Gå til innhold

smiley87

Medlem
  • Innholdsteller

    73
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stadsbygd

smiley87's Achievements

  1. Da er denne saken løst. Viste seg at det var boltene til turbo/manifold som hadde løsnet etter jeg byttet manifolden. Var rett og slett pakningen som plystret..
  2. Sliter generelt med å lese av data på motoren med diagnoseutstyret jeg har(INPA, BT og BMWhat). Klarer å lese alt annet enn motoren, noe som er litt teit når jeg tenker å lese av verdiene på LMM. Noen som har vært bort i noe lignende tidligere?
  3. Ny oppdatering: Bilen ble startet og kjørt litt på turtall uten reimene, og lyden er der fortsatt. Legger ut en video slik at dere også kan få høre lyden:
  4. Har nylig byttet manifolden, men det kanj jo hende som du sier at det er noe som har løstnet i ettertid. Skal ta av innsugsslangen i morgen og kjenne på turboen bare for å være sikker.
  5. Etter å ha tatt av alle reimer så er lyden der fortsatt, men har lokalisert den nærmere turboen. Kan det være turboen som er på tur ut? http://youtu.be/tk9kZcBou3Q
  6. Jeg er klar over at jeg må feilsøke selv, Otis. Men jeg ville sjekke om noen andre også hadde vært bort i samme problemstilling. Har prøvd å slått av AC'en ja johanngj, men ingen forandring. Får vel bare sette av en dag å gjøre som du sier Otis.
  7. Var inne på koed sin side tidligere i dag, og så at den som kostet 1000,- var brukt. Så det ble ikke helt rett å sammenligne med den prisen. Men uansett så er det jo ganske stor forskjell på prisene mellom gs og koed, generelt!
  8. På min E61 04' er det bare xenon i nærlysene, men disse "løfter" seg når jeg slår på langlysene. Dette gjør at xenonlysene lyser veldig høyt og bredt forran bilen, men langlysene lyser mere rett frem. Xenonlysene justerer seg så fort at man nesten ikke merker det.
  9. Sliter med en skikkelig hylelyd som kan sammenlignes med slakk viftereim som øker med turtallet på motoren, men kan også forsvinne eller dabbe av når jeg slakker av. Jeg har skiftet både multireima og den til ac'en, samt begge strammerne og et løpehjul. Men dette ble en dyr affære uten at lyden forsvant! Det jeg funderer på er om lyden kan komme fra AC'en eller vannpumpa? Noen som har en idé om hva det kan være? Eller som har hatt samme problemet selv?
  10. Stemmer det virkelig at koed bare skal ha 1000,- for luftmassemåleren til min bil, og GS skal ha 4500,-?! Snakk om prisforskjell!
  11. Ser ut som det er bare å legge en slik i kurven å vente på posten
  12. Jeg har enda en liten case! Jeg har byttet begge termostatene, men det ser fortsatt ut som at den ikke når normal driftstemp. Lå på 68-69 grader i dag ved 2 grader ute. Og en liten ting til. Jeg har tilgang til inpa, og da lurer på hvor man sjekker feil ved maf og matetrykk som trf refererte til. Hva er normale verdier osv. Det er jo enkelt å ta en diagnose, men det blir straks værre når man må gå dypere i materiet!
  13. Skal se litt nærmere på feilkodene i ettermiddag. Skal også prøve å lese av litt verdier på maf, glødeplugg og matetrykket.
  14. Etter å ha tatt diagnose på bilen får jeg opp 3 feilkoder, og da lurer jeg på følgende: 1. Luftmassemåler. Denne må vel da byttes, men hvilke symptomer får man når LMM er gåen? 2. Glødeplugg nr 3 er gåen. Har byttet denne, men byttet nr 3 forfra. Er dette rett, eller begynner man bakfra? 3. Dieselfilter. Dette har jeg også byttet, men feilkoden på at det må byttes kommer fortsatt opp. På forhånd takk!
  15. Flere som har problemer med panorama taket sitt i E61? Sist jeg tiltet den opp ville ikke den bakerste delen gå ned igjen, da det ser ut som den henger seg opp på den ene siden. Har sett litt på nettet og funnet ut at man kan kappe av en liten bit som gjør at man setter den bakerste ruta "ute av drift". Noen som har prøvd dette? Ikke f**n om jeg betaler over 20k hos BMW for en ny takluke!
×
×
  • Opprett ny...