Gå til innhold

Yph / Daniel

Medlem
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Yph / Daniel

  • Bursdag 11/27/1996

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Mo i Rana
  • Kjøretøy
    S13 M50 turbo/E91 325ixa

Nylige profilbesøk

689 profilvisninger

Yph / Daniel's Achievements

  1. Skriver du om du finner ut av noe? Har en E91 325ixa jeg får 5E5C koden på, får helt normale livedata på wheel speed på den også, men ikke fått tid å undersøkt virkelig. Men fått tips om at det muligens kan være ABS sentral som kødder.
  2. Da fikk jeg endelig noe deler! Bestilte billig clutchkit fra koed, var litt redd for at det kom noe tinkytoys-opplegg, men ble ganske positivt overrasket! Bare å få prøvemontert skjermene skjermene i neste uke, å lakk så snart som lulig etter at man vet dem passer. Spent på passform nå
  3. Hadde bilen over bukk for en stund siden for å se over undersiden. Ser veldig bra ut! Merket forsåvidt at fe nye mansjettene på stikkakslingene var hoppet av sporet, så disse ble festet opp på nytt, men spørs om det holder nå lenge Fikk samtidig byttet om på vaierne til varmeapparatet, så nå er det korrekt igjen. Monterte baklyktene, og det ble en suksess. Ene lykten er dog uoriginal, og litt laber passform. Kommer noen mm lengre ut enn den originale, så den skal byttes på sikt. Helt siden jeg kjøpte bilen første gangen, irriterte jeg meg over den ene fremskjermen som hadde noen bungler, så idag ble det bestilt to nye! Spent på passformen på koed sine uoriginale skjermer. Originale ble såpass dyre at det har ikke jeg råa til. Når fremskjermer først skal lakkeres, tok jeg med et tanklokk og. Det som står på har en liten rustflekk, og det er lakka tidligere, så sikkert på tide med et nytt et. På tur hjem etter jeg henta bilen, kjente jeg under en forbikjøring at clutchen slurer litt under hard kjøring, så da ble det liksågreit bestilt et clutchkit(lamell og trykkplate) fra koed. Bra erfaring med disse kit'a fra koed fra før, så ble et slikt på denne og. Selger sa at det er litt slakk i girkassen samt litt lekk simmering i bakkant, men slakken merker jeg ikke under kjøring. Blir da en ny simmering på den girkassen, så får man se etterhvert om det blir noe mere slakke. Ellers litt småting bare. Nytt speilglass med varme til førersiden grunnet noen merker, og nye dempere til panseret. Kjennes ut som de ikke har så lang levetid igjen. Stay tuned!
  4. Et lite bilde fra når jeg kom hjem med bilen! Første jeg gjorde var å koblet vekk US-blink, i min mening er disse finest med originale parklys Satt også i nye kjørelyspærer mens jeg var igang nedi der. Såg da at dekslet bak kjørelyset på høyre side burde byttes, handler om de små detaljene! Står oransje blinklys bak nå, men fikk med nesten nye lykter med hvit blink. Hadde troa på soting av blink, så da prøvde jeg å legge film på dem. Skal prøvemontere lyktene idag for å se hvordan dette blir. Tenker og sotede blinklys både forran og på siden etterhvert. Ellers så har jeg en rimelig lang liste med ting, noe som må gjøres, noe som burde gjøres, og en del jeg bare har lyst til å gjøre! - Bytte vindusheis høyre forran - Feilsøke sentrallås (låser kun opp førerdøren. Funker som normalt når jeg låser opp på passasjerdør) - Godkjenne motorbytte. Er originalt en 520i. - Nye fremskjermer. Den ene er litt bunglete, så tar liksågodt begge toen. - Kanskje ny bakdør i samme slengen. Er en liten bulk som har irritert meg i lengre tid. - Fikse det lille av rust som er på bilen. Dreneringsplugger i dørk. - Fjerne airbaglampen, forrige eier tror det er dårlig jord til rattstamme. - Få hornet til å funke i samme slengen Av tingene jeg har lyst til å gjøre, kan det nevnes; - Fjerne chromeringer i instrument. Syns personlig ikke det passer i E34. - Sette i en liten subwoofer, samt bytte spiller til en mer moderne med dab+/bluetooth - Bytte tåkelyspærer (Er noe 3000k pærer der nå) - To vaiere til varmeapparatet er byttet om på. - Montere elektrisk understell til stoler, om dette lar seg gjøre. - Sorte Hella DE lykter? - Kanskje noe soting av bakruter. - ca. 40/40 senk til sommeren, sammen med noen fine felger. Har ett sett slitne Bayern Mesh felger i 18" jeg skal prøvemontere for å se hvordan de blir på bilen. Noen som har andre tips til felger og slikt?
