-
Innholdsteller
15987 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
383
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av sveigis
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Takk. Den løftet seg noen hakk med de nye stolene. Et lyst interiør er meget pent når det er rent. Det krever mye arbeid og spesielt detaljer. Holder liksom ikke med et rent teppe og dashbord. For å få frem glans og freshet ,går jeg over alt av plastdetaljer og skrubber de i gjevne mellomrom. Når det er gjort så ser du helheten og ekslusiviteten i et lyst interiør.. Men hvis du ser på en av de første sidene,ser du hvordan den var innvendig da jeg hentet den,Skandale... -
Du verden,dette blir bra uten tvil. Jeg sa til meg selv da jeg var ferdig med min,aldri mer rustsveis. Men skulle ønske jeg hadde en e34 med litt sånn småkos igjen. Uansett denne blir bra garantert;)
-
Gøy å se flere i e34 klanen. Ser veldig bra ut. Det du gjorde med lukedreneringen,er gull verdt. Gjorde det samme på min,da jeg måtte bytte kanal på min. Når du er ferdig med sveis,fyll kanalene godt opp med noe tynnflytende innvendig. Ellers legg ut bilde og info for informativ e34 tråd er gøy..
-
Fint bord:). Tenker du gleder deg til montering av presse. Dæven å fin den ble med felgene altså. Og ja,bilen din er pen uten tvil.
-
Denne spotte tråden er gøy. Gamle Mercer er gøy uten tvil.Og 126 er en av mine soleklare favoritter. Kanskje jeg skulle ta med kamerat og knipse litt langs veien. Er jo mye ute på veien og ser endel .
-
Har sagt det før og sier det igjen,du er flink til å få det til. Håper jeg ser denne live til sommeren og ikke minst i aktivitet:).
-
Aha,skjønner. 40% må jo bli good. Det merker jeg på min og da jeg har åpen diff. Føler jeg har null kontroll hvis jeg leker litt plutselig virker det som at den begynner å spinne 100% på begge bak og det blir i ei inni faaen til ratting. Var aldri sånn med e28en . Men føler jo også samtidig at en e34 med vefungerende diff må være noe av det letteste som finnes å leke seg samtidig ha kontroll.
-
Godt å se du er igang Vegard. Denne blir nok knallbra vettu. Den følelsen du har når rusta er tatt er bare nydelig uten tvil. Jeg biter meg merke i noe du skriver her,er diffrbremsen din dårlig eller mener du gennerelt 25% diffen er dårlig. På min e28 ,var det original diffbrems den var perfekt både til vinter og asfalt herjing:). Jeg har jo og en liggende som skal på etterhvert.
-
Jøss,e30 og?
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Følger bare videre på i Sveigis sin 535i blogg:)... Idag bestemte jeg meg for å ta en skikkelig shine innvendig. Etter å ha brukt forrige uke på stoler og diverse,ble det mye dritt og lort der. Og nå som den er hel innvendig var det faktisk innspirerende og shine den opp igjen inni. To av redskapende som var med idag på reisen og støvsuger selfølgelig: Gønnsåpe og Shell tepperens: Som dere ser her ,var det litt å ta tak i: Div papir og skrot: Møkkete gulv og matter: Støvete brytere og møkkete plastdeksel: Som dere ser rett og slett skittent. Lyst interiør er pent men enn ser alt på det.Så en må være ofte ute med vaskefilla for å holde ting fint men nok om det. Så her ble støvsugeren fyrt opp og etter å støvsugd og skrubbet tepper med tepperens ble det bedre. Da ble det sånn: Det meste fikk smake fillen idag . Litt vask på diverse brytere: Gjør at de blir blanke igjen: Her fikk alt seg en rengjøring ,ingenting slapp unna til og med brannapparat og 1hj.skrin: Før: Etter: Galskap tenker noen men riktig for meg. Etter å ha smurt inn plast og vinyl med plastfornyer ble det noen bilder av ferdig resultat: Rent igjen Plasten ble ren og: Tilslutt fikk jeg smurt opp girkule,damask og håndbrekk med lærfett: Så til noe sært men artig: Da jeg hentet stolene hos denne herremannen,skjønte han at jeg var interresert i originaldetaljer. Det at han hadde beige originalmatter som jeg fikk med kjøpet var gøy. Dette var faktisk driiitdyrt tilleggsutstyr til bilen. Mattene heter Royal ifølge Bmw s utstyrskatalog fra 96 er the shit når det gjelder tøy matter. Beige matter er et helsikke å finne og som er hele meeen: Her er et sett ihvertfall . De er møkkete men dønnstrøkne ellers. Disse havner i bilen til sommeren. Tilslutt så fikk jeg plassert skrinet på plass der det skal stå: Så nå har jeg både utstyr til å bandasjere og slukke brann (Not).. Ristet på apparatet og der var det kun et dunk inni gitt). Så det er vel mest egnet til å plante i skallen på potensielle frekkaser som prøver seg på noe krøll:). Tilslutt må jeg si det var gøy å se helheten innvendig med stoler som er hele og interiør gennerelt som ikke er riftete osv.: Tenkte jeg skulle ringe forrige eier og vise han bilen nå etter 3je året som eier. Han sa at han ville og ha m5 stoler men hadde gitt opp pga det fantes ikke i den fargen. Nei vel?: ;) -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Takk Viggo. Egentlig så var det jo strengt talt ikke så viktig med den bryteren men liker å det iorden. -
Mjørgen`s Garasje 2x E28 og E12! E12 vurderes solgt!
