-
Innholdsteller
9373 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
59
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av E.C.
-
Dessverre ikke alltid man er helt heldig med utført jobb fra verksted nei 🫣
-
Blir vel relativt likt det du så i tråden min.
-
Enig med Lars her, skal man gjøre dette én gang og man har alle delene løse så vil jeg faktisk si at det å la et verksted sette fjærbeinet sammen trolig er like greit. Han som driver Kråkstad bilverksted er hyggelig og har etter dagens standard lave timepriser (han har bytte noe bremserør for meg). Hvis du skriver ut tegningen fra delekatalogen så kan han sikkert sette sammen for deg.
-
Hvilken bil? Kan være betydelige forskjeller. Du trenger uansett å kjøpe/leie en god fjærklemme. Du kan se i tråden jeg hadde, fra posten her og utover: https://bimmers.no/forums/topic/823822-valg-av-understell-for-e61-monteringsanvisning-på-bil-side-4/?do=findComment&comment=3348234
-
Du må nok som et minimum lese ut feilkoder. Hvis bilen er trimmet så kan det også være noe der.
-
Jeg har hatt bilen på omlakkering og de festet antenna (haifinna) på taket med dobbeltsidig teip i stedet for rutelim og attpåtil med en gleppe mellom teipen. Da fungerte det som en skål og det rant vann på taktrekk og videre ned i batteribrønn. Så hvis du har hatt noe arbeid der kan det være relevant. Det mest effektive mtp. feilsøking i slike tilfeller er å løsne taktrekket og ta ut mest mulig innvendige kledninger og hoppe inn bak mens en medhjelper spyler med hageslanga. Det med min antenne fant jeg ut etter 20 sekunder når jeg først gjorde slik, mens verkstedet som hadde tullet det til fant ut ingenting i løpet av en uke.
-
Måtte sjekke ut mer om LZ Customs og at de er fra Hønefoss hadde jeg aldri gjettet, trodde det var noe fra statene jeg. Nytt ratt koster rett under 10k, så opp mot 70% av nypris virker å være rimelig drøyt. Jeg har sett på noen videoer av mer proff omtrekk (fra Øst-Europa) og der kutter vedkommende i rattet for å få overgangen av sømmene bra. Her er en video fra Youtube: link. Usikker på hvordan noe sånt hadde fungert på et ratt med varme, men om man fikk slikt for 3-4000 kr så hadde jeg greid å leve med det. Funnet også disse: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=112354842
-
Hva er best for mer slitte ratt, når man først er inne på temaet? Har vurdert å trekke om, men usikker på hvordan det er på ratt med varme. Ser enkelte bare legger et ekstra trekk/lag med skinn over og hvis det er dette de som trekker om "profft" gjør så kan man vel like gjerne kjøpe et kitt som mar syr på selv.
-
-
Postet for et par dager siden den. For så vidt artig med en slik sleeper, litt mer anonym uten M-sport. Begynt å lure på om det hadde vært et artig prosjekt å finne på selv. Motoren der er fra 525d med "bare" 197hk originalt, så trolig ganske rett frem å godkjenne all den tiden man kan kjøpe en 123d med 204hk 2L 4'er originalt.
-
Aha, så topp og dyser som ikke gikk overens? Det var jo litt spesielt.
-
Har vel brukt 10-15 timer til måking fordelt på meg og samboeren de siste par ukene. Vurderer freser selv, største minuset for meg blir å gi opp plass i garasjen i så fall.
-
Jeg har ikke lest vilkårene i Tryg da det ikke er aktuelt for meg per nå, men av det jeg har lest tidligere både hos If og Codan så var det solide reduksjoner i dekningsprosent og økende egenandeler i takt med økende alder og km-stand. På en eldre bil så bør man nok sitte med 20-40k i potensiell egenandel om man skal være helgardert.
-
Ja, de har dessverre fått 10-års grense på maskinskade nå med Tryg. Heldigvis er nettsiden ikke lengre designet av en ungdomsskoleklasse på dugnad i 1995.
-
Søk litt på youtube. Normalt kan du rulle taket helt bak så er det mulig å helle i kassetten så det kommer ut bak. Du skal også kunne se hullene bak.
-
Pasta får nå ikke skiva di nærmere navet, uansett hvordan du vrir og vender på det. Den eneste muligheten er jo motsatt vei hvis du tenker over det. Det kan jo hende at Biltema-endeledd ikke er helt i vater, samtidig er det jo litt spesielt at det først var noe felg som har gnagd mot demper og nå en originalfelg som ikke klarerer understellskomponenter. Kanskje noen uheldige uoriginale deler i understellet eller worst case vært av veien på noe tidspunkt?
-
Dessuten er vurderingen av de 57 gradene ganske avhengige av utetemperatur, innstilling av klima, samt terreng og hvordan man har kjørt de 18 km. Er det -20 ute og man har stort sett trillet nedover/kjørt på flatt i 70 km/t med varmeapparatet stilt på 24 grader og auto på vifta så kan det være helt normal temperatur på kjølevæsken.
-
Pastaen skal neppe ha noe å si der, den vil jo bare bli klemt ut når du strammer hjulbolter. Kobberpasta er vel heller ikke anbefalt pga. korrosjonsbestandighet og at den kan over tid ødelegge gummideler som den kommer i kontakt med, da bruker man heller keramisk pasta.
-
På begge sider? Litt rart, men kan jo være noe sær kombo, f.eks at du har de litt for mye ut + uoriginale ledd og kanskje tynnere gods (mot nav) på en uoriginal bremseskive som i kombinasjon får deg der du er.
-
Du må nok dra opp et par gode bilder som viser tilstand og hvilke felger det faktisk er, samt finne fram specs på felgene. Har sett mer enn nok felger beskrevet som "fine/pene" på finn som jeg ikke hadde kalt det samme. Blir dermed umulig å gi deg noe prisestimat med denne infoen.
-
Peil den olja igjen om ikke så lenge, har jo vært tilfeller med både kjølevæske og diesel som kommer seg inn i olja, så det finnes potensielt andre muligheter for at nivået kan være for høyt. Krasjer endeledd i felg eller dekk? Riktig innpress? Du kjører ikke med x-drive felger med høy innpress på en rwd bil?
-
Kanskje DPF-regen du hører, som han over antageligvis er inne på.
-
Mine hadde tre grønne dotter. Har du x-drive? De hadde vel bare én type fjærer.
-
Lurer på om det faktisk er en ting fortsatt eller ikke. Da jeg skulle ha M-sport til min bil var alle like uavhengig av hvilken motor og girkasse jeg valgte (E61). Jeg sjekket da hos GS mener jeg.
