Gå til innhold

BimmerFan!

Medlem
  • Innholdsteller

    887
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Alt skrevet av BimmerFan!

  1. Bilen min var å byttet turbo på garanti, den 17.desember. Etter at det er gjort lukter det svidd/brent/røyk inni bilen når jeg kjører, dette er veldig sjenerende, da man ikke forventer slike lukter i en såpass ny bil. Før turbobyttet så lukta det litt surt fra klimaanlegget, men nå lukter det enda verre. Hva kan årsaken til det være?
  2. Det var jo rimelig billig, hvor mye ville det ha kostet uten "tilbud" ?
  3. Tøft ! Du har ikke vurdert M550D enderørene?
  4. Ja, endelig skal bilen fikses De comfortsetene knirket når jeg også presset låret mot sideputen, men skjedde også i svinger med litt god fart Slik er min også, med sportseter. Men den N57 motoren var helt herlig, har aldri kjørt en bedre dieselmotor tidligere. Kan denne sammenlignes med Audi og mercedes sin V6 diesel, med tanke på elastisitet og gassrespons?
  5. Oppdatering ! Har nå vært hos bilsalongen og de tok en prøvetur. De konstaterte med engang at turbo må skiftes og at den ristinga/duringa kommer i forbindelse med at turboen ikke klarer å regulere trykket ordentlig, dette skulle de selvsagt ta på garantien. Det med knirkete sjåførsete skulle de ta å smøre opp, sånn at knirkingen forsvinner. Det fikser de i forbindelse med turboskift om 2 uker. Vindsusen var visst normal. Må bare gi bilsalongen ros for meget god kundeservice og dyktige mekanikere Ikke nok med det fikk jeg låne en 730D F01 når bilen var inne til sjekk av turbo, makan til flott bil har jeg ikke vært borti før. Meget gode komfortseter og for en herlig elastisk R6 motor. Dessverre knirket sjåførsete på den, noe som tydeligvis er en normal feil på BMW. Litt vindstøy her og der var det også, men alt i alt en meget god bil med god komfort Dette blir garantert min neste bil.
  6. Oppdatering ! Har nå vært hos bilsalongen og de tok en prøvetur. De konstaterte med engang at turbo må skiftes og at den ristinga/duringa kommer i forbindelse med at turboen ikke klarer å regulere trykket ordentlig, dette skulle de selvsagt ta på garantien. Det med knirkete sjåførsete skulle de ta å smøre opp, sånn at knirkingen forsvinner. Det fikser de i forbindelse med turboskift om 2 uker. Vindsusen var visst normal. Må bare gi bilsalongen ros for meget god kundeservice og dyktige mekanikere Ikke nok med det fikk jeg låne en 730D F01 når bilen var inne til sjekk av turbo, makan til flott bil har jeg ikke vært borti før. Meget gode komfortseter og for en herlig elastisk R6 motor. Dessverre knirket sjåførsete på den, noe som tydeligvis er en normal feil på BMW. Litt vindstøy her og der var det også, men alt i alt en meget god bil med god komfort Dette blir garantert min neste bil.
  7. Er det slik at bilene blir ytterligere billigere i 2017 eller er jeg helt på jordet nå?
  8. Det var det jeg trodde har du kjøpt den ?
  9. Nydelig bil med flotte oppgraderinger Er det bare meg eller ser jeg en glimt av en G11 7-serie i bakgrunnen?
  10. Har lyst til å kjøpe meg en SNAP in adapter media og lurer på hva slags ekstra funksjoner man får? Jeg har en BMW 520D F10 2012 med navi pro.
  11. Har bare et lite spm. angående LED hovedlys på din F11. Hvordan syns du de lyser i mørket? Synes du LED er revolusjonerende i forhold til Xenon?
  12. Nydelig bil! Måtte du bestille time for å få prøvekjørt den ?
  13. Har fått time får å sjekke det ut 1. desember. Mekanikeren var ganske klar på at turbo bør skiftes, får håpe de finner ut av interiørlydene også. Faktisk så har interiørulydene blitt værre, har nå oppdaget at i blant ved lavt turtall og tungbelastning så rasler det fra dashbordet på høyre og venstre side. Hvordan går det med din, fortsatt like bra etter reperasjon? Og opplever du vindstøy i din bil ved motorveihastighet?
  14. Så nye 7-serie kjørende idag, uten M-sport. Må si den så meget elegant ut, men jeg mener at F01/F02 i mine øyne ser penere/tøffere ut
  15. Interessant sammenligning Jeg ville nok ikke ha gått fra 5-serie til 3-serie Bilen min skal inn på verksted om en 2 ukers tid for å sjekke ut diverse feil, er det slik at jeg får BMW lånebil av de? Kunne vært interessant å få testet ut en X5, 3 serie GT eller en facelift 5-serie med R6.
  16. Hei! Bilen min også har ulyd fra turbo. Mekanikeren min sa at bilen bør ikke brukes med uling fra turbo. Har bestilt time og den skal sjekkes/skiftes, skal også se på de andre feilene som jeg sliter med.
  17. Kunne du skrevet hva vinterfelgene dine heter for noe, og gjerne hva de kostet
  18. Ja, jeg frykter at det er noe galt her. Må nok få sjekket det ut og de andre problemene snarest !
  19. Bilen din er etter min mening forumets tøffeste F10 keep up the good work!
  20. Hmm, burde ikke en slik bil være så godt som fri for vindstøy? Merker at den forrige bilen min, en 2005 modell A6 hadde betraktelig mindre vindstøy enn F10
  21. Så vidt jeg vet så er den ikke kollisjonskadet, bilen er også en BMW premium selection bil. Det var en som klarte å rygge i høyre bakdøren på bilen, noe som resulterte i at døren måtte skiftes. Vindstøyen var der før skaden skjedde. Har veldig lyst til å prøve en annen F10 for å sammenligne den med min. Har ikke vært helt fornøyd med bilen min og angrer litt på at jeg ikke tok steget opp til 7-serien eller en F10 med R6 diesel.
  22. Takker for svar folkens! Ja jeg sliter med litt andre ulyder rundt om kring også. Det kommer vindstøy fra begge siderutene foran, da må i såfall begge dørene være feiljustert
  23. Ja den har jo garanti så, regner med at det skal gå greit
  24. Noen av dere som sliter med vindstøy på F10? Min begynner å støye ved 80 km/t. Under 80 km/t i er det helt stille
×
×
  • Opprett ny...