-
Innholdsteller
981 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om DJ RS2 Matrix
- Bursdag 07/11/1990
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Stord, Hordaland
-
Kjøretøy
BMW F31 318DX
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
DJ RS2 Matrix's Achievements
Newbie (1/14)
1
Nettsamfunnsomdømme
-
Knutmyr reagerte på et innlegg i et emne: Noen som har klart å lage FSC-koder til F-serier med NBT?
-
Du får alpine retrofit til f3x, ligger på rundt 8000kr pluss koding.
-
Har ein m tech 2 bakfanger liggende, den har kun stått på lager og er ugrunnet
-
godt du fekk det til ☺ prøvde litt forskjellig når eg holdt på og fant ut det var enklast via forhandler. etter det eg har forstått så har det blitt oppgradert litt på connecteddrive delen i seinare tid.
-
ass ligger under fem-body, 3023 TC_MCA_DEFAULT_OFF til aktive. trykk på lagre etter du har endra den, så kan du gå tilbake å trykke på code fdl. du trenger ikkje å ha motoren i gang, så lemge du har tenning på.
-
Du lever inn eit skjema til ein bmw forhandler som gjer at bilen din blir registert mot ein forhandler her i norge så får du connected delen på norsk. fant ikkje igjen det som eg sendte inn, men det er berre å ta turen til ein forhandler så skal dej ha det liggande
-
skal klare å få til det
-
har mulighet til å programmere litt, ka har du tenkt på å fikse ?
-
E46 preface bakfanger, koffertlokk ønskes kjøpt
emne svarte i DJ RS2 Matrix sin Henriette Almenning i Ønskes kjøpt
har ein m tech 2 bakfanger liggande visst du er interesser, holder til på stord i nærheten av bergen -
var fornøyd med AP coilovers på E39 touringen, men det spørs litt korleis du vil ha det. komfort eller stivt.
-
Det var ingen problem i følge merkeverkstedet når eg fekk understellsbehandling på f20`en.
-
Det ligger to gummislanger inn på bensinfilteret som ligger rett bakom framhjulet på førersiden bakom eit plastdeksel, kan vere ei liten lekkasje der som siver inn i kupen via dør/vinduet.
- 1 svar
-
- bensinlukt
- e39
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Det kan høres ut som at det er vaten i bemsevæske som er problemet, veit du kortid den blei bytta sist ? den trekker til seg vaten i løpete av årene som går
-
Tusen takk for eit svar som ikkje kan brukes Eg veit kva tallene står for, mineral olje er tykkere enn halv syntetisk og halv synstetisk er tykkere enn syntetisk. Du ser deg blind på viskositeten på olja eg skreiv opp, hadde du fått med alt eg skreiv over så hadde du sett dette før du posta Mineral olje fyller du på ein M52 motor, dette er anbefalt i fra BMW sjøl, M52tu er derimot anbefalt syntetisk det kan vere lurt å heller tenke litt på klimaet når det kommer til viskositeten på olja. Fekk svaret mitt i fra andre som hadde mulighet til å gi eit skikkelig svar på dette her. Ikkje meininga å vere frekk
-
Merker at E39èn bruker veldigt med olje nå etter at eg bytta olje og filter på den, bytta til semi syntetist olje denne gangen. er klar over at m52 motoren helst skal ha mineral olje. Den brukte litt olje i fra før, t.d. visst den hadde stått i ro eit par dager så kom det blå røyk ut eksosen ved første start og pitte litt tikking som forsvant etter 2-3 sekunder. Hadde ein reingjøring på innsuget tidligere i vår og fant nesten ein halv liter med olje i resonaskammeret i luftfilterboksen, etter reingjøring var det vesentlig mindre røyk. Veivhusfilteret (ccv) skal vere bytta før eg fekk bilen i vår, har nettopp sjekka innsug og slangene til veivhusfiltert og det er heilt reint, samme med resonaskammeret. Det er ingen olje lekkasjer på bilen, ikkje utvendig som er synlig på verken motor eller bakken...... Sånn som det er nå så bruker bilen nesten 1 liter på 2000km, litt rekner eg med på eldre motor, men er litt drøyt. I måro blir det bytte av olje og kommer til å fylle på mineral olje (5 - 30) ettersom at den er tykkere og rettere for motoren. Er det nåken som har ein ide på kva som kan vere problemet med at den bruker så masse olje nå ? det kan jo vere veivhusfilteret som er defekt, det kan jo vere toppakkningen som er dårlig (sylinderen er eggeforma ?) Olja forsvinner i vertfall og legger ikkje igjen spor........ Bilen er ein 1997 modell, 523iAT kjørt 189500 km