Gå til innhold

kln66

Medlem
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    i4 M50

Nylige profilbesøk

462 profilvisninger
  1. Jeg hadde en 2017 f31 320i (B48-motoren). Fantastisk bil som var utrolig morsom å kjøre. Hos oss har barna flyttet ut, men til gjengjeld har vi en stor hund, som tar mye av bagasjerommet. Løsningen for vår del var å bruke takboks de få gangene det ikke var nok plass inni bilen. Med lavtbyggende boks og wingbar-stativ ser det ikke helt gæærnt ut Så hvis du har veldig lyst på en 3-serie, så kan altså takboks være en (nød)løsning
  2. Tipper du fort ender på 35 - 40.000,- nå. I tillegg er det greit å være klar over at Webastoen ikke varmer motoren, den varmer kun kupeen (dvs kjølevæsken sirkulerer ikke i motoren, kun i registeret). Årsaken er visstnok noe med at motoren vil gi feilkoder hvis den får varm kjølevæske inn på en ellers kald motor. Dette har liten praktisk betydning, for motoren blir fort varm. Ulempen er selvfølgelig at man ikke har nytte av Webastoen til å spare motoren for den ekstra slitasjen kaldstarter innebærer.
  3. Jeg hadde en 2018 320i (f31) frem til januar i år. Veldig fornøyd! Det jeg hadde av problemer var setevarme i førersetet, samt horn som ikke virket(!) Begge deler ble tatt på garanti. Fikk inntrykk av at horn-problemet var en kjent feil på disse bilene. I tillegg fikk jeg lyd i en knirkeforing bak, helt på slutten mens jeg eide den (ikke garanti). Bensinmotoren blir utrolig fort varm på vinteren. Jeg hadde i tillegg Webasto i min. Snittforbruket på min på de tre årene jeg hadde den var 0,77. På langkjøring i 60-80-soner kunne forbruket komme ned mot 0,5 (i følge kjørecomputeren). Så en diesel er nok mer økonomisk i drift. Og så blir det litt smak og behag om man foretrekker bunndraget i en diesel eller turtallsvilligheten til en bensin. Edit: Jeg synes lydbildet til B48-motoren er overraskende bra til å være en 4-sylindret motor
  4. Nei, knappen på rattet er for å slå "selvkjøring" av og på. Lane assist en funksjon som griper inn hvis bilen er på vei ut av kjørebanen. Den lar seg ikke slå av permanent ser det ut til. Som det ble sagt lenger opp så er det beste å legge inn lane assist som snarvei. Hvis du legger det inn som første snarvei så holder det å skyve iDrive-hjulet opp og så trykke på hjulet for å slå av funksjonen
  5. Kela hundebur selges for kr 1200,-. https://hundebur.com/ Spesiallaget for BMW 3-serie (f31). Madrassen kan følge med om ønskelig. Bredde: 76 Dybde: 88 Høyde: 63,5 Dybde på toppen: 34 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=290189740
  6. Er det ikke heller slik at bilen var oppsiktsvekkende billig da den kom, og at den har lagt seg på et mer normalt "BMW-nivå" nå? Da jeg bestilte bilen høsten 2021 sa i hvert fall selgeren at de hadde fått helt hakeslipp da de fikk prisene på i4 M50.
  7. Min ble registrert 23/12 og står fortsatt i Drammen. Ringte If i begynnelsen av januar og spurte blant annet om forlengelse av gratisperioden. Fikk til svar at det ikke var mulig.
  8. Forresten, jeg så nå at det var snakk om en 2016-modell. Tror BMW opererer med 5 års garanti på lakken. I så fall spørs det om du får noe på garanti. Rustgarantien på 12(?) år gjelder vel gjennomrusting, og det er det jo ikke snakk om her
  9. Jeg har to ganger fått utbedret rustskader på garanti hos Bavaria Lillestrøm. Dvs selve reparasjonen skjer hos Auto-skade AS på Lørenskog, som er merkeverksted for BMW. Ikke vært noen problemer. Siste gang var det på en 2012 F25 hvor jeg fant lakkblemmer under bakvinduet bare noen uker før garantien gikk ut. Da dro jeg rett til Auto-skade uten å gå via Bavaria (de sender deg bare videre til Auto-skade uansett). De tok bilder og ordnet opp mot BMW Norge. Fikk tilbake bilen med utbedret skade og i tillegg vasket både inn- og utvendig :-)
  10. Og dette er en M50? Det var da veldig rask levering! Det virker jo som alle andre som får bil i løpet av sommeren stort sett har bestilt bil i juni/juli
  11. Motor har testet i4 M50, og er veldig godt fornøyde https://www.motor.no/elbil/motor-har-testet-bmw-i4-m50-den-beste-bmw-en/218974
  12. Nei, det stemmer ikke. Bagasjerommet i i4 er temmelig dypt, men det målte jeg ikke, for det var åpenbart dypt nok Det jeg har prøvd å uttrykke på bildet er at 70cm bak bakseteryggen er det 50cm høyde (altså opp til vinduet, med dekselet fjernet). Tilsvarende er høyden 64cm målt 38cm bak bakseteryggen. Jeg tror buret jeg har i min F31 skal være mulig å få lirket inn i i4en.
  13. Jeg krøp rundt i bagasjerommet og målte da Bavaria Lillestrøm fikk inn sin bil i fjor høst. Skal ikke banne på at alle mål er helt på millimeteren, men sånn noenlunde riktig bør det være. Når det gjelder høyden bakerst, så er det med dekselet i bakluka fjernet
  14. Hvordan blir egentlig kvotene håndtert tro? Ideelt sett burde bestillingene blitt håndtert i den rekkefølgen de kommer inn til BMW Norge, uavhengig av hvilken forhandler bestillingen ble gjort hos. Men hvis kvotene blir fordelt likt på forandlerne, så stiller jo vi som bor i sentrale strøk relativt langt bak i køen.
  15. Jeg antar "slutten av 2021" er etter oktober? I så fall kunne jo jeg teoretisk håpe på litt tidligere levering da? Men jeg har også individual...
×
×
  • Opprett ny...