Gå til innhold

Designer

Medlem
  • Innholdsteller

    905
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    8

Designer vant dagen sist Oktober 25 2019

Designer hadde mest likt innhold!

Om Designer

  • Bursdag 04/04/1995

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Nesbyen, Hallingdal
  • Kjøretøy
    635 CSi / Datsun 720

Nylige profilbesøk

7710 profilvisninger

Designer's Achievements

  1. Rakk å få med et sett brukte fjærer til tidlig E24 hos Koed, samt bestilte jeg også fjærene @Oddbjrnoma viste til. Koed hadde disse også som gjorde det lettvint å få med på samme bestilling som resten. Frister å ta en tur til lokal SVV stasjon og spørre om muligheten for å få godkjent E12 fjærene, da det er jo samme understell. Får se hva som står i TÜV papirene og høre med de. Blir gøy å motta pakker fremover hvertfall. 🤣
  2. Takk for tips! Egentlig ville jeg helst hatt TÜV, med tanke på godkjenning av høyden. Men godkjenne kun fjærer vet jeg jo neimen ikke om jeg gidder 😂 Kanskje jeg likegreit handler de da. 😅 Takk for det😁
  3. Ja har veldig lyst på 3-delt custom Style 32, eller Hartge E. 🤤
  4. Lommeboka får kjørt seg om dagen. 🥵 Som nevnt er nye gulvplater bestilt fra Valcas Garage. I tillegg er nye bremseslanger, bremseklosser, hoved- og slavesylinder til clutch, oljefilter, luftfilter, bensinfilter, tennplugger og reimer bestilt. Fikk nesten hodepine når man skulle prøve å finne polyforinger til disse preface bilene. Så lenge dårlig ut, men etter mye leting, googling og kryssjekking av delenr ser det ut til at jeg får tak i til hele understellet. Et par må tilpasses, håper det lar seg gjøre, time will show! 😅 Alt dette fra Koed. Olje og bremserør ordner jeg lokalt. Grenrør på vei i posten, takk @sveigis for tips! 😄 Det som gjensto da av det nødvendige i første omgang er bremseskiver bak og rotor. Skiver var som nevnt å oppdrive, men kun originale til 1800,- pr. stk. Så i første omgang dreier jeg disse hos en venn av meg. 🤞 Rotor var også vrient å få tak i her til lands, utgått som del hos BMW, både Bilia og Sulland kom til kort her. Fant et par på ebay, men har ikke så lyst til å vente så lenge på den. Igjen kommer google til god hjelp, for Kapteijn Classic BMW parts i Nederland hadde blant annet nye slike! 😁 I tillegg hadde han mye snacks, men for denne gang ble det en fin brukt gasspedal (min er knekt i bunn) og ny nærlys lampe til høyre side (rust i min). Da skal det meste være i orden for å få til oppstart, og alt det nødvendige for godkjenning hos Biltilsynet. Mangler kun et sett med fjører. Håpte å finne senkefjører, men ser ikke ut som det er å få tak i til første generasjon? 😓 Samt fortsatt på jakt etter hekkspoiler og et par pyntelister. Dekk og felg, usikker på om jeg skal handle et sett Style 32 eller vente med felg til jeg får tak i et sett virkelig gromme. 🙈 Har også noen fine planer for stereo når den tid kommer. 😊
  5. Send meg gjerne en PM @sveigis, er kvalitet bra så er jeg fornøyd. 😁 Litt tilpassninger blir det vel uansett i skjøten der? Er det eneste alternativet jeg har ser det ut som innen senk til 1.gen, drømmen er luftsenk etterhvert.
  6. Siden i går, søndag så har jeg leitet fram alt jeg trenger av deler. Mye hadde Koed, men mangler fortsatt et par ting. Bremseskiver bak, kun org. del til 1800,- pr. skive. Det blir for stivt, må finnes alternativer. Venter på svar fra en som mente han hadde nye liggende. Polyforinger - ser at Powerflex lagde kun fra E28 understellet og oppover på nyere modeller... Har funnet et noe, som bl.a. traversforinger bak, men de koster. Vurderer å smelle i nye originale foringer.🙄 Grenrør - Av det jeg har finni til nå er det Schmiedmann og Ireland Engineering Motorsport sitt det står mellom. Men leser mye negativt om Schmiedmann kundeservice, lurer da på hvordan delene er? IE er det bare bra om, men koster mer selvfølgelig. Om andre har anbefalinger her er jeg veldig åpen for det. 😁 Senkefjører - Samme som poly, lite å oppdrive til E12. 🙄 Fant muligens noen VMAXX fjærer på Ebay. Venter på svar fra selger.
  7. Fytti! Ledningsnett er lite morro. Er et par her å som er unødvendige, blir spennnede å se hva mitt bringer 🙈 Ja håpet på mindre, men med komplette store plater bør det bli bra. Takk! Gleder meg til å se sluttresultat, er et par deler som er enda verre. For eks midtkonsoll bak. 😷
  8. Ja det ser ille ut, men med en liten opprydding og gidde å montere kabelsko istedenfor de late tidl. Eierne som ga totalt f i det, gjør hvertfall susen. 😅👌🏼
  9. I går tok jeg de første tak på prosjektet, demontering og rens av interiør. Dagen før hadde jeg hatt bilen i bukk, så at gulvet var verre enn først antatt. Så dette kom ikke som et sjokk når gulvteppe og gammel isolasjon var fjernet. Nye plater er bestilt fra Valcas Garage. Så det bør bli bra 😄 Begynte smått å rense interiør før jeg tok kvelden. Startet med sidetrekk bak. Vasket med Autoglym sin Leather Cleaner og Interior Shampoo med en fin skinnbørste. Chrome detalj ble gnukket med Autosol. Sier meg fornøyd med resultatet, kontra hva det var så er dette helt noe annet. Må vel vurdere å farge det om det skal bli bedre. Nå er man hvertfall i gang!
  10. Enig, en av verdens peneste linjer innen bilverden spør du meg. Og endelig har jeg en! 🤩 Det skal være, en del jobb blir det fortsatt. Men det blir gøy å ta fatt 💪🏽
  11. Takk 😄 Denne skal være etter Karmann tiden, tiden vil vise hvor mye brun godis det faktisk er men ser bra ut foreløpig. Edit: 3,5l og Sideloader diff, men ikke bananinnsug, ombygd til manuel. 😅 Interiøret skal ut, så får sjekket gulvet grundig da.
  12. Har helt siden jeg solgte M550d'n sagt at jeg ikke skal ha noe prosjekt før jeg har kommet godt i gang på huset. Huseier ble mann høsten 2020, og siden da har jeg ridd av to bølger av et jag etter "ny" bil. Men den tredje lot seg ikke passere uten handling. 🙈 Så etter en lengre stunds dvale er jeg tilbake, denne gangen med noe av det peneste som har rullet ut av Dingolfing......E24. Det hele startet enkelt med at jeg tok opp tråden med @marhag11 om generelt E24 og luftunderstell. Ikke lenge ut i samtalen nevnte han på en ekstra E24 han hadde som han kunne vurdere å selge til noen som ville ta vare på den. Langt fra strøken, men et greit utgangspunkt til å bli fin. 😄 Bedre enn den nå calyptosrot røde han startet med, som igjen har blitt meget pen! Gromt utstyr som originale Recaro interiør i lyst skinn og bruntona ruter, får bare lyst til å ta en tur tvert! Status Motor må få en enkel service, mangler rotor og ny hjerne må monteres. Ledningsnett må ryddes litt opp i (mye tvinn og teip). Rust i gulv, men heldigvis på greie flater med få profiler. Lister må monteres, andre må dyttes tilbake. Clutchpumpe og slavesylinder må byttes. Gasspedal mangler og nytt feste må til. Hellakkering hadde nok vært på sin plass, lakkert i 2013, men ser ut som grunnarbeidet reiser. Mulig det blir folie da jeg har mulighet til dette via jobb. Får veldig mye skryt for fargen, meg selv er ikke helt enig enda men mulig den gror enda mer når man får den litt mer i stand. Gjøremål • Enkel service • Rydde opp smått i ledningsnett • Rive ut og rense interiør • Sveise gulv • Ta ned forstilling og bakstilling. • Visning og godkjenning Videre planer • Felg, Style 32 i første omgang. • Senkefjærer • Eksos. Grenrør og nytt eksosanlegg, denne skal få fin lyd. • Foliere i første omgang, hellakkering på sikt. • Stereo Drømmen • Hartge E design felger. • Luftunderstell
  13. Er på tanken med å bygge meg en enkel isbanebil. E87 karosseri ligger det flust av på nett. Derfor begynte jeg å tenke på muligheten av å kjøpe et sånt billig, også få tak i en N52B30 som jeg kan sette nedi. I forbindelse med dette lurer jeg på hvor mye jeg må ha i tillegg? Girkasse - passer noen andre kasser, eller må jeg få tak i GS6-37BZ-TJES? Der de alle heter GS6-37BZ-TJE? Hva er forskjellene? Bakstilling - vil en 116i-120i diff, akslinger etc holde en sesong eller ryke fort? evt. andre ting? 😅
  14. Flere bilder er innafor! 😄
×
×
  • Opprett ny...