-
Innholdsteller
480 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Traktortom2's Achievements
-
Hmm, sånn i forhold til en forsikring. Om det er snakk om uten diesel og ikke kveliteten så stiller saken min seg i ett annet lys?
-
Hei nå skal dere få høre hva som hendte med min BMW og hva som er gjort så langt. Fikk altså en bråstopp da jeg var ute. Fikk bilen. Kjørt til Bilia i Drammen for å finne ut av feilen. Konklusjon: diesel pumpe har ikke fått smøring og det har det gått spoon fra pumpe og tettet dysene. Hele diesel systemet må byttes, slanger, dyser, tank og alt sammen. Pris på jobben 120.000kr. OK, gikk da til mitt forsikringsselskap for å få dette fikset via dem. Min forsiktig dekker da ikke ren motorhavari (deler som ryker av seg selv) men jeg har dekket all skade påført utenfra (feil fylling, dårlig diesel, dårlig olje som kan føre til skade på motor ovs) Forskningen sier da dette att jeg må på bevise årsaken til dette for att jeg skal få dette dekt. BMW sier att pumpa ikke har fått smøring og att dette er med stor sannsynlighet årsaken til att pumpa har ryket. Tenkte da først på om jeg har fulgt på bensin, men dette viste seg å ikke være tilfelle. BMW sier da att det kan være dårlig diesel, men att dette er noe de ikke kan finne ut av om att de ikke vil sende inn prøve av dieselen. Jeg gikk da til sak med advokat fra NAF og konklusjonen der ble den att om jeg kan bevise att det er dårlig diesel så bør dette gå greit. Etter dårlig behandling fra Bilia til jeg med bilen til ett Mekonomen verksted, kjøpte en ny brukt komplett motor med diesel tank og rør for 38.000kr og fikk Mekonomen til å bytte alt sammen for 30.000 som jeg har betalt selv. Mekonomen har nå demontert pumpe, tømt den gamle tanken for diesel og kommer med en konklusjon Diesel pumpa har ikke blitt ødelagt av ren slitasje, den er ødelagt av att den ikke har fått smøring. Det som er årsaken der ett uten diesel (da de tok ut en prøve så så den diesel ut som diarevann møkkete og Guffen.) Jeg spurte om de i tillegg kunne ta å sende inn prøven for analyse for å være helt sikker (venter nå på svar fra den prøven) Min far er gode venner med flere av sjefene i BMW Norge og har snakket litt med dem om dette her og de sier selv att Bosch pumpene som BMW bruker har slitet noe med den norske miljødieselen men att dette er noe de ikke har gått ut offisielt med. Hva jeg da trur om denne saken er: Jeg kan ha vært uheldig å fyllt på dunslam fra tanken på Shell stasjonen (med tanke på groms ) og i tillegg ikke tålt dieselen (kan også hende det att den jeg har kjøpt bilen av for 2 år siden har klart å fyllt på en liten skvett bensin som har satt i gang en slitasje prosess), men en ting er sikkert her og det er att dette ikke er en slitasje skade på en bil som er gått 166.000km. det er en utenpå virkende årsaken som har fått pumpa til å ryke. Og jeg trur BMW Drammen ikke vil ta tak i problemet for å unngå flere saker som kan dukke opp om dette er begrunn av miljødieselen. Så nå håper jeg på ett bra svar fra analysen av dieselen og starte en ny runde med forsikringen så jeg får tilbake pengene mine Noen her som har noen erfaringer rundt dette som kan gi meg litt råd?
-
men jeg har diagnose utstyr selv og den finner ikke feil... den sier att sensorene er i orden, men vet bmw har noe mer avanserte utstyr enn vanlig verksteder har... ble anbefalt å ta dette på ett bmw verksted akkurat fordi dem har dette utstyret! med mindre du vet om noen i ærheten av tønsberg som har dette utstyret. (jeg vet ikke hva dette utstyret er utover det diagnosemaskina gjør)
-
det er ikke vært 1500kr å bruke bmw verksted for å ta diagnose først?
-
ja knappen blinker.
