Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    9373
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    59

Alt skrevet av E.C.

  1. E.C.

    Dørlås e61

    Aktuatoren for å låse og låse opp pleier nå å gå når sentrallåsen brukes og det er uavhengig av om døra åpnes eller ikke. Disse er som regel en ganske forseglet enhet uten særlige muligheter for reparasjon. Det er selvfølgelig slik at dette er mekanisk, så man greier kanskje å friske det opp noe, men jeg er noe skeptisk på at dette er en varig fiks. https://www.pelicanparts.com/techarticles/BMW-E60/79-BODY-Door_Latch_Replacement/79-BODY-Door_Latch_Replacement.htm Se gjerne before/after litt inn i videoen.
  2. E.C.

    Dørlås e61

    Høres nesten ut som utslitte låser, noe som inntreffer på E6x og E9x. Du får ikke smurt noe særlig, det vanlige er å bytte hele låsen. Går indikatorpinnen litt tregt opp og ned også?
  3. Jording, samt plusskabel som kan være dårlig på disse, bak ca. under batteriet. Enkelte har vært så dårlig at man enkelt kunne knekke av kabelen for hånd.
  4. Jeg hadde prøvd med bolt og en solid glidehammer. Det er vel rom for å drille og gjenge opp i overdim om første forsøket ikke går etter planen.
  5. Typisk problem på vifte eller viftemotstand. Har man tenkt å ha bilen lenge er det like greit å bytte begge deler.
  6. sånn. For å sitere en kid som hadde et slikt oppsett: "det er en utstillingsbil".
  7. Det var leit, vi får satse på at vedkommende holder seg til en M-sport front.
  8. E.C.

    I

    @*MrB*det var grunnen til at jeg foreslo å åpne tanklokk, i tilfelle man hadde noen problemer med undertrykk. Det kan absolutt være noe der.
  9. Ting funker helt til de ikke funker, så det er vel ikke umulig at brekket ditt har gått i stykker. Mulig du får en litt mer detaljert feilmelding om du leser ut med bildiagnose.
  10. @Snagg30: det er en ok pris, men det er klart man får ikke vurdert det så lett når det ikke er så mange av disse.
  11. E.C.

    I

    Du hadde da gnist, den styres av veivsensor, det er slik motorstyringa vet at stempelet er på toppen. Så jeg tror ikke at det er veivsensor.
  12. E.C.

    I

    Du får ikke feilsøkt sensoren med noe annet enn et oscilloskop.
  13. Da har utrolig nok alle delene til sim riggen kommet seg i hus. Fikk spilt Assetto Corsa Comp i rundt en time etter å ha knotet ferdig med oppsettet. Artig, men må si at jeg er litt svimmel i hodet, håper det går seg til på sikt. Satser også på at jeg blir litt bedre på virtuell kjøring, men det er vanskelig å få fartsfølelsen riktig etter så kort tid, selv om det begynte å komme seg litt. Vedrørende 3 skjermer vs. 1 stor curved: for meg personlig holdt dette i lange baner. Jeg greier så vidt å se noe i hjørnene når jeg "kjører", så for min del kan jeg garantere at det ikke blir flere skjermer. Oppsettet er: Svive Racing D1 Simulator Cockpit Svive Racing skjermstativ Samsung 49" Dual full HD - skjerm (3840x1080) Thrustmaster T300 ratt Thrustmaster T-LCM pedaler
  14. E.C.

    I

    Lite sannsynlig, men ikke umulig. Hvis du holder på å lade delekanonen her så støtter jeg han over, som foreslår å sette inn på et BMW-verksted.
  15. Har ikke noe i mot pirk. Det er vel bare realiteten som synker inn hos meg nok en gang. At annonsert pris, særlig på eldre litt sjeldnere biler, er satt litt vel løst.
  16. Oj, såpass ja. Han har vel sett på Gas Monkey Garage og prutemesteren der.
  17. Fin farge på setene og individual stereo - det er ikke hverdagskost, har litt lyst på det i min.
  18. Trenger bare 5 min med Nattpatruljen fra tv for å se bilen i turtallssperra før motor skrus av 5 sekunder etterpå.
  19. Jeg leser det som 2 stk på nr. 11: én for frontruta og én for bakruta. I tillegg nr. 14 om du har Xenon med lyktespylere. Dette er fra RealOEM for min preLCI, men regner med at dette er likt.
  20. Er nok ikke så superdyrt for originale, Sachs bør vel være et ok valg om man vil ha det litt billigere, men fortsatt ha bra kvalitet. Vedrørende vekt så sjekket jeg sist jeg bestilte til min E61 og det virket å være samme fjærer uansett utstyrtsnivå (inkl. ulik motor og automat/manuell). Jeg skal dog ikke vedde penger på at denne infoen er korrekt.
  21. Og så serverer de den linja her da:
  22. Jepp, enkelte elbiler estimerer ofte basert på litt mer enn nylig forbruk, derav er det best å bare ha visningen på prosent. Tenkte bare å få nevnt det slik at folk ikke forventer 40 mil rekkevidde i -15
  23. Fine oppsummeringer du har kommet med, men enkel matte sier at de tallene ikke går i hop. Fordi hvis du har et forbruk på 28kwh/100km og en rekkevidde på 416 km ved 96% batteri så må batterikapasiteten være 28*4,16/0,96 = 121 kWh netto. i4 har netto batteri på ca. 81 kWh. Jeg vil tro at estimert rekkevidde du hadde er basert på et snillere forbruk enn 28kwh/100 km. Ved dette forbruket og et batteri på 81kwh vil rekkevidden med et fulladet batteri være 290km.
  24. På en del av de eldre bilene så hadde xenon en slik bryter, mens de med halogen fra UK kunne kjøpe teip til å klistre på lykta om de dro over grensa til et land med kjøring på motsatt side. Hva som skjedde med LED er jeg usikker på, men du kan muligens starte med å sjekke delenr fra LHD og RHD i etk.
  25. Hvis det fungerte å skrive kun et par forkorta stikkord i avisa før, så bør det vel fungere i dag også? 🥴
×
×
  • Opprett ny...