Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    9370
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    59

Alt skrevet av E.C.

  1. Hvis det er tilsvarende E6x så må du ha både ny modul, lykter og trekke kabel (minst). Koding til slutt. Du har "vanlig" xenon nå?
  2. Høres ut som at det kan være ledningsnett, men dette er egentlig ikke så mye å "håpe på". Det er klart at ledningsnettet i seg selv ikke koster all verden, sammenlignet med en luftdemper på en 7-er, men der de fleste som kan skru vil relativt enkelt greie å bytte en demper er det fort mye verre med feilsøk av sporadiske feil på elektronikk. Montering av ledningsnett er jo noe som kan ta en del timer også, avhengig av hvor det går. Det mest passende hadde kanskje vært å sende den i retur til de som fikset den første gangen, men samtidig hørtes ikke det så lovende ut mtp. hvordan den første fiksen ble. Du får nesten se hva Bavaria sier, forhåpentligvis en "åpenbar feil" som er enkel å fikse.
  3. Jeg bruker også rundt 1-1,5 bar. Tar bare litt lengre tid om man kjører lavere trykk.
  4. Lufter du med trykklufter? Pedalpumping kan potensielt slite med å få ut luft fra systemet, særlig om noen har lagt opp rør på en spennende måte.
  5. Kjøpt en brukt facelift m-sport fanger i riktig farge og funnet ut at størrelsen på sensorene er forskjellig fra pre-lci.
  6. Skal prøve å tagge deg når jeg har fått min på plass og si hva jeg endte opp med
  7. Gratulerer! Lurer på om du har hengt litt mye med @Skulebollen mtp inspirasjon 😁
  8. Sikker på det? Nyeste firmware som var planen her. CIC-en er fra E-serie, så jeg ser egentlig på dette som ren firmware update. Koding tar jeg fra mobilen med ProTool.
  9. Du kan jo høre med han igjen, han ordnet opp da jeg hadde problem.
  10. Ok, det bør som sagt være enkelt å løse ved å kode om én parameter. Du kan jo sjekke i den store diagnosetråden om det er noen i nærheten av deg som driver med koding.
  11. Jacek som fiksa og koda din? Uansett, du må kode om CCC til å passe hjulet.
  12. Hjulet er sikkert kodet inn feil, får du scrolla om du scroller kjempemye? Altså at du spinner 10-20 runder og at det da hopper ett hakk?
  13. Fint ratt ja: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=311197106
  14. Sjeldent man trenger det ja. Har til gode å bruke ISTA-P enda, men blir nok når CIC skal inn i E61-en. Til det må jeg nok utvide ICOM-en til optisk grensesnitt for å ikke sitte der i 2 døgn.
  15. Pleier å stå i bruksanvisningen.
  16. Mener at begge mine var fra rutracker. Når du laster ned P må du være obs på at den tar mye plass (kanskje ikke sjukt mye etter dagens standard, men mye). Jeg fikset det på en laptop som brukes kun til ISTA og den har en SSD på 512 GB. Da jeg holdt på å pakke ut og så installere så var jeg nesten tom for plass. Så her kan det være lurt å ha originale filer flyttet over til en ekstern harddisk (etter utpakking fra zip) og deretter påbegynne installasjon, bare sånn heads-up.
  17. F-serie er nok ikke så dumt. Begynner å bli 13 år gammelt, da er både de fleste feilene og fiksene kjent, rimelige og ok alternative deler er å få tak i og det finnes masse bruktdeler på markedet for en så populær modell. Satser på at du finner deg noe fint 🙂
  18. Du bør begynne med å lese ut feilkoder og ta det videre derfra. Det du kan sjekke utenom er at det ikke er for mye korrosjon på kabler/kontakter til EPS.
  19. Se om du har den som heter 5CW 45 og om den ser dårlig ut.
  20. Det er en transistor som ofte går i stykker fordi den ikke greier å levere nok strøm, særlig med Kina-sensorer som visst skal trekke ekstra mye sammenlignet med de originale. Har du sett på live-data hvilken spenning som du har på supply?
