
WMBtsatnaF
Medlem-
Innholdsteller
31 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjøretøy
BMW 320dat
Nylige profilbesøk
647 profilvisninger
WMBtsatnaF's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Hadde nede bryterpanelet i taket og justerte luka manuelt litt frem og tilbake med umbrako i motorgearet som er bak panelet, sjekket sikringene og monterte sammen igjen, testet og så virket jammen hele sulamitten igjen
-
Bruktimportert så er vel ikke garanti lengre, har trykket endel ganger på bryteren og oppdaget at luka har hevet seg omtrent 1 cm, men er ingen relelyd lengre, får vel sjekke litt sikringer i morgen, men må vel krype til korset å få det sjekket opp, nå er den jo litt åpen og ikke mye greit det om det blir regn
-
Har ikke brukt luka i hele vinter og mistenker at det kan være motoren som har satt seg, irret fast i lagerforingene f.eks, trenger kanskje en sprut med 5-56 eller noe, men hvor sitter motoren?
-
Oppdaget plutselig at panoramatakluka ikke virker, kommer bare en relelyd bak der hvor bryteren i taket er, men ingenting skjer, har prøvt å holde inne knappen lenge for "reset" uten noe resultat. Den fremre luka er dessuten hevet noen få millimeter i bakkant. Anyone?
-
Ser at 0w30 kommer opp som top pick på oljevelger hos Castrol, men er det mest å foretrekke når det egentlig ikke er så kaldt lengre vinterstid her sør i Norge. 0w30 eller 5w40? Kjør debatt
-
Flotte bilder, er jo bevis på hvordan det skal være, men ikke verdens største problem, jeg for min del lar bare alt gå forbi i stillhet tror jeg
-
Tror noe av problemet er at det er en skarp kant på tannhjulet på veiven som forårsaker problem, på modeller 07-09 så om din er befengt med slark så skal veiven vel skiftes, ellers blir det problem igjen
- 56 svar
-
- n47
- registerkjede
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Lesestoff for N47 gutta Case 1: For engines N47, N47DKO, N47S, interval from 01.03.2007 to production 05.01.2009. In case of customer complaint must change the following parts: (See Annexes, Figures 1 to 7.) - Nov. 21 7803479 Sutitución the crankshaft bearings. Caution: Use only crankshafts with a production date back to 5. 1. 1. 2009 2009 The production date is printed on crankshaft sprocket (see page 2 of the Annex) Meaning of the figures: The first two indicate the assembly line. The 6 following year (two digits), month, day. Last 5 indicate the reference number of the crankshaft. Thus, the crankshaft shown on page 2 of the annex was built on October 21, 2009. 41 -11 7,797,896 chain oil pump. 11 31 8 506 652 Timing Chain bottom. 13 52 7 797 906 sprocket for driving the high pressure pump. 11 27 7 800 523 sprocket (intermediate for balance shafts). 11 8,510,014 31 Supply Chain superior. -11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above. -13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below. Note: Adjusting the intermediate gear shafts accurately balanced according to workshop manual. In case this intermediate sprocket and the balance shafts are not sufficiently fit, the motor can still giving rise to noise despite the new crankshaft. See November 21 workshop manual 500 "crankshaft replacement." Note: In the case of vehicles to which a previous repair and they replaced the crankshaft: Proceed with these vehicles as detailed in "Case 2". Case 2: N47 engine, N47DKO, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011 In case of customer complaint replace the following parts: (See Appendix, Art 8 to 10) -11 8,506,652 31 Supply Chain bottom. - 13 52 7 797 906 sprocket high pressure pump. - 11 31 8 510 014 Supply Chain superior. -11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above. -13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.
- 56 svar
-
- n47
- registerkjede
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Selger min gamle trofaste sliter, da våre veier ser ut til å må skilles 318ia 91 modell km stand 357.929 Prisantydning 7000.- Bilen selges som delebil, (eventuelt rep.objekt for noen med pågangsmot, er en del plukk som da må ordnes, ny eksos f.eks. Snart Veteran!) 16"aluminiumsfelger på sommerhjul. Den starter greit sviver pent og er kjørbar, har i alle år hatt gjevnlige olje og filterskift, automaten fungerer også greit, men er avskiltet ved eventuelt ønske om registrering må den Eu godkjennes. LØST DELESALG KAN VURDERES (så får jeg da etterpå 3 lapper av huggeren)
-
Kanskje det ikke dekkes noe lengre, men ville ikke nølt med å gå å klage om det skramler fra kjedet Uansett så er det vel generelt å være påpasselig med olje og filterskift Case 1: For engines N47, N47DKO, N47S, interval from 01.03.2007 to production 05.01.2009. Case 2: N47 engine, N47DKO, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011
- 56 svar
-
- n47
- registerkjede
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Har en F31 jeg og, har også tidligere undret meg over denne merkelige "patenten", jeg kan stikke lillefingeren inn under den knotten i bunnen av listen, prøvde å trekke listen nedover, men vil bare ned 1/3 av det den må for å kunne få knotten under den horisontale listen, egentlig helt identisk som på bildet til trådstarter, mest trolig krymping ja :/
-
Om du vipper opp baksetet og lener deg mot det høyre lokket tror jeg det er, så skal du normalt kunne høre pumpen i det du slår på tenningen i 1-2 sekunder, den slår seg av, men så skal den begynne å gå igjen når du vrir på nøkkelen til starting... den vil imidlertid ikke gå flere ganger når du slår på tenningen om du prøver uten å kjinne på starteren
-
Bilen min har ikke noe fysisk servicehefte, tar man service hos BMW så blir vel alt som er gjordt liggende online, men lurer på om det kun er hos merkeverksted at de har tilgang til online serviceheftet, det er vel via som ovenfor nevnt ISTA. Går jeg og tar service hos det lokale mekonomen verkstedet så har kanskje de ikke tilgang til dette? Forøvrig så er service syklusen omtrent 30000 km på min bil, men tok ett olje og filterskift da det gjenstod "15000 igjen til service" usikker på om det virkelig er så nødvendig, men synest det var greit for å være på den sikre siden
-
Fant dette på Youtube
-
Takk, bilen er importert så det er vel bare 2 år garanti, og er jo over det nå. det ligger inne 1 service fra før tatt i Tyskland, så om jeg nullstiller idag f.eks så kommer den km standen som tillegg i servicedisplayet, forstår jeg det rett.