Gå til innhold

Olaandref

Medlem
  • Innholdsteller

    2327
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    27

Alt skrevet av Olaandref

  1. Vi merker stor forskjell der vi bor, siden 2017 har det blitt revet mange eldre boliger med store tomter, i stedet har det blitt bygget flere mindre boenheter på disse tomtene. Men veinettet er det samme, og selv om der er krav til parkering på tomtene har gateparkeringen økt. I tillegg ser vi flere og flere som parkerer arbeidsbiler i gatene, før de tar bussen hjem. For utrykningskjøretøy og brøytemannskap blir det jo ikke så enkelt å komme frem når det blir slik.
  2. Husk den må fullfinansieres!
  3. Om du ikke er en av original politiet får du jo en del lykter og moduler fra andre leverandører og, ikke sikkert de leverer noe dårligere enn BMW, som allerede har rykte for litt dårlige lykter. Jeg hadde mye feil på mine lykter en periode (E90 M3), fukt som til slutt rant ned i bunnen på lykt og inn i Xenon ballast. Ikke smarteste plasseringen å legge slike moduler på. Jeg kjøpte Magneti Marelli, fant de på EBay i Latvia, og sparte noen lapper på de.
  4. Jeg har lært meg å styre unna slike kommentarfelt etter å ha slengt inn en kommentar om vedpriser, begynte å komme meldinger i innboksen endatil 😂😂
  5. Ørsta er jo et kuldehol da 😉
  6. 50 cm snø er ikke helt vanlig her oppe Eystein, og ikke på så kort tid heller. 😅 Men, trafikken er den store forskjellen, og befolkningstettheten ikke minst. Jeg tenkte det samme som du før jeg flyttet sørover selv, men tro meg, det er stor forskjell ja. Jeg var faktisk inne på tanken på å ta på meg brøyting på friperiodene når jeg jobbet offshore, men det slo jeg fra meg etter første vinteren. 😂
  7. Om man legger på 20000,- får man seg faktisk en med B47, eventuelt en fin 1 eller 2 serie med lav km stand. 🙂
  8. Ligger et sett ute til 6500, kantkjørt og skitne. Om det er riktig pris er vanskelig å si ut fra bildene. 18" i så store hjulbuer som på E6X blir litt puslete. 🙂
  9. Ser ut som russerne endelig har knekt designkoden for el bil nå… Møt Avtotor Amber https://youtu.be/dNhsUoH1jgY?si=GbKJoYXPwHrFVbDH
  10. Hadde beholdt originalhjula, uten tvil. 👌😃
  11. Som allerede nevn har disse hatt en del problemer med register. Jeg hadde samme motor i min 320D 2011, og måtte skifte turbo på noen og 50000 km om jeg ikke husker feil nå. Ellers er det en veldig fin bil å kjøre, hadde ingenting å utsette på min de to årene jeg hadde den, men da var det en 3 år gammel bil, ikke 14 som nå. Litt utlegg må man regne med 🙂 En annen ting som jeg er litt forsiktig med er å handle bil av for nære kjenninger, eller selge bil i hvert fall, for om det skulle skje noe uforutsett så kan det fort ødelegge et godt bekjentskap. 🙂 Lykke til på biljakt. 🙂
  12. To som står lagret på hver sin plass i bygda.
  13. Når jeg ser denne og @Ingvaldsen sin får jeg lyst på E39 selv, har alltid likt E39, og disse to ser ut til å bli tatt veldig godt vare på. Imponerende jobb du legger ned her.
  14. Om du er litt stødig på hånden kan du bruke sliperondell på vinkelsliper, eventuelt boremaskin. Om du bruker vinkelsliper blir det mye mer støv, men det er effektivt, du må bare passe på å ikke gå for dypt. Så sliper du bare med plansliper eller noe til slutt.
  15. God jul 😃 Nå syns jeg nesten du er litt i overkant alternativ her. 😅
  16. Du går vel for ti års jubileum? 👌🙂
  17. 1 juledag er en sånn passe kjedelig dag, så da ble det tid til å vaske dashbordet mens guttungen sover. Blir meget bra å få byttet ut det som står i, det nye ser meget bra ut i forhold. Nå blir det stuet bort til det skal monteres 🙂
  18. Ja, absolutt. Jeg har meste parten av de store tingene på plass nå. 🙂
  19. Juleaften må jo være en fin dag å hente litt deler på, så i dag tok jeg meg en liten kjøretur og hentet dashbord til E34en. Dette fant jeg i Verdal, har en kompis som går kjøreskolelærer i Stjørdal for tiden, og han tok det med hjem til Jul. Ser veldig bra ut, i tillegg ser det litt ruskete ut med ledninger under det som står i, men på dette ser det fint ut 👌 Da gjenstår det vel bare å ønske alle God Jul 🎅🏼🎄
