-
Innholdsteller
572 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
4
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Bækkmann
-
Takk for det! Elegant er det så absolutt Nei, her er det CIC ja. Nå måtte jeg dobbeltsjekke produksjonsdato, og her står det 2012 05/11, og da regner jeg med det er en 2013 model? 😮
-
Ny bil i garasjen Etter mye spekulering og leting, så ble det endelig ny bil. Denne gangen noe som kanskje ikke er like vanlig på veien, særlig ikke her oppe i trøndelag.. Har lett etter arvtager til F10'en min siden juletider, og nå ble det sannelig en 2013 modell BMW 640d M-Sport. Hadde egentlig ingen planer om å kjøpe en bil med større motor en det jeg hadde i 530'n, men fallt jo pladask for denne under prøvekjøring. Har alltid vært redd for at 6-serien blir litt vel upraktisk, men det er jo egentlig ikke store forskjellene fra en F10 til en F06 mtp. bagasjeplass. Konge bil! Bilen er kjørt av en tysk herremann fra 2013 til 2017, og deretter importert til Norge. Jeg er nå 3. eier av bilen. Hadde et mål om å ikke kjøpe svart, hvit eller grå bil da jeg er møkklei den norske bilparken der det går mye i nettopp de fargene. Syntes først den så litt vel svart ut, men Carbonschwarz Metallic er en utrolig lekker farge som har et nydelig blåskjær i sola. Denne tråden opprettes mye for egen lesing og oversikt. Det er utrolig gøy å se tilbake på de gamle trådene for å se hva som har skjedd med bilen iløpet av eierskapet. Også er det jo alltid hyggelig at noen følger med Som vanlig så klarer jeg jo ikke å la bilen være som den var den dagen den rullet ut fra Dingolfing, så noen planer er det jo Utstyrslista er lenger enn lang, perfekt for en duppeditt glad kar som meg. Jeg kjenner jo ikke F06 like godt som jeg kjenner F10, så det kan nok hende jeg oppdager noen artige ting som kan ettermonteres etterhvert. Om det er noen som har forslag så taes det gjerne i mot Generell info: 2013' 640d F06 313 Hk 93.541 Km Carbonschwarz Metallic - 416 M-Sport Utstyrsliste Planer (x) Utført (x) Ikke utført (x) M-Performance Pedal sett (x) Bytte ut M6 logo i grillen med "M" (x) Fjerne skiltholdere (x) Sorte N Merker (x) Speil med integrert garasjeportåpner (x) M-Performance Diffuser (x) Større Eksoshaler (x) 6WB Speedometer (x) NBT iDrive (x) LCI M-Sport Ratt Har ikke rukket å tatt all verden med bilder av gliset enda, håper inderlig været retter seg fremover så det går an å tilbringer mer tid med bilen utendørs også. Slenger med et bilde fra dagens vask, resten er annose bilder
-
Kart oppdatering i E60 2008 Mod.
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Bilstereo, multimedia og navigasjon
CIC ja. Skal sjekke opp dette med "checked" symbol så fort jeg har mulighet Bilens eier befinner seg i varmere strøk for øyeblikket, men skal gi tilbakemelding når jeg vet. -
Kart oppdatering i E60 2008 Mod.
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Software på spilleren? Altså den softwaren som ligger på bmw.com/update? Isåfall så fikser jeg det -
Kart oppdatering i E60 2008 Mod.
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Tok det vel kanskje som en selvfølge at minnepenna var ok, så det kan jo være en mulighet det.. -
Hjelper fattern litt med å få oppdatert kartet i navigasjonen. Bestilte USB minnepenn med nyeste kart via BMW forhandler, men bilen leser ikke minnepenna? Har jo gjort dette før på egen bil, og da "popper" oppdaterings sekvensen opp av seg selv. Bruker USB-porten i hanskerommet om noen lurer. Ser at nyeste kart som ligger inne på bilen er fra 2010, så det må jo være oppdatert en gang i tiden. BMW foreslår å prøve med CD, men det har ikke jeg noe tro på, siden bilen kun har en CD-rom, og ikke to slik som eldre modeller. Får liksom ikke noe godt svar av forhandler. Info om bilen reg-nummer - SU76239 VIN - WBANX310X0C049123 Bilen er produsert 14. April i 2008.