emne svarte i sveigis sin Mjørgen i BMW-prosjekter
Dette ser meget bra ut. E12 535 blir ikke feil. Gleder meg til å se ferdig resultat av 524 en:) -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Lorris: Ja jeg kan love deg deg jeg slet litt ja. Men med pinsett og tang fikk jeg tingene på plass og det virker helt som det skal.. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
He he,ja det var omtrent det jeg gjorde og. Deilig å ha fikset det ihvertfall. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja,det var det da... Nei,jeg er ikke gnien når det gjelder e34en men jeg er nå sånn av natur at kan jeg fikse ting gjør jeg det. Og bryteren tror jeg lever like lenge nå etter den behandlingen.Den er 100 prosent tight null slark. Har igrunn handlet lite både når det Koed osv men ting kan virke billig .Så kommer du til kassen ,pluss frakt koster det fort litt js. Da støtter jeg heller lokalBmw sjappa ,får litt rabatter og det blir like billig og ikke minst delen senest dagen etter. Men nå vil jeg se litt nærmere på din Bmw og kablene på den straks. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Har jo styrt endel med disse stolene og siste feil var jo som sagt denne bryteren som hadde tatt kvelden. Dreiv og undersøkte litt på Ebay,og fant igrunn ingen da de er forskjellige. Men ble jo henvist til Koed av de fleste og fant der. Lykkelig ble jeg helt til jeg så prisen,625 pluss frakt. Fanken,tenkte jeg synes det er litt i overkant for en bryter... Etter å ha tenkt litt så,gikk jeg ut og bikket bryter av stolen. Hva er årsaken til at den ikke virker tro..? Nei til helsikke,frem med kniv og vred brytern fra hverandre.Nå haglet kuler og fjærer:( :(. Etter å ha samlet delene sammen var det ned å hente verktøy: Sandpapir,tang og multispray: Skjønte jo fort at skal jeg få denne bryteren sammen måtte jeg ha tolmodighet. Og fant fort ut hva som var årsaken. De små kulene som ligger på bilde ved bryter: er oppi en fjærbelastet holder. Disse små fjærene strammet jeg opp sånn at kulene fikk kontakt med flatene på bryteren: Flatene pusset jeg med sandpapir og smurte de med multispray. Og til sist så tok jeg disse småkulene og dyppet i babyolje sånn at de gled skikkelig på de flatene. Etter dette var det kunsten å få dette sammen igjen og det gikk greit. Etter dette måtte jeg ut og teste. Og spent var jeg men JADDA her var det bare å kjøre lårhviler frem og tilbake så det luktet svidd. Dermed er alt iorden . -
Hei dere. Ønsker å kjøpe denne bryteren til e34 m5 stol. Er til førersiden.(Forskjell kontra passasjer).
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Sjekket der men fant ikke desverre:). -
En hvil er viktig uten tvil. Det kan igrunn være godt med et avbrekk.Enn blir lei av og til. Desto mer inspirasjon får du når du begynner:). Ihvertfall min erfaring..
-
Gratulerer med flott bil. E38 tråder liker jeg godt så her følger jeg med:)
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da har jeg tilbrakt et par timer hos en kamerat. Han er veldig flink med det elektriske på bil. Fortalte bare enkelt at jeg ikke får returnert lårhvileren på bryter. "Et øyeblikk"sa han. Frem med måleinstrument og sa bare tørt:Bestill ny bryter og det er iorden.".. Samtidig koplet han om sånn at jeg fikk kjørt tilbake lårhvileren. Når den stod helt fremme,var det ubehagelig å trå inn clutch. Så nå får jeg surfe litt på Ebay for å finne ny bryter. Den koster vel skjorta her i Norge. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Idag ble årets første vask tatt på bilen.. Møkkete var den men ikke ekstremt. Ikke noe worklog men bilde fakta: Jeg rengjorde og stolene mine her før de ble montert og har et par før/etter bilder: Før: Etter: En hvis forskjell:). Blir lite skruing nå.Er glad jeg utgangspunktet kun trenger å vaske bilen nå på denne årstiden. Men en skal aldri si aldri. Ikveld skal jeg opp til en kamerat å få dette eller ihvertfall noe av det på plass: Har en funksjon på stol som ikke funker og jeg liker ikke 80%,jeg må ha 100%. -
Ford scorpio, er det marked for det lenger?
emne svarte i sveigis sin håkon_w i Alt annet / Off topic
Legg den ut på Ford forum. Det at den har lite interesse her ,bør absolutt ikke tilsi at den har det på et Ford forum. En original e30 316 hadde jo vært søppel å annonsere på et Ford forum mens her hos oss hardcore Bmwere er den jo gull verdt.. Så igjen,et forum der Ford fansen er,blir du nok kvitt den. Så jo fin ut og jeg for min del synes Scorpio var en riktig så koslig bil å kjøre. Driftsikker var den jo og. Lykke til med et evnt.salg:) -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Dagen idag har igrunn gått på litt planlegging av prosjekt stoler. Alt er inntakt men lårhvileren på førerside,får jeg ikke kjørt tilbake. Men etter råd fra en kjent forumbruker fra Møre:),gav han meg noen tips. Så imorgen er det av med stol,finne ledninger og tvangskjøre endel mekanismer,så ser vi hvordan det går. Forresten,jeg ser ut vinduet nå,trenger vask,en kraftig en og. -
Ja,Liffi her må du oppdatere ofte. Dette er jo en bil som fortjener oppmerksomhet og stell;)
