-
Innholdsteller
9373 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
59
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av E.C.
-
Blir vel avgift på sykkel snart. Du bruker mer energi når du trener/ sykler, da spiser du mer. Eter du kjøtt blir det ekstra ille. Så blir du sunnere og lever lengre = enda mer miljøbelastning og pensjonsutgifter. Det var for øvrig regnet på en gang når det gjelder store kjæledyr, særlig bikjer som eter kjøtt. Var like ille som å ha bil. Nå er ikke jeg imot bikjer, men politikere får gjerne flytte noe avgift dit. 🤪
-
Min 2009 E70 og livet med den (nok en DPF rens)
emne svarte i E.C. sin Otis i Bilder og filmer / Show-off
Blir samme rulleomkrets på både 9" og 10", så lenge dekka er like. Vil kanskje se litt rart ut med ballong foran og strekk bak. -
Egentlig ikke. Med mindre den er gjennomvåt og grønn eller lukter svidd så greier ikke du å feilsøke noe mer visuelt. Kontakter til pærer derimot er kjent for å irre og det er derfor du fikk dette tipset.
-
Prisene bikker nok 20kr/L snart. Den øverste har ikke så mye påvirkning. Hvis bilen din slipper ut 200g/CO2 per km så tar det noen kilometer å lage en hel tonn. De 200kr ekstra smurt utover såpass mange liter blir ikke all verden, selv om det blir mer.
-
-
@hsd tror det var 20% som var den "problemfrie" grensen. Har man et mer komplisert bygg enn ren ombygging til M-bil så er kanskje ikke turen til Tyskland så dum, mtp totale kostnader som enkelte bygg har.
-
Samt 235/35 på en 10" felg. Er vel ikke helt STRO-dimensjon. Kan vel være greit å lagre dette for senere referanse, neste gang noen kontrollører skal krangle på dekkdimensjon og strekk.
-
Husker det var noe nettsted fra utlandet som solgte løse stempler, men skal man ha det på en bruksbil så blir fort ventetiden for lang. Like greit å kjøpe en ferdig overhalt da.
-
Skal gå greit det, men blir litt vanskelig å få strammet mutteren. Husk å ikke bruke muttertrekker der.
-
Vi har egentlig ikke noe svart på hvitt at han prøvde dette med en utetemp på < 3 grader. Jeg gikk ut i dag til is og dugg på ruta jeg også, men da var det allerede +3. Så det avhenger litt av hvordan bilen står og faktiske værforhold. Han har vel alt han trenger for å teste videre selv. Både temperatur for når det skal skrus på av seg selv og en måte å tvangsaktivere det på. Da bør det være mulig å konkludere om de fungerer eller ikke, samt om automatikken fungerer eller ikke. Spylerdyser går også på automatisk ved 3 grader, de er veldig lett å legge merke til.
-
Det går på av seg selv under 3 grader (enig der) eller når du trykker på knappen for varmetråder i bakruta. Det sistnevnte står nok heller i instruksjonsboka enn ISTA. Har du sjekket der?
-
Ergo uendret fra det som var for 25 år siden.
-
Når speilvarme ikke går på automatikken (3 grader) så aktiveres de med samme knapp som varmetråder i bakruta. Du kjenner det med hånda etter et par minutter. Forskjellen mot en kald siderute blir ganske tydelig.
-
https://www.sparelys.no/batterilader-60a-automatic-1260 Har denne, funker fint. Du kan gjerne bygge selv, men skal du ha det litt skikkelig så koster det litt også. Da tenker jeg på polaritetsbeskyttelse, display for spenning og trekk og at det ser litt bra ut etc.
-
Takk for det! Er en N52B25, mye likt M54, men med elektrisk vannpumpe og valvetronic. Siste motoren uten turbo og HT-pumper, så bør være relativt ukomplisert (etter dagens standard). Den gikk nå veldig pent. Jeg får snart både egen garasje og fiber, så da blir det nok en garasjetråd. Da blir det nok bilder av mye rart.
-
Det ble en 2006 E91 325ix. Henter i morgen
-
Gir mening det. Det er noe serveroppsett som du kan ordne når du skal ha det på wireless og ha flere brukere, så det er kanskje mest relevant for BMW-verksteder der de er oppkoblet 24/7. Det er mulig å koble opp annerledes, men hvis man bare bruker det av og til så er det sikkert like greit med kabel. Tiden man bruker på å sette opp wireless kunne vært fakturerbart arbeid, så det er godt forståelig at man ikke surrer med det når man har annet å gjøre.
-
@540ishar du eget verksted og driver med mye bmw? Mtp. at det var vel 3000 USD for ett år. Selvsagt mindre om man kjøper dager ved behov. Enig med at WLAN er greit for feilsøking. Alle gode/proffe scannere er wireless om dagen. Koding bør gå fint på wireless også. Kanskje ikke bruke den billigste routeren fra 2005 da. Oppdatere sw bør man ta kablet.
-
Selvsagt, liten vakuumlekk har mye å si på tomgang når lite luft går gjennom og mindre å si når du kjører og mye luft går gjennom og lekkasjen er neglisjerbar. Hva skal du ha av tips? Du tar en visuell inspeksjon på belger, så leser du av filekoder og livedata. Lite vits å bytte deler på måfå.
-
Vakuumlekkasje, rift i belger på innsug, tomgangsregulator, div sensorer. Les ut feilkoder i alle fall.
-
Det gir litt mer mening, men det hadde vel vært mulig å møte opp hos en partner for selve bildet? Forklaringen du gir nå hadde vært lettere å svelge også. Jeg må bytte airbag og pga. lang leveringstid, samt kommende vinterdekksesong ble timen satt til mai. Så kan jeg ta kontakt med de på våren for å finjustere tidspunktet. Jeg har facelift (antatt dual stage) M-Sport ratt av samme type som man finner i senere E36er.
-
GS burde lage et synlig felt under "Min profil" der det står at man har rabatt pga. aktivt medlemskap hos BMWCCN. Å videresende både allerede registrerte og uregistrerte brukere til samme side er en dårlig teknisk løsning. Dessverre har vi sett slikt av GS før. De har f.eks. gjemt bort delenummer. Vet ikke helt hvor mye handel fra andre aktører dette avverger, men at det er et irritasjonsmoment for oss i Norge som enkelte ganger kjøper varene litt dyrere for å støtte en lokal aktør er det ingen tvil om.