-
BMW Office med iPhone - CIC
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Med hvilken iPhone, og hvilken iOS? Du har vel NBT du, ser for meg at det er noe friskere på telefon oppkobling? -
BMW Office med iPhone - CIC
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Hvilken årsmodell har du? Connected Drive portalen er vel ubrukelig før 2013/14 modeller? Jeg får beskjed om at "Bilen kan ikke tilføyes kontoen din" -
BMW Office med iPhone - CIC
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Der var den siden ja, takk for link Det var jo kjipt.. Virker som at det er ingen telefoner som har full funksjonalitet. @SweetBMW har heller ikke løsningen på å gjøre det umulige mulig? -
Hvordan er Office funksjonaliteten med iPhone? I dette tilfellet, gjelder det en 2011 mod F10, VIN - C513814. Telefonen er en iPhone 8, med iOS 11.2.6. Har oppdatert det jeg vet om av telefon / Bluetooth software, og huket av det jeg kjenner til av Bluetooth relaterte tillatelse på telefonen. Siden mail-ikonet vises på "Unread Messages" så burde det kanskje funke? Testet med å sende en mail til meg selv for å sjekke om det var kun uleste mail som kom frem, men det gjorde det altså ikke..
-
Bækkmann's 530D F10 M-Sport - Solgt
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Bilder og filmer / Show-off
Fikk endelig byttet den stakkars start/stopp knappen i helga. Denne har irritert meg siden jeg kjøpte bilen, men det tok bare et års tid før jeg fikk meg til å investere de 56 kronene for å kjøpe ny knapp. Meget fornøyd med resultatet! Siden @Walkabout tipset meg om å bytte ut nyrene med dobble riller i fjor så har det også stått på ønskelista i lengre tid. Kjøpte et billig sett fra ebay for rundt 350kr, men det var ikke særlig å skryte av. Nyrene hadde dårlig passform, og de nederste klipsene ville ikke en gang "klikke" på plass. Når jeg skulle lirke de ut av fangeren igjen, så røyk samtlige klips.. Spekulerte på om det kunne være jeg som klabbet det til, men det gikk jo utrolig lett med de orginale M-Performance nyrene så.. Skylder på dårlig dritt-vare! Er det noen som vet av et sett som faktisk duger? -
Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]
emne svarte i Bækkmann sin Walkabout i Bilder og filmer / Show-off
SweetBMW Han fikser det ja ^^ -
Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]
emne svarte i Bækkmann sin Walkabout i Bilder og filmer / Show-off
Han fikser det ja Nei, blanking er vel at speedometeret må "nullstilles." Mener det er en sånn eeprom chip som lagrer VIN info. bla. km. stand. -
Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…
emne svarte i Bækkmann sin sveigis i BMW-prosjekter
Missforstå meg rett, det er utrolig hvor lite som skal til for å få bilen så bra innvendig! Det er jo litt jobb, men det koster jo ikke all verden! Har sett videoer av gamle låvebiler som faktisk ikke ser så verst ut etter noen timer med vask og rens. Alt går an! -
Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]
emne svarte i Bækkmann sin Walkabout i Bilder og filmer / Show-off
Dette blir rått! Det så usedvanlig pent ut Mitt har noen riper i glasset, vurdere å bytte ut det. Hvordan fikser/fikset du blanking? kjøpte du ferdig blanket? -
Har lest noen tråder her inne om servicebesøk, og flere av de skriver at bilen er vasket hos BMW / Bavaria ved service?? Er dette noe som forventes der sørpå, for noe sånt hadde jeg aldri i verden forventet! Jeg hadde nok ikke ønsket det heller når time-prisen klatrer opp mot 1000kr. i timen.. Da kan de helst bli ferdige raskest mulig
-
Bækkmann's 530D F10 M-Sport - Solgt
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Bilder og filmer / Show-off
Det er iværtfall alt for liten forskjell på standard rattet og det gamle M-sport rattet. Ser jo nesten helt likt ut.. -
Bækkmann's 530D F10 M-Sport - Solgt
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Bilder og filmer / Show-off
