-
Innholdsteller
741 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
1
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av E39_Cato
-
97 E36 323i cab. Jakten på deler er i gang
emne svarte i E39_Cato sin E39_Cato i Bilder og filmer / Show-off
Ikke kjempe mye som er skjedd her da jeg har hatt andre biler å pusle med. Men fikk blinklys i posten som ble montert, eller delvis montert da ene hovedlampa har knekte fester.. og jeg dytta noen spylerdyser i panseret siden de manglet. Så enda en ting er skrevet på "kjøps" listen. Skulle virkelig hatt meg delebil 🙈 Bilde av skjønnheten; -
97 E36 323i cab. Jakten på deler er i gang
emne svarte i E39_Cato sin E39_Cato i Bilder og filmer / Show-off
Tusen takk for superhyggelig tilbakemelding Hyggelig å høre! Interiøret er desverre modent for utskiftning. men får evt tas etterhvert Tusen takk Jan, ja nå som Granada er borte så håper jeg at jeg kan godta dette som ett langtids prosjekt. dvs på veien neste år, men koste på ting etterhvert og ikke alt på en gang. Det som jeg har lagt merke til i etterkant er at E36 er faktisk vesentlig mer sjeldent enn E30 nå, noe som er litt gøy. -
Kvittet meg med båten i sommer, og en del av betalingen var en 97 323i cab. Denne trengte sårt ny lakk da org fargen var slitt, stygg og etter min mening en forferdelig kjedelig farge. Optimistisk som jeg er tenkte jeg jo at det var en god ide med ett nytt Bmw prosjekt, siden det forrige fikk ødelagt økonomien min sånn passe Vel, nå er det ihvertfall i gang. Hentet bilen på mandag hvor den har fått en hellakkering i fargen Techno Violet. Likt denne fargen på E36 cab helt siden jeg så en for mange mange år siden. Den var lav, kanthjul og hadde sort interiør. Så sånnsett har jeg jo truffet blink akkurat nå. Tenker i utgangspunktet å få den Eu godkjent først, da det er noen år siden sist eu kontroll. Så er det jo alltids sånn at når man begynner på noe prosjekt, så kunne det vært greit med en delebil. Så jakten på en "ålreit" cab delebil er også i gang Håper denne kan få tilbake livet på veien, og at den blir ca sånn som jeg ser for meg. Litt kjapt så er nye blinklys (tonede) og baklykter med hvitblink bestilt. Dette faktisk via Skruvat da jeg er litt nysgjerrig på kvaliteten og passformen derifra ifht dette. Første pri er dog service. Jeg aner ikke når dette er gjort sist, og det er tydelig tikking fra en ventil. I tillegg har jeg begynt å jobbe frem en arbeidsliste så jeg kanskje skal klare å ha en fremdriftsplan og ta ting i riktig rekkefølge. Dvs, eu godkjent og listverk før felger og "kult". Ser også frem til å få heiset den litt da den nå står på TA coils justert i bunn. tøff høyde på karosseri, men passer dårlig med hjulene som jeg har pr nå, og veien mot Eu godkjenning Så noen ærlige bilder:
-
Jeg står vel i den dyreste økonomiske bilsmellen min noen sinne akkurat nå faktisk! Og bilen det gjelder er på profilbildet mitt. Jeg er jo vokst opp i Granada, og har derfor en hjerneskade som sier til meg at det er flotte biler som jeg liker godt. Derfor har jeg vel hatt rundt 50 stykker av disse bilene opp igjennom. Denne aktuelle bilen kjøpte jeg i Stavanger for nå 5 år siden. Den ble annonsert som en hel og fin bil, og selger mente den var tilnærmet rustfri. Fargen var fin, og bil typen er kjent for min del så jeg overførte penger og dundret avgårde og hentet det som skulle være min nye øyesten. Får bilen hjem ish, den ble parkert hos en daværende kamerat for å ta den "lille rusten" som var. dvs bakplate nedre del, og reservehjulsbrønn. (Typisk Granada). Det går vel ca 1,5mnd og jeg drar for å sjekke ståa. Bilen står på gress bak i hagen og det er kun kappet ut noe stål. Her forskuddsbetalte jeg jo for jobben, og er vel her tidligere kamerat kommer inn. Tar med bilen hjem, og får mer oversikt. Finner rust i kanal, innerkanal osv osv osv. Så lang historie kort, 2år hos rustsveiser måtte til. Nytt tak, B stolper, Kanal og innerkanal v.s, nye hjulbuer bak, rust i innerskjermer, byttet en vange og mye mye mer To nye år hos lakkerer, innvendig og utvendig lakk. lenger frem i tid, motor skal inn. Vært hos total overhaling hos firma. Lekker olje og vann. Reklamasjon (der vi er nå). Og motoren blir der noen uker også. Fikk klarmelding igår på at den kan hentes og nå er tett og i orden. Totalt kostet meg over 400.000,- kr, 5 år og fortsatt ikke ferdig.. For en gammel granada!! En mager trøst er jo at den egentlig straks er ferdig, men anslår jeg har ca 50k i påkost igjen før jeg er helt i mål. Hva lærte jeg? Jo, skulle kjøpt den M3n jeg hadde lyst på istedenfor.. Fra salgsannonse: Midt i arbeid: Idag:
-
Ble noen timers lesing på meg igjennom her også, og for en tråd! Utrolig mye gode forklaringer, refleksjoner og ikke minst solid mengde arbeid Herlig lesing, og håper på mye mer fremover!
