Gå til innhold

sveigis

Medlem
  • Innholdsteller

    15981
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    382

Alt skrevet av sveigis

  1. Kunne ikke sagt meg mer enig en det du skriver her. Lykke til med salg av fin bil.
  2. Jeg hadde en lekkasje i fremkant av motor jeg også.Var sikker på det kom fra vannpumpen,men der var det rett og slett noe så enkelt som en slangeklemme på den slangen som ligger nederst inn på termostathuset som hadde løsnet.Det rant ned via vannpumpen.
  3. Ja idag så har jeg brukt dagen på å gå igjennom alt av foringer på bilen og annet diverse .La og om til nye vinterdekk så nå skal det meste være klart.Etter mye om og men skal nå bilen opp til nærmeste trafikk stasjon til torsdag for gokjenning av senkesett samt etterkontroll på bilverksted.Gru gleder kan enn si.Men skal bli godt å få det gjennomført.Men har gått igjennom det meste nå på den iettermiddag så det eneste jeg må gjøre er å nullstille en airbaglampe, dette blir gjort også nå til torsdag.
  4. Alltid godt med en opptur. Har den holdt seg bra med tanke på kjøling/kjølevæsketap?
  5. Fremdeles til salgs da en som ville kjøpe måtte trekke seg.
  6. Ja det er akkurat sånne jeg trenger.Da skal jeg reise opp til forhandler imorgen å få tak i de. Takk for tipset.Trodde de var svindyre hos Bmw men feil kan enn ta ja .
  7. Ønsker fremdeles dette.
  8. Jeg hadde og problemer med min 535 og lufting. Men etterhvert kom den og jeg gjorde det på følgende måte:Fyll opp vann/frostvæske til det tyter ut ekspansjonstanken,åpne lufteskruen fortsette å fylle til det renner ren stråle ut fra lufteskruen.Deretter skrudde jeg igjen lufteskruen,startet bilen og den gikk på tomgang.Etterhvert merket jeg at den ble varm på tempmåleren ,et godt stykke over halv på måleren.Ruste bilen opp på en ca 2000 omdr. og holdt den der og da gikk temp.måler ned og varme kom inn i bilen.Gikk da ut og sjekket slanger og den slangen som går fra radiator og inn på termostathuset var der et voldsomt trykk i.Lufteskruen ble løsnet og ren damp kom ut altså luft.Så fylte jeg bare væske på til luften var borte,skrudde igjen skruen og har funket etter dette.Dette var som sagt hvordan jeg løste det på min.Men jeg holdt lenge på og jeg skjønner din vrede når det gjelder dette.Til opplysning så prøvde jeg og å heve fronten men det funket ikke hos meg. Du har nok prøvd alt dette jeg har skrevet men som sagt så var det løsningen på mitt problem .
  9. Som topic viser ønsker jeg å kjøpe dette. Sort m5 bakplate er og interessant. Hilsen Jan
  10. Blitt litt lite Bmw skruing nå....men tenkte jeg skulle ta en service på servoen nå ganske straks. Ser at til tider kommer noen få drypp under bilen og fargen på oljen er rød.Og lekkasjen er lokalisert.Disse originale klemmene som er på slangene isteden for slangeklemmer har begynt og gi etter.Så nå denne uken så blir det et lite besøk på Tess for å skaffe nye slanger og slangeklemmer.Ny servo olje skal den og få,så da tenker jeg det blir saker.
  11. Da skal jeg til med litt andre ting tenkte jeg som er litt koseligere enn bare grovskruing.Etter 20 års tjeneste er det vel på tide å få byttet ut alt av høytalere.Har det jeg kaller papplyd i alt av høytalere.Har kjøpt meg en ny Pioneer cd med Aux og diverse.Høytalere foran blir erstattet med noen 6,5 Pioneer komp.sett.Skal ikke skjære noe i sparkepanelet ,bare modifisere litt bak.Høytalerene bak blir et 5,25 Pioneer 2 veis.Gøy med litt god og klar lyd når enn er ute og kjører.
  12. Jeg er bruker der og kan gjøre det for deg hvis du vil.
  13. Denne felgen bør du få noen til å annonsere på Opelklubben sine sider.Der er folk ville etter sånne felg.Denne type felg var en del av utstyret du fikk kjøpt av styling/trimmingsfirmaet Lexmaul som var til Opel.Har sett flere som annonserer etter sånn type felg/felger.Veldig populær på folk som restaurerer 80/90 talls look på Ascona,Manta og Rekord.Alltid en som mangler en eller flere. Bare et lite tips !
  14. Veldig fin bil du har. Alltid morro med folk som passer på e34 "ene sine .