  20. Og her er filmen. Han bygde en heftig E30 og, vet jeg har et PerformanceBMW blad liggende med den en plass.
  21. https://www.hillclimbfans.com/2023/07/01/100006 Perverst, rett og slett. Bakkeløp er noe jeg liker, spesielt bilene Georg Plasa bygde, for noen beist. Spesielt lyden av E36en hans med V8 som ble dratt over 10000rpm og 1 serien som ble dratt til 12000rpm.
  22. Jeg var i hvert fall veldig godt fornøyd med den jeg hadde, 320D 11 modell, fint forbruk, kompakt og fin å kjøre, greit med plass, ikke mye, men plass til det meste, og den tok seg overraskende nok veldig godt frem på vinteren, selv med 2wd, og jeg var vant til Audi Quattro som jeg må si har et utrolig bra 4wd konsept. Så E91 kan anbefales. Måtte skifte turboen tidlig, men det var garanti sak. Ellers må du ha God Jul Jan 🎅🏼😃
  23. En kompis av meg dro en prank på meg for noen år siden, det han ikke visste den gang er hvor hevngjerrig jeg er på slike ting, så hevnen er klar, ikke så ulik pranken du ble utsatt for. Kompisen min er av den litt tøffe typen, kjører vel bort i mot kun metal på stereoen, og noe trekkspill musikk i fylla, kjører Tahoo, og prater stort sett høyest. Hevnen ligger alt klar og venter, denne har det pene navnet Doc Johnson Rambone cock, er småpene 43 cm, har baller og sugekopp og skal limes i grillen på Tahoen hans når han minst venter det. Dette må bli det ultimate manndomsbeviset der den vil bounce rundt i takt med bevegelsene på bilen hans når han dundrer rundt i Ørstas gater med et eller annet illsint band på popanlegget. 🤩
  24. Nå var ikke tidlig i 20 årene nevnt i det innlegget jeg svarte på, ikke har jeg sagt at du er den som gjør at det nok kan føles slik for enkelte som det jeg beskriver heller. I tillegg skrev jeg spesifikt til deg at det ikke var deg jeg siktet til når det gjalt show off. Videre kan jeg si at M3en min ble fullfinansiert i 2018 når jeg kjøpte den, jeg kommer ikke til å fullfinansiere bil igjen, ikke for langvarig eierskap i hvert fall, så det handler ikke om det for min del. Det jeg syns er synd er at premium biler blir behandlet på en slik måte, det ødelegger ryktet på bilene, og jeg tror ikke BMW hadde som mål at disse skulle bli spinne biler for ungdom. Vi hadde jo lån på bilene våre vi og når vi var unge, og som fiskere hadde vi nok litt ekstra feite biler, men likevel ikke fullt på det nivået, men jeg vet med sikkerhet at vi ikke var den best likte gjengen i området, det var mange som hadde et dårlig inntrykk av oss. En kompis av meg solgte en E92 M3 til en 18 åring i Bærum for et par år siden, gutten som hentet bilen var mer opptatt av å legge ut bilder i diverse sosiale media enn han var av å faktisk se over bilen. 2 dager senere dukket det opp bilder av bilen der Politiet hadde stoppet han og tatt lappen fra han. Jeg driter litt i hva andre gjør, men mine unger skal i hvert fall få lære seg sånn noenlunde å kjøre bil før de får kjøpe en såpass feit bil.
  25. Det er vel av og til lett for kua og glemme at hun var kalv en gang, jeg hadde nok ikke takket nei til en grom M bil når jeg var 18-20 selv, faktisk hadde jeg en kompis som dro på linefiske rett etter ungdomsskolen, og kjøpte seg E36 M3 når han tok lappen. Bilselgeren den gang lurte på hvordan han ville betale, tror det var snakk om 385000, og om ryktet stemmer hadde han tatt ut pengene kontant og la en konvolutt på bordet fremfor selger. Jeg kan ikke bekrefte om det er sant eller ikke, men den ble betalt uten lån i hvert fall. Men når det er sagt er jeg glad jeg ikke hadde tilgang på en slik bil den gang, for personlig mener jeg at jeg lærte meg på en bedre måte at penger ikke kommer av seg selv, at man må jobbe litt for å få de. Selvfølgelig jobber du for å få betalt ned et lån og, men ikke på helt samme måten kanskje.
×
×
  • Opprett ny...