Helt enig! Løfter interiøret vesentlig. Syns det er litt for klumpete det gamle rattet. Passer myye bedre i en stor 7-serie eller en X3/X5 Der ser det mer maskulint ut. -
Bækkmann's 530D F10 M-Sport - Solgt
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Bilder og filmer / Show-off
Tusen takk for det! Hyggelig at det interesserer flere For at jeg skal tørre å plukke slik på bilen så støtter jeg meg utrolig mye på andres erfaringer og research. Noen må jo gjøre det først en gang, og det er nok ikke meg! -
Bækkmann's 530D F10 M-Sport - Solgt
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Bilder og filmer / Show-off
LCI M-Sportratt på plass! Legger ved bilder og noen instruksjoner slik at nestemann kanskje spekulerer litt mindre enn det jeg gjorde Hadde demontert rattet på forhånd for å orientere meg litt. Siden jeg skulle ha girhendlene så måtte disse bestilles separat, og jeg måtte ha nytt ledningsnett og bakdeksel med hull for selve hendlene. Prøvemonterte det nye bakdekselet og oppdager at det ikke finnes hull for å feste girhendlene. Dette må man borre selv. Borret et hull på 4,5mm og brukte 5mm skrue med skive. Gjorde tilsvarende operasjon for den andre girhendlen, og monterte rattet sammen igjen med det nye ledningsnettet. Her er det totalt umulig å gjøre feil, alle pluggene er forskjellige. Den desidert verste delen av jobben var å få av airbaggen av det gamle rattet. Satt i to timer før jeg fikk det av Det er et hull i senter av rattet på bunn. Der må man føre inn en form for skrutrekker, og presse en metalbøyle rett opp som løstner alle klipsene som airbaggen sitter i. Alle skal løstne samtidig, og det var litt kinkig. Selv brukte jeg et bredt flattskrujern, men det sklei bare av. Slipte derfor et spor i senter av skrujernet, slik at metalbøylen havnet i sporet. Så var det plankekjøring derfra. Plugg ut rattet, og løstne den store 16mm bolten i senter. Oog reverser operasjonen med det nye rattet, så er det på plass. Det ble ikke ettermontert varme i rattet helt enda, budsjettet strakk ikke til da jeg må ha ny SZL (Enden av rattstammen der rattet monteres.) Mangler nemmelig kontakten for varmekablene. Det er vel tre kontakter her. Den ene til airbag, den andre til alt av knapper/girhendler og den siste til rattvarme/vibrasjonsmotor regner jeg med. Den tredje er den som står alene lengre nede. Der er det ingenting å plugge i, så det byttes senere. Men bra ble det!! -
Bækkmann's 530D F10 M-Sport - Solgt
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Bilder og filmer / Show-off
Takk for det! Vet ikke helt hva jeg skal svare på det egentlig. Felgene er fine å se på, pen i lakken og ser jo bra ut. Forhandleren skrøt jo selvfølgelig av de. Kjørte med de i bare 2,5 måneder før det ble vinterdekk, men jeg har ingenting negativt å si nei 6WA Instrumentet har delenummer 62109312040. Mener å ha hørt at det finnes instrumentpanel for biler med / uten HUD. Mener å huske at mitt instrumentpanel har en kontakt som ikke er i bruk. (HUD) Tror ikke det har noe å si om det er bergenet for biler med HUD. Troor jeg. Dette tørr jeg ikke garantere! Da må du høre med en av guruene våre Km. Stand ble riktig vettu. Den lagres tre forskjellige steder i bilen. Tror det er i hjernen ,nøkkelen og speedometeret. Skal man ettermontere 6WA, så må instrumentet nullstilles. Dette innebærer å nullstille en eeprom chip tror jeg, og er langt utenfor min komfort-sone. Nullstiller km.stand og sikkert VIN nummer. SweetBMW tok på seg jobben med dette. Hvis speedometeret ikke nullstilles, da driter du skikkelig på draget. Bilen vil alltid overskrive km. stand med den høyeste verdien den finner. Si at du monterer et 6WA panel som sto i en bil som hadde gått 850.000km, da vil km stand overskrides til 850.000km. Og DET vil vi jo ikke! Presiserer igjen at dette er noe jeg ikke kan 100%. Fikk utrolig god hjelp av SweetBMW.
