-
Innholdsteller
19 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjøretøy
Bmw e39
Nylige profilbesøk
435 profilvisninger
Truls Sandvik's Achievements
Newbie (1/14)
1
Nettsamfunnsomdømme
-
Bytte diesel-pumpa ++ eller sette inn "ny" byttemotor?
emne svarte i Truls Sandvik sin X5Frode i BMW-prosjekter
Forøvrig noen som har noe godt svar på hvorfor dette er en svakhet på også 2011 modeller? Fikk beskjed fra Bavaria at dette ofte var vanlig med vinterdieselen (pga utvanning, dårlig kvalitet og pumpen blir smurt av dieselen) Men finner dette lite sannsynlig, da dette ikke er like vanlig på andre dieselbiler men noe som skjer OFTE på BMW dieselbiler....- 6 svar
-
- x5 2011
- dieselpumpe
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Bytte diesel-pumpa ++ eller sette inn "ny" byttemotor?
emne svarte i Truls Sandvik sin X5Frode i BMW-prosjekter
Har vært borti akkurat samme problem på en 1 serie BMW. Motoren din er helt fin som disse over sier, men du må skifte hele drivstoff systemet inkl tank, matepumpe , høyttrykkspumpe, rail og dyser ++ Fikk også beskjed fra verkstedet med pris på 130 000,- Dette har jeg da fått utbedret nå til den vonde prisen av under 11 000,- Leverte bilen på verksted for å få kodet inn nye dyser osv, og jeg fikk dem til å starte bilen. Bilen funker fint nå og deler kjøpte jeg fra polen via div kontakter. lykke til, håper det ordner seg PS: det er en helt FORFERDELIG jobb og den lever virkelig etter de tre store T´er : TING TAR TID.- 6 svar
-
- x5 2011
- dieselpumpe
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Uten diagnose da? Noen forslag? Hadde ikke diagnoseutstyr på gamle biler før i tiden!
-
Er dette på ett spesielt gir? f.eks 4 gir?
-
Har en e39 523ia som etter en tur fra Bergen til Oslo mistet en del kraft! Når jeg kjøpte denne bilen dro den "OK" men ikke sånn veldig bra! Nå merker jeg at hvis jeg skal akselerere fra lavere hastighet og opp så mister bilen veldig mye kraft rett etter girskiftet! er som om den bremser rett etter girskiftet. Problemet er ikke lett å merke om jeg ikke gir full gass. Om jeg derimot skal akselerere og kjøre forbi en bil i f.eks 90km/t så drar den greit! Merket dette veldig når jeg skulle kjøre opp på Hardangervidda, virket nesten som om bilen sleit litt og var veldig "anstrengt" på vei opp? Bilen går forøvrig VELDIG dårlig på lavt turtall, Tror min søster sin 03 Avensis 1.6l går likt på dette turtallet. Er dette ett LMM problem? har ikke fått testet ut noe særlig da jeg ikke har garasje og har blitt en by-rotte. Bilen ligger også på rundt 1 l/mil og bruker litt olje. Er bare ute etter tips da jeg er usikker på hvor mye penger jeg skal legge i denne motoren/girkassen uten å få en brukbar bil.
-
uglefossen reagerte på et innlegg i et emne: Ønsker innspill og tilbakemelding ift. reklamasjonssak på slett arbeid (felgdreiing) - Østfold Felgteknikk AS
-
Syntes først og fremst dette er ganske trist! De som gjør jobben er i ett service yrke og er avhengige av tilbakemeldinger for å drive god business! Syntes det er sykt at bedriften ikke tar på seg ansvaret for denne feilen da det sett fra mine øyne er såpass seriøst at felgene nå er verdiløse. Hvordan en skal behandle kunder har dem ikke forstått, jobber selv i service yrke. Hvis noe fra vår bedrift ikke er som det skal så erstatter/bytter jeg heller en gang for mye enn en gang for lite. Vet ikke hva krav det er på dette, men vil tippe at de fleste reparasjoner eller jobber som er utført har en form for garanti. Det er en grunn til at man utdanner seg f.eks rørlegger, for hvis det skulle være noe feil med arbeidet står bedriften ansvarlig. Eller hvis du leverer bilen din på EU kontroll, så forventer du å få bilen tilbake i samme stand som når du leverte den? ikke full i skader. Men som sagt, vet ikke hvordan det er med jobber som dette.
-
Denne bilen er blå? eller ser jeg feil her? hvis denne er blå så er jeg interessert i høyre forskjerm om denne er rustfri! er også ute etter div andre deler, kan sende PM om du fortsatt har litt deler!
-
Hadde samme dilemma Gabz! men finner mye som er rimeligere på ebay også. Typ 200 spenn for led pærer, sikkert ikke samme kvaliteten som mtec sine though!
-
Noen som vet hvilken lykter dette er? Bmw e39
emne svarte i Truls Sandvik sin Truls Sandvik i Teknisk
å STEIKE så dyre da? Finnes det ikke noe rimelige til ett par hundrelapper da? men ser bra ut ja! Vil ikke disse være okei da? http://www.ebay.com/itm/7000K-BMW-Angel-Eyes-5W-LED-Ring-Marker-Light-Bulbs-E39-E60-E63-E64-E53-5-6-7-X5-/140917027424?hash=item20cf4f3260:g:PrMAAOSwEK9T4WvT&vxp=mtr- 9 svar
-
- lykter
- identifisering
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Noen som vet hvilken lykter dette er? Bmw e39
emne svarte i Truls Sandvik sin Truls Sandvik i Teknisk
Stemmer det! eller nesten da! er en 96 modell! litt som må gjøres med den for at den skal se fin ut! Skal ta en del i påsken, så legger ut bilder da! takk for svar!- 9 svar
-
- lykter
- identifisering
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Noen som vet hvilken lykter dette er? Bmw e39
emne svarte i Truls Sandvik sin Truls Sandvik i Teknisk
Nice! Takk for svar! Hvis jeg skulle byttet i LED, hvordan ville fremgangsmåten vært på dette? Mye arbeid eller bare klikk bytte?- 9 svar
-
- lykter
- identifisering
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Noen som vet hvilken lykter dette er? og hvor disse er ifra? noe sier meg at det er facelift lyktene. Angel eyes ringene på lyktene mine lyser så svakt? har lyst til å bytte de ut med LED angel eyes, men er vel ikke bare bare å bytte heller? Noen som har noen fjonge tips?
- 9 svar
-
- lykter
- identifisering
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Hvordan får du koda dette? må du inn til BMW forhandler?
-
Truls Sandvik reagerte på et innlegg i et emne: BMW e39 rister ved nedbremsing og enkelte hastigheter
-
kan virke som det er luft? hvis turtallet hopper på tomgang kan det virke som den ikke klarer å justere riktig luftmengde.
-
BMW e39 rister ved nedbremsing og enkelte hastigheter
emne svarte i Truls Sandvik sin simene30 i Teknisk
Det kan virke som slark i forstillinga. Som et eksempel kan du tenke på en tråsykkel at hvis hjulet ikke hadde vært festet til gaffelen ordentlig. Da ville du under svak bremsing fått risting da hjulet slår frem og tilbake i slarken. Men hvis du bremser hardt ville du ikke kjent slarken da hjulet blir presset med kraft mot den ene siden. Ville undersøkt dette kanskje. Sjekket hjulbolter/fester (kan være du får risting bare på 1 av hjulene) Hadde også sjekket om du hadde hatt slark i stabstag. Jeg ville nokk tatt av hjulene og forsøkt å kjenne etter slark enkelte steder, men det kan være stor sannsynlighet for at du må demontere og sjekke foringer osv. MEN! når jeg tenker over det fordeler jo bilen din bremsekraft, noe som vil si at ved svak bremsing bruker du så og si bare fremre bremser.