Gå til innhold

mundalen

Medlem
  • Innholdsteller

    42
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mundalen

  • Bursdag 01/30/1991

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Svelgen
  • Kjøretøy
    1996 BMW E39 523i

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

mundalen's Achievements

  1. Servo til en av bensinerne? må være i god stand, allerede brent meg på ett unødvendig bytte. Bur også på vestlandet Kor på vestlandet ved evt kjøp?
  2. Viss du har en servo som er i GOD stand, så er eg interresert i den. Allerede hatt uflaks med å bytte til en som var dårllig. Ring/sms til 99401130 viss du har
  3. Eit kjent problem er at armen som driver viskeren på venstre side hopper av. Skjedd med meg på alle E39'er eg har hatt. Mulig du burde sjekket dette (etter det som han over sa selfølgelig).
  4. Du sa du bytta toppakning, regner med at du da også da bytta toppdekselpakning. Denne er av gummi og pleier å bli hard og morken med åra. Viss ikkje den blei bytta så kan det jo hende det lekker ut av den og ned på eksosen. Rimelig enkel affere å bytte i forhold til stempelringer.
  5. Blei nok litt for langt unna desverre :/
  6. Svelgen i Sogn og Fjordane. Skal høre med han.
  7. Har en kompis som er interresert i kjøp. Hvor holder du til?
  8. Du må nok ta av heile rattet og koble fra kablane. Det er forsåvidt ganske lett. I mitt tilfelle trengte eg ikkje å koble fra då kablane var slitt av. Då var det også lett å sjå/skjønne kva som var gale. Kjøpte brukt fra koed, husker ikkje kva eg betalte, ny er den litt dyr. bare å sjekke det. Det er et par forskjellige typer også så prøv å finn den rette
  9. Sjekk slepering bak rattet. Mine ledninger var slitt rett av etter at den tydeligvis hadde låst seg uten at eg hadde merket det. Koble fra batteri før du demonterer ratt så du ikkje får feilmelding på airbag når du tar av rattet.
  10. Nødfix = Sette en gjennomgående bolt gjennom kula og koppen Funka greit enda
  11. Hei, Som tittel tilseier, så har eg en fæl ulyd fra motorrommet mitt... Det kan nærmast sammenlignast kvininga fra en gammal kompressormata amerikaner eller lignende. Hadde denne lyden også på min forgje bil (E39 520i 1997), ga faen, og då rauk servoen etter ei stund. Klok av skjede bytta eg då servo fra en delebil eg har ståande. Uten hell. Bytta også servo reservoar med filter og skifta olje for å sjå om det hjalp. Gjorde ikkje det. Tanken for då til lager i ruller osv. Bytta reimene og rullane. hjalp heller lite men dei var modne for utskiftning så det var ikkje eit "tap". Seinare begynte bilen å gå seg for varm på tomgang, tok en titt på vannpumpa og konstanterte at den måtte byttast då den var veldig larkete. Det hjalp mtp varmen i motor, men berre en bøkdel på lyden i bilen. Har merka at servoen som eg har bytta til no kanskje er litt dårligere enn den servoen eg bytta fra, og tanken har slått meg at (som den uheldige fyren eg er) det er mulig at det fortsatt er servoen som er problemet? Det hadde jo ikkje akkurat vore ulikt min flaks. Eg har ikkje sett noko på dynamoen, det kan være dårlige lagere i den også. Har dynamo på delebilen eg kan bytte lager i og sette inn for å sjekke, det blir sikkert neste steg dersom eg ikkje får nokon innspill fra andre. Mitt spørsmål er da til den som måtte lese dette; har eg sannsynlig vis satt i en dårlig servopumpe eller er det andre ting som kan lage denne lyden? Nokon som har erfaring med kvinelyd fra motorrom? Meget lei av å synse meg fram til kva det kan være, sjøl om eg forsåvidt berre har bytta ting som var modent for det. Takker for svar, MVH Erlend
  12. Eg har på delebilen min. usikker på KM stand. over 200k tippa eg. den har stått ute i regnet en stund så litt usikker på om den er bra. viss du tørr å gamble så kan vi sei det sånn at du betaler frakt, og viss den er bra så får eg 300 kr for den? Edit: Stammer fra e39 520i
  13. Jo selvfølgelig, er M52 eg tenkte på, men ser at det er M50 blokka som skal brukes. Tullete meg, skulle fulgt bedre med i timen Legger meg langflat
  14. Må ikkje du på med nytt nicasil-belegg viss du borra motoren opp fra 84mm?
  15. Stemmer også for å bygge 3L av den med veiv fra M54B30 siden du først opner den Hørt dette fint går an og vurderer sjøl, men lommeboka liker det ikkje og er ikkje så fristande å gjøre bruksbilen til et prosjekt akkurat... Edit: Eg har M52B25 da, ikkje M50
×
×
  • Opprett ny...