritokt i Asker Noen som vet noe
emne svarte i pedro sin pedro i Annet BMW og motorprat
Har alt fått inn ett tips faktisk En kjent langfinger som sikkert leser tråden her. -
Sort aut 4dørs sedan E36 Tyveritokt i Asker Noen som vet noe
emne svarte i pedro sin pedro i Annet BMW og motorprat
Jævlig å ha stelt og gnukket på en bil i to år for å få den ferdig til sommeren og treff, for så rett før bilen er klar for biltilsynet, finne den ribbet og vandalisert. I et ondt øyeblikk vurderte jeg åte opplegget. Er heldigvis ikke istand til å gjennomføre det da jeg har mindreårige barn. Ikke alle stopper på 3/4 Hørte av noen yngre gutter i nabolaget at jeg ikke er den eneste i Asker og omegn som har hatt "BMW venner på besøk". Frontfanger M lister Grøftelys Grill Leppe Div plast Maks deler for tilsammen 15,000. Lakkskader for minst 30,000. Fy fillern. Hvor dum kan man bli? Er vel noen som har peiling på hvem eieren til denne 3ern er! Hadde vært fint å stilt de ansvarlige til rette -
Sort aut 4dørs sedan E36 Tyveritokt i Asker Noen som vet noe
emne svarte i pedro sin pedro i Annet BMW og motorprat
Asker, Røyken og omegn er stort, men ikke større enn at dette KAN la seg nøste opp. Uten å si noe mer! Vet at Shariff hadde en grei plakat på veggen i butikken. Blir noe i den duren når jeg finner ut av noe. Store skader på bilen og jeg er ikke blid. Jeg har HELDIGVIS IKKE våpen i hus og om så var så blir de ikke brukt på listetyver og idioter. Hvem FAEN er så dum å bruke skrutrekker for å ta av dørlister Hadde vedkommende IDIOT spurt, skulle han ha FÅTT DEM GRATIS da jeg skulle ha nye orginale lister anyway siden M lister ikke er originalt på min bil. Hellakk koster 30,000 for svingende. Listene 800 kr? Må da gi litt dårlig smak i munnen å sette disse på lørja si etter å ha herpet en strøken Alpina B3. P -
Da har også jeg blitt utsatt for grovt skadeverk på mine biler igjen I de siste dagene har en sort automatgira E36 sedan som bråker litt ekstra blitt gjentatte ganger observert i Asker på tyveritokt. Denne gangen gikk det ut over Alpina B3 en min som må totallakkes etter diverse tyverier/herverk/skade. Alle M -sidelistene ble tatt av med stor skrutrekker natt til i dag. Grøftelysene og Mfangerlistene(alle) er tatt og det er gjort store skader på lakk hele veien rundt inn til metallet. Støtfangeren er forsøkt demontert og ødelagt og listverket stjålet. De har også vært i hagen og under verandaen og endevendt det som ligger der av deler. Noen som har tips, så vær grei å kom med det her eller på PM. ER GRUNDIG LEI AV DETTE NÅ SIDEN DET ER TREDJE GANG PÅ TO ÅR! IKKE NØDVENDIGVIS SAMME PERSONER, MEN NOEN SOM IKKE VET FORSKJELL PÅ MITT OG DITT OG DESUTEN OVERHODE IKKE HAR PEILING PÅ Å SKRU BIL. SISTE INBRUDDSFORSØK I BILEN I VINTER VAR SÆRS AMATØRMESSIG OG KOSTET MEG LIKE MYE SOM EN GREI BRUKTBIL VILLE HA KOSTET. TIPS MOTTAS. P
-
Smart om denne blir sticky p[ toppen da eller om GUNNAR ADMIN vil lage en egen DIY del her p[ forumet.
-
Hei Har du folde speil Jeg sprayet mine foldespeil med rustl;ser og beveget de fram og tilbake en god del ganger. Venstrespeilet trodde jeg skulle falle av. Etter noen ganger med rikling fram og tilbake BEGGE veier ble det ikke bedre og jeg bestilte time. I ett parkeringshus maatte jeg ta inn speilene og da jeg trykket p[ knappen for aa faa dem ut igjen var de strammet opp og alt virket som det skulle og Stenshagen ble snytt for en jobb Tror motoren trakk ett eller annet p[ plass