  21. Merker fort at det går treigere når ferien er over og man må "jobbe jobbe" parallelt med prosjektene. Er ikke mye man rekker i ukedagene før dagen er brukt opp. Fikk teipet fast alle skjøtene: Har klippet vekk overflødig folie etter at bildet ble tatt. Fikk teipet rundt armaturer, det gikk egentlig greit, men den ene med 2x58 W var bra varmt, neppe så superbra å ha teip mot den i lengden. Etter litt om og men ble det handlet inn LED-rør. Gikk for Philips sine med 6500K og det meste man får av lumen uten å blakke seg: 4 x 120 cm og 2 x 150 cm. Reduksjon i effekt: 175 W. Bytt både rør og tenner med en "bypass" så er du ferdig, veldig greit. Disse lyser kun på halve røret så man må sette de inn riktig vei. Fornøyd med lyset. LED er gjerne ikke like sterkt som fluorescerende, men her ble det ca. like lyst som før. Det ene røret skrur seg dog av her og der, så butikken sender et nytt, satser på at det løser problemet. Fikk ellers fikset litt småting rundt om, her har en bulk i inngangsdøra blitt elegant omgjort til et luftinntak: Tenkte at jeg skulle male OSB-platene for at de skulle reflektere mest mulig lys og innså at det kanskje var lettere å gjøre det før de havnet over hodet på meg: 2 strøk i 2 runder. Fikk ikke fysisk plass i garasjen til å ta alt i "one go": Hadde greid å leve med ett strøk, men ble litt bedre med to. Dessuten har ikke jeg noe annet å bruke denne malinga på etterpå. Ble Jotun Optimal. Spurte Jotun på chat hva jeg skulle bruke til sånt og fikk et konkret svar. Greit å slippe å google seg i hjel enkelte ganger også. Her ser man bedre to strøk vs. ett: Dette var altså "Gatebil-helgen" min. Ellers skal jeg hive ut den gamle kjøkkenbenken. Den er stor og fin, men når dørene detter av og blir umulige å sette tilbake på plass igjen så må den nesten gå. Innredningspuslespillet mitt hadde mer eller mindre falt på plass og da fant jeg ut at to av skapene på veggen også måtte ryke. Utgangspunktet: Og underveis: Var litt vel 80-åring vibber selv for meg, så hev meg ut på mer maleprosjekt. Står en drøss med maling i boden hjemme etter forrige eier, så nå skulle det brukes opp: Holder på å male "as we speak", så her er ikke ting ferdigtørka, så fargene er litt feil. Jeg hadde trolig ikke gått for "teal" eller "kveldshimmel" i garasjen sånn uten videre, men greit å klemme ut ett år eller to ekstra fra skapene. Slipper å kaste brukbar maling også. Fikk tatt meg en handletur på fredag: Ble satt opp veldig provisorisk for å teste: Måtte lage mer ghetto-fix så det ikke ble vann liggende i røret: Ble et passende navn på enderøret laget av bremserenskanne: Denne skal få egen hylle opp under taket og enten hygrostat eller/og smartstyring på sikt. Fungerer i alle fall veldig bra og jeg kunne se det på hygrometerene i garasjen at den relative luftfuktigheten var lavere enn hva den hadde vært om jeg ikke hadde hatt den på. Plateheis har jeg fått ordnet også, så nå er det bare å male ferdig og ommøblere litt så begynner jeg å nærme meg, tror jeg.
  22. Haha, ja. Min E39 kjøpte jeg i 2016 og da var kanalene og jekkfestene "på vei". 2016-2017 var siste sesongen den har gått med vinterdekk, så jeg kunne ærlig ha skrevet at den ikke er vinterkjørt de siste 6 årene. Det vil jo høres veldig bra ut i en annonse, men standen blir jo ikke bedre av den grunn og ny metall i kanalen vokser ikke akkurat ut igjen.
  23. Uten at jeg har gjort direkte oppslag akkurat nå så mener jeg at du kan stappe inn "hva som helst" fra F30 og kode inn HK. Regner med at forsterkeren har digital inngang via MOST-buss her.
  24. Gå inn på modulen og sjekk ut tilgjengelige funksjoner. Gjorde det på e39 i sin tid og det var ganske rett frem. Sikkert noen som har laget en Youtube video også om du leter litt der.
  25. Tror det er plug and play, men du må kjøre høydejusteringsprosedyre i INPA eller ISTA. Du kan dog sikkert defaultkode modulen i NCS, det er en god praksis. Og endre VIN på modulen om du skal ha ting 100 %.
×
×
  • Opprett ny...