-
Innholdsteller
9373 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
59
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av E.C.
-
Men dere, hvorfor ha en Alpina-750 når man kan ha en 730-750? https://www.finn.no/239990858 bilde 5
-
Hadde sett noen videoer der folk har bygget om disse til å kjøre litt smått offroad og det hadde jo potensielt vært en god kandidat mtp innkjøpspris
-
Hadde du bodd nærmere hadde jeg kjøpt den for å bygge en X5 til å kjøre i skogen med 😛
-
Det var mange terabyte i en girspak!
-
Jeg har dratt godt i de og det sittet, om du har klemt godt nok. Lodding er ikke feilfritt det heller, men det er flere måter å lodde på også, tvinner du litt ekstra sammen for å deretter lodde så sitter det fint. Det er dog uansett sjeldent at det feiler i sånne koblingspunkter, uansett hva man velger, om man gjør det skikkelig. Det er vel heller kabelbrudd på ugunstige posisjoner og kontakter som knekker/utsettes for fukt som har skylda i diverse el-problemer. De som er lenket til over funker de også.
-
Jeg har brukt krympehylser for å skjøte ledninger til bakluka på E61. Jeg startet med de som var fra Biltema fordi jeg måtte ha noe der og da og lodding via høyttalerhullet over hodet fristet lite. Etterhvert innså jeg at det vil nok gå et par i løpet av åra, så jeg kjøpte en større mengde fra Ebay, kvaliteten var ca. lik som de fra Biltema, men betydelig rimeligere. Her er link til den typen jeg snakker om. Så kjøpte jeg en kabelskotang på Biltema, ettersom de tynne som følger med i slike sett ikke er så gode. Det ble derimot å klemme litt dobbelt med begge tengene for å få det stramt nok og da skraper man hull i noe av den fargede smelteisolasjonen vekk, så jeg la en kabelstrømpe over i tillegg. Rundet av med Tesa harness-teip. Kjøpte egentlig feil teip der også (de har en som er mykere i tekstilaktig stoff for å ikke lage gnisselyder mot interiøret og en annen som er litt tøffere, type der det kan være vått under bilen). Hadde jeg gjort dette igjen og hadde hatt god tid så hadde jeg kjøpt en skikkelig god krympetang og stilt den inn. Den jeg lenket til fra Biltema kan justeres noe, men der og da ble det med å krympe ting litt mer i hjel, som for så vidt fungerer det også. Skal du koble sammen tynne ledninger med sånne bør du brette igjen enden og tvinne opp dobbelt så det blir litt tykkelse, lettere å få god klem da. Krympekoblinger tar dog litt plass, gjerne mer enn å bare lodde sammen og få på krympestrømpa, så man må ha noe strategi om det er flere på ett sted, f.eks. offset på noen cm. per ledning som ligger langs hverandre. Her er fra baklukejobben min og der ser du hva jeg mener med å bite gjennom og grunnen til ekstra kabelstrømpe utenpå det igjen.
-
Legg gjerne ut her om det også gjelder E61. Er det original prosedyre?
-
Det du lurte på kom ikke helt tydelig fram, men svaret er vel allerede gitt: det kan være begge deler. Det tar for øvrig ikke mange minuttene å finne modulen og lese hva som står på den. Mulig du greier å få det ut via diagnose også.
-
Det er vel totalen ovet tid mtp at man aldri vet hvilket lag som møter opp. Den ene dagen spiller laget bedre enn ligalederen og taper pga marginer i mot, mens kort tid etterpå ryker laget mot et lag fra divisjonen under fordi man spiller ræv.
-
Holder med Arsenal, så man får jo nok muligheter til å få hjerteinfarkt og oppleve større uforutsigbarhet enn strømprisene i vinter.
-
Sport er veldig bredt i dag og de fleste vil kunne finne noe å se på. Man har motorsport, e-sport, timbersport, sjakk og you name it. Noe er kanskje kjedelig å se på når man ikke driver med det selv, men for min del er det alltid imponerende å se hva andre får til. Personlig ser jeg noen timer fotball i uka og litt CS:GO når jeg snubler over turneringer live. Man får som regel litt mer respekt for idretten når man har prøvd selv og innser hvor vanskelig det egentlig er.
-
Kjøres den på vinteren? Hvor ny er bilen og hvordan er den under?
-
Du kan vel strengt tatt kode vekk pæresjekk og koble om noen ledninger uten å bytte modul.
-
Her er faktisk 330 til 90k og vedkommende tar i mot bud: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=244724460
-
-
Hvis du har 50k til verksted og du får 10-20k for din 318i (om enn i deler) så "har du" 60-70k. Det blir også i beste fall prisen på din ombygde bil. Hvis du kan greie deg uten bil i en periode så bør du greie å spare de siste 30-40k innen ikke så veldig lenge. Jeg personlig budsjetterer 20k i "småplukk" på min E91 325 til sommeren og det er i grunn hva det kan koste å drifte en slik bil per år (enda man skrur selv). Min har nettopp rundet 130k km for noen dager siden og er egentlig i ok stand. Så det aller beste om man ikke MÅ ha bil er å selge unna og klare seg uten en stund for å kjøpe det man egentlig vil ha. Selv om dette også er det kjedeligste. SVV er ikke noe glad i rullende prosjekt eller godkjenning i etterkant. Noen ganger er det foretrukket at du er på visning før og etter. Så å bygge om litt her og der på noe som er ens primære bil hadde ikke jeg satset på.
-
Hehe, du kan strengt tatt ha null i teller ja
-
Ikke mye lengre, men mulig CCC eller radioen din. Den må som et minimum kodes inn.
-
E38 kom vel som 725 tds og 728i også, da skal du få kjenne slapp! Jeg er derimot enig i at en V8er er mer ettertraktet i en slik bil, fordi når bilen blir brukt som kosebil og vil miste verdi jo mer du kjører så blir det litt ulogisk å ha pendler-motor under panseret.
-
Personlig-økonomiske grunner vektes ikke i en slik søknad, på samme måte som at fartsboten ikke blir redusert fordi du er sent ute til et møte og dermed tråkker ekstra på gassen. Hvis du først skal gjøre det ordentlig så har man nå sirklet tilbake til at man kanskje like så godt kan kjøpe en 325.
-
Hvis jeg hadde vært søknadsbehandler og du uten noe grunnlag (annet at det er "stress") hadde latt være å bygge om deler av drivverket så hadde jeg stilt spørsmålstegn ved seriøsiteten til hele prosjektet. Jeg anbefaler ikke å ta disse snarveiene.
-
Du bør absolutt det, ikke minst mtp. kjørbarheten.
-
Jeg hadde satt opp en tabell i Excel over de ulike delene som er relevante, inkl. selve karosseriet. Så skriver du delenr 318i og 325i. Så skriver du hvor det er likt (ergo det du beholder) samt hva som er forskjellig og hvor du skaffer delen fra. Gjerne med screenshots fra realoem som bygger opp under påstandene (som vedlegg). En såpass detaljert søknad er nok det beste grunnlag for å fly gjennom søknadsprosessen.