-
Ny liten update Fått bestilt meg Carly, så jeg kan kode cruisekontroll inn selv etterhvert. Og sikkert andre ting Fikk også montert "nye" baklykter idag. Fant ett sett på finn, som jeg syns så ålreit ut. Hatt lyst på sota en stund nå, selv om dette ikke skulle bli en sånn prosjektbil så klarer jeg ikke å la den være. Skal også på AC service imorgen, så jeg forhåpentligvis får en bil som det går an å bruke uten å svime av i sommer Det jeg virkelig savner nå er rett og slett LYD.. Kunne virkelig tenkt meg å oppgradert stereoen i den, da hadde den blitt helt nydelig Driver å kikker etter kompl 677 eller Harman, men ikke akkurat det som markedet oversvømmes av til disse. Så får kanskje ta en vurdering på andre alternativer. Har så langt skjedd en god del i mitt eie ihvertfall Litt bilder fra lyktebytte:
-
Liten update, igjen Dempere med lagerskåler er nå fullført byttet foran, og for en forskjell! Nydelig å kjøre en bil uten ulyder fra understell igjen. Den virker mer presis også, noe som gjør meg meget glad Neste på plan nå er å få montert cruisekontroll som kommer i posten en av dagene. Så må jeg få noen til å kode denne inn for meg. Ellers så irriterer tanklokket meg, da det driver å åpner seg i venstre svinger. Er knekt i noen fester, da jeg kan bare dra ut hele lokket. Lukter også veldig på muligheten til å få subber under setet, men vet ikke hvor mye jobb dette egentlig er. Så har jo lysten på en e90 meldt seg, så får se hva som skjer Fordelen med e87n er ihvertfall at den er stort sett i orden nå! Bilde av møkkete bil, fordi den blir brukt:
-
Pingu’s X1 F48 - Det ble Bilstein B12 gitt.
emne svarte i E39_Cato sin mr.pingu i Bilder og filmer / Show-off
Gøy å se oppdateringene her Virker rimelig komplisert, men ser da ut til at du får det bra til, kudos! -
Er litt kjedelig når det blir sånn med avtalt pris, og aktuell pris. blir ihvertfall ikke å bruke dem neste gang. Har flyttet til Sande i Vestfold, bare ikke fått oppdatert 🙈 Tror man får mye bil for pengene om man går for litt "utradisjonelt" type franskt, italienskt, koreansk etc. Så var nok ett fornuftig valg!