  15. Ja i det sisteså har det blitt mye småskriving og lite bilder . Idet siste så har det jo dukket opp litt smådeler og ting som jeg har kjøpt av medlemer her på forumet og på finn.no. Blandt annet dette: Hel og fin instruksjonsbok. . Fikk og tak i noen krysseike felg som skal på vinterhjula.De var igjenngrodd av dritt men med tannbørste og diverse felgrens så ble de helt greie.Mangler et senter deksel så det må jeg få tak i. Litt bilder. Og på torsdag ble det omsider ny eksos. Fikk tak i et Simons anlegg av en hyggelig person her på forumet.Etter mye banning og steiking ble det tilslutt bra og lyden ble veldig fin synes jeg.Ikke for mye bråk bare lett og mørk muldring. :Eksos klar til montering. Litt bilder av arbeidsøkten: Var så heldig å få låne garasje av en kompis og at han ville hjelpe med demontering og montering da det viste seg at dette ikke ville passe helt uten litt modding Bilder: Som dere ser på bildet så var det på tide med et nytt. Litt bilder av moddinga.det ene feste var for kort så vi måtte sveise på en forlenger og etter det så passet alt bra. Første bildet viser hvor mye der manglet på det ene festet. Til slutt ble det sånn.Er egentlig ikke noe tilhenger av elipse eksos men nå får det være som det er foreløpig. Nå tror jeg at det meste skal være klart for biltilsynet. Legger og til et bilde av flett ny radiator som ble montert: Strengt talt hadde jeg vel egentlig ikke trengt og bytte radiator da jeg fikk tettet den gamle men jeg hater uvissheter om lekkasjer så nå er ihvertfall det og i orden.
  16. Bitte liten update! Imorgen gyver jeg løs på eksosen.Kommer og til å gå igjennom alt av foringer for å se at alt er greit der.Så nå skal det bli godt å få vist bilen etterhvert.Fikk og kjøpt krysseike felg til vinterhjula denne uka til en meget gunstig pris.Men Mangler et senterdeksel så hvis noen har et sånt ekstra så si gjerne ifra.Skal ta med fotoapparatet imorgen og ta litt bilde av jobben og felga jeg fikk tak i.
  17. Hei dere! Er det noen her som har sånt til overs? Trenger egentlig bare en,uansett hvis noen her har sånt noe liggende,ja da er jeg interesert. Jan
  18. Ok!!Da skal jeg ta og få fatt på nye.Bilen står oppe i luften så da er det like greit.
  19. Ja tok og gjorde det grundig rent,samt smurte inn boltene.Så nå skal det det ikke bli så vanskelig å få det fra hverandre neste gang.Boltene gled rett på plass ihvertfall uten problem.Hadde riiimelig flaks at ikke boltene røk av ja,men skrudde litt og litt så kom de til slutt.
  20. Ja i ettermiddag har jeg brukt tiden på og bytte fjærer foran.Da de jeg hadde på fra før ikke hadde merking.For så vidt en grei jobb og bytte.Men fytte gørr grisen å de tre boltene under på fjørbeina satt. Men med rå makt så gav de etter til slutt.La og merke til at den ene demperen var av det dårlige slaget så de blir vel bytte etterhvert.Tror det var en fordel og få bytta fjørene da de som sto på ,var veldig "segne".Glemte fotoapparatet men skal knipse litt bilder når jeg skal til med eksosen.
  21. Ja imorgen blir det skruing.Fikk fraktet bilen til en kamerat som har garasje.da blir det bytting av fjærer foran og etterhvert eksos.Gleder meg til å stå tørt inne i en garasje med alt av verktøy og sist men ikke minst få bilen ferdigstilt....Foreløpig.
  22. På min hjalp det! Da den ellers var grei i foringer og stag, tok jeg bare og justerte litt og litt på just.skruen på snekka.Men og viktig det som Pedi skriver at enn ikke justerer for mye.
  23. Ja da har jeg montert flett ny radiator.Og det var deilig å få gjort. Begynner nå etter å ha hatt av og på diverse radiatorer,få dreisen på lufting på dette m30 spetakkelet . Til tirsdag begynner jeg med eksosanlegget som skal på da det som er der nå er helt råttent.Ikveld kommer der også deler til meg fra Spydeberg,nærmere bestemt senkefjører med nummer så det vil og bli montert nå i nærmeste fremtid. Blir mye skruing og dilling på denne....meeen veldig moro . Gadd ikke og legge ut noen bilder av radiator bytte men jeg skal legge ut bilder når eksos og fjører skal jobbes med.
  24. Felgene har stått på en e39 hvis det kan hjelpe.
  25. Som overskriften viser lurer jeg på dette. Originalt så er vel inpresset 20. Dette vil igjen si at hvis dette går så vil vel felg med ET 15/16 bygge noe mere ut mot hjulbuen. Hadde vært fint hvis noen kan bekrefte at dette går ,og uten at det subber mot hjulbuen. Felga jeg lurer på har følgende mål:7 x16 med ET 15 eller 16(Litt usikker) med 205/55-16 pigghjul. Og sist men ikke minst,skal ha bilen på visning hos biltilsynet,vil de si noe på denne forandring når det gjelder innpresset? Noe forandring er vel lov ! Kom med innspill folkens.
×
×
  • Opprett ny...