  5. Hei! 16.03.2018 var jeg å hentet meg en E34 525i. Denne bilen solgte jeg for litt over to år siden, og angret helt siden. Hadde en E90 320d, som jeg solgte 07.03, og denne kom til salgs 5 dager senere, da var det ikke noe tvil. Denne skulle jeg ha! Bilen har vært bra vedlikeholdt siden jeg eide den sist, og dette skal jeg opprettholde. Begge eierne siden jeg hadde denne har prosjekttråder her, linker til disse: http://bimmers.no/forums/topic/805796-min-1994-e34-foringer-og-vannventil-s3/ http://bimmers.no/forums/topic/809502-nyheims-1994-e34-525i-nye-felger-s5/ Mye som er gjort med bilen, men har mye som skal gjøres videre, for å få den slik jeg vil ha den! Skal prøve å oppdatere jevnlig med ting som skal gjøres/blir gjort.
  6. Motor og girkasse er byttet, da forrige fikk havari etter rundt 350k km om jeg ikke husker feil. Mener det var swirlflaps som ga seg. Motor og gir som står i nå er gått ca 230k. Karosseri er gått 455k. Solgte bilen i forrige uke faktisk. Kjøpt bilen når den var gått 407k, så kjørt nesten 50k på litt over ett år. Glødeplugger, bremseklosser og skiver, en kaliper som hang litt, begge hardykoblinger (kun 1 som var dårlig), gikk fra coilovers til org.msport understell til vinteren og da bytta jeg tårnlagre forran, samt begge termostatene, så jeg var sikker på å holde varmen i -30 hehe. Ikke vært plaga med noe i mitt eie, sett bort fra bremsen som hang litt. Dette er en 6trinns manuell
  7. Motor og girkasse er byttet, da forrige fikk havari etter rundt 350k km om jeg ikke husker feil. Mener det var swirlflaps som ga seg. Motor og gir som står i nå er gått ca 230k. Karosseri er gått 455k. Solgte bilen i forrige uke faktisk. Kjøpt bilen når den var gått 407k, så kjørt nesten 50k på litt over ett år. Glødeplugger, bremseklosser og skiver, en kaliper som hang litt, begge hardykoblinger (kun 1 som var dårlig), gikk fra coilovers til org.msport understell til vinteren og da bytta jeg tårnlagre forran, samt begge termostatene, så jeg var sikker på å holde varmen i -30 hehe. Ikke vært plaga med noe i mitt eie, sett bort fra bremsen som hang litt.
  8. Fikk det forresten fikset, om noen finner igjen tråden senere. Holdte hengerfestet i 'uteposisjon' og holdt inne knappen veldig lenge (1 minutt,kanskje mer) så holdte jeg hengerfestet i 'innposisjon' og gjorde samme. En gang til i uteposisjon, og vipps, så funka det som normalt igjen.
  9. Hei! Noen som vet navnet på disse? Står ASA (tror jeg) i senterkoppen på ene, men nærmeste jeg finner der er ASA AR1, men ser jo på langt hold at det ikke er samme felgen..
  10. Hei! Vil en diff fra 316/318/320/323/328 passe på en 325i? Utveksling og diverse er ikke nøye. Er en bilcrossbil. hva må evt. Byttes for å få en annen diff til å passe?
  11. Hei! Ønsker å kjøpe en av disse m50b25 (med eller uten vanos) m52b28 (enkel eller dobbel vanos) M54b30. Km.stand er uviktig, så lenge motor sveiver og høres grei ut. Kan mangle girkasse, deksler osv, men helst med ledningsnett, ECU og det meste av utstyr rundt motor.
  12. Har ikke spylt under nei. Nå satt jeg i sikringen på nytt for å prøve å holde knappen inne lenge, men nå er det ikke liv i det hele tatt...
  13. Problem løst. Når servoen ikke funka, så rygga jeg bilen en halvmeter bak for å se at det ikke var masse servoolje under, evt. om det lå en reim/reimdeler der. Det var det ikke. Åpna panseret, så at multireima gikk rundt, og konstaterte at det ikke var reima som var problemet. På lørdag skulle jeg sjekke pumpa, og til min store overraskelse var aircondition på multireima, og servopumpa på egen reim. Aldri vært borti dette før på de bilene jeg har skrudd på. Kjøpte ny reim, problem løst. #flaut.
  14. Tusen takk for bra og raskt svar! Skal sjekke dette, så kommer jeg tilbake med svar
×
×
  • Opprett ny...