-
hei. fikk feilmelding på PDC sensor foran og en feilmelding på bremseklossføler bak. da jeg tok diagnose på bilen fant jeg ut att jeg hadde 2 pdc sensorer foran som måtte byttes og jeg hadde bare 1 til e61, men hadde en sensor til x1 ligganes så jeg brukte den jeg har fått vekk feilen og slettet koden på diagnose apparatet, men når jeg starter bilen får jeg fortsatt fil i skjermen i bilen og ikke noe reaksjon fra sensorene? min teori er att feilen er fiksett, men att jeg ikke får slettet koden i bilen, det kan også ha noe med att bremsekossføleren også gir en varsel og kødder til? hørte med BMW og de trur ikke dette er så usannsynlig, men vanskelig å si når dem ikke har sett på bilen selv. jeg har ikke en bremsekloss sensor her så tenkte kanskje jeg skulle da brukoblet dem sammen for å få vekk feilen i bilen også se hva som skjer da? noen som har forslag til hva problemet er? trur ikke att det er noe feil med selve sensorene da diagnosen sier att alt er i orden med dem!
-
BMW 520i 1998 montere Aux
emne svarte i Traktortom2 sin Sondre Sandberg i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Det skal gå ann å benytte utgang til CD veksel som aux utgang, du vil ikke se navn på lydspor og sånn bare.. -
Står den på "low pass"?
-
BMW E87 Hvordan bli kvitt støy?
emne svarte i Traktortom2 sin bjorneoen i Bilstereo, multimedia og navigasjon
har du prøvd å koble alt utenom dette ledningsnette du har? legge opp egne kabler hver for seg? for det er ikke så mange andre ting som kan spille inn. dette med att du får mindre støy jo bedre jording du har, har nok med att du får mindre motstand på jordingen! kunne evnt ha prøvd å koble direkte på minuspolen på bateriet? -
iDrive og ConnectedDrive?
emne svarte i Traktortom2 sin Traktortom2 i Bilstereo, multimedia og navigasjon
er planen å sette meg inn i det kan programere android og linux, men idrive har jeg ikke noe forståelse for "ennå" hehe... -
Driver å ser etter ny BMW nå og da ender jeg opp med en BMW som har iDrive (kommer ikke til å kjøpe noe som koster mer enn max 250.000) driver å setter meg litt inn i idrive systemet her for å se funksjonaliteten ovs! lurer litt på om iDrive systeme er fult mulig å upgradere (softwear) til det nyseste selv om man kjøper en BMW fra 2006? Vil hels bruke Android system, men dette er ikke mulig i de nyere bmw'ene? ser også att de nyeste bilene er det mulighet for å laste ned apper om jeg ikke har forstått feil? er det mulig å kunne få alt det som en 2015model idrive system har om du kjøper en fra 2006 eller 2008? og evt er de modulene bare "plug and play"
-
aberg88 reagerte på et innlegg i et emne: Kufatec Fistune DAB+ for BMW
-
Kufatec Fistune DAB+ for BMW
emne svarte i Traktortom2 sin quandt1960 i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Jeg trur det. så lenge delene passer om hverandre og da BMW har ett orginalt alternatv til DAB som passer til til bil hadde jeg ikke nølt med å benytte meg av det Men hs att når det kommer til denne Bufferingen så avgjør hastigheten på spilleren også en god del. om du nå har en orginal dab antenne så er det neste som kan redusere buffertid RAM i spilleren hardwear. jo kraftigere spiller du har jo raskere er bufferingen (Dette gjelde som regelt kun når man velger ny kanal, når man er inne på en kanal så vil du ikke merke noe til lagg i lyden) -
Traktortom2 reagerte på et innlegg i et emne: Kufatec Fistune DAB+ for BMW
-
RobertGråwe reagerte på et innlegg i et emne: BMW E87 Hvordan bli kvitt støy?
-
E39 Navigasjon gir feil posisjon
emne svarte i Traktortom2 sin leading edge i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Om kanskje antenna begynner å bodde? Gps finner posisjon utifra signal tid via satellitter og antenne. Om bare klokke systemet viser feil med mer enn 2 SEC kan det utgjøre mange km forskjell på en posisjon Eller du kan oppdatere sofrwear og se om dette hjelper -
BMW E87 Hvordan bli kvitt støy?
emne svarte i Traktortom2 sin bjorneoen i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Er nok det beste å bare legge opp kabler på nytt du er som Robert sier. Direkte strøm/jording gir mindre motstand. Jo mindre motstand jo større magnetisme/spenning får du. OK g de alternativene Robert nevner er å koble på adaptere for å redusere magnetisme ovs. Ulempen jeg ser ved å ha for mye koblet til en krets er att effekten og kvaliteten kan bli reduser, en vanlig mann i gata ville nok ikke merke stor forskjell, men er man inntresert i lyd så vil dette irritere -
Du får mange forskjellige spillere med original look som driver andoid og de får du for rundt 3000.