-
Var vanskelig med fjærklemmer ja har sånn "proff" svær utvendig som jeg måtte bruke først for å få det klemt nok sammen, så brukte jeg disse livsfarlige løse biltema krokene etterpå for å få av den svære klemma. Hadde heldigvis og utrolig nok ingen problemer med bolter eller muttere idag, så det var en hyggelig overraskelse
-
Dagen idag bestod i å hente nye dempere foran til bmwn. Havnet på Sachs fra Bildeler.no da DnB kunder hadde 25% rabatt. Hjalp litt på pris, og jeg føler at Sachs er ett ålreit alternativ prismessig. Tok med lagerskålene også, noe som viste seg å være lurt Deler ble demontert, og vasket før det ble satt sammen igjen. Glemte å ta ferdig bilde, siden timene fløy og jeg gjorde det fryktelig tungvindt på venstre side, så jeg kun rakk denne siden idag. Sikter på Høyre side imorgen Dersom noen tenker å gjøre en slik jobb, så anbefaller jeg på det sterkeste å skru av alle stag først som sist prøvde meg på bare lenkarm, og så bøye fjærbein forbi hjulbue. Det gikk ikke Før jeg begynte å skru bmw, så vasket jeg prosjekt forden også siden det er blitt ca ett år siden forrige vask. Deilig å få gjort når man alikevell måtte dytte den ut av garasjen Litt bilder fra dagen idag: Nyvasket ford: Og så litt Bmw deler: Her under demontering: fjærbein ute, og skilt fra resten. Elsker å demontere dette, durer bare muttertrekker på lagerskål og holder for øya: litt vaskede deler: Nå er ihvertfall venstre side montert og ferdig, så får man få tatt siste imorgen!
-
Endelig var timen her og nye knirkeforinger ble montert hos Bilia Tønsberg. Valget falt på merkeverksted da jeg ble forespeilet en pris på 3977,- kr for bytte av disse og jeg ikke har mulighet eller utstyr for å ta en slik reperasjon selv Desverre var avtalt pris tydeligvis feil, så når jeg kom ble jeg informert om en pris på like under 6000 kroner. Dette skurret fælt med mitt prisoverslag som ble gitt over telefon, og jeg var relativt missfornøyd. Min kundebehandler gikk til sin sjef og fikk snakket ned summen til like under 5000 kroner noe som var bedre, men fortsatt "langt" over prisen jeg booket. Endte med å godta prisen på rundt 5000,- da jeg ikke har lyst til å vente flere uker på ledig time ett annet sted. Så nå er ihvertfall jobben gjort, og det gjenstår pr nå dempere foran understellsmessig. La også akkurat inn en handel på cruisekontroll hendel, så blir å montere denne og bytte ratt når den kommer i posten Bilde fra verksted idag:
-
Lørdagen skulle vi på vogna å gjøre sommerklart, så da var det helt innafor med en fredagsvask. Fikk tatt en runde til utvendig på felger med felgrens I tillegg har jeg fått kjøpt og puttet inn en hattehylle. Jeg har også ordnet meg deksel på rattstamme med utsparing til cruisekontroll. Så nå mangler jeg bare spaken, og koding. Ellers klunker det som aldri før, så må få tak på noen dempere foran. Knirkeforingene blir byttet på Bmw i Tønsberg imorgen, så det skal bli deilig å få bort det irritasjonsmomentet. Den paranoide i meg, syns det er lyder og slikt over alt. så må bare prøve å leve med at sånn er det frem til noe eventuelt ryker eller tydelig må byttes. Kan ikke prevantivt restaurere denne 🤣 Ellers så gikk t/r seljord med samboer og barn, ikke knirkefritt "Badumtsss" men komfortabelt og billig Noen bilder av vask, for alle liker bilder
-
Liten update Sommerhjul er på, og jeg har fått litt mer oversikt over bilen Lenkarmer var heldigvis bra, eller som ca nye. Dessverre er demperne mine foran helt skutt så der må jeg forsøke å få byttet til noen nye eller pent brukte. Litt avhengig av hvor mye jeg skal putte i denne bilen rett og slett. Skulle noen ha bra fjærbein foran med gode dempere fra M-Sport så er det høyst aktuelt for min del! Tar gjerne også bak evt, da jeg regner med det blir nødvendig snart det også. Tok en skikkelig vask av felger, og etter tips i en annen tråd dro jeg å kjøpte Tuga Aluminium-Devil felgrens. Denne var noe av det sprekeste jeg har vært borti! Nye dekk måtte til, så kjører 225 40 18 foran, og 255 35 18 bak. Dette er budget/dritt dekk men det har rett og slett litt med budsjett å gjøre! Uansett, en klar kosmetisk forbedring.
-
Hvit røyk er jo sjeldent en ting man ønsker da det erfaringsmessig for min del fort er snakk om toppakning. Ville tatt en komp.test ihvertfall for å sjekke tilstand
