Gå til innhold

Mckth

Medlem
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 5-Serie 525d (2002)

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Mckth's Achievements

  1. Startsperre?, mulig du må få kodet inn nøkkelen på verksted
  2. Så fattern hadde handla en kompressor med 1500w, 2HP, 24L U/m 2850.. Dette regnes vell som håpløs til hjulbolter ETC? (Ikke testet)
  3. 525da 2002 modell Begynt i det siste å blåse litt svart røyk, kom over denne lekkasjen på dysa. Noen som har tettet en slik lekkasje uten å skifte hele dysa?
  4. Har en u-orginal spiller som er koblet på organalt ledningsnett med adapter.. mulig å koble til CD-veksler og Navigasjons computeren på den u-orginale spilleren på noe vis?
  5. Når jeg trykker på Navigation på spilleren kommer det opp ``No GPS Card´´, Må jeg ha SD kort i spilleren med kart. eller er ikke navigasjons computeren bak riktig tilkoblet ? Inngangen og kontakten har 20-PIN kobling. Gamle kontaktene har 24-PIN totalt. Men kun 16 av 20 PIN er i bruk, hva mangler jeg? ______________________________________________________________________________________________________________________________ [Can bus, kontakt til spiller og antenne ledning] hvor skal jeg koble bildet til høyre. ingen plass verken fremme eller bak Har GPS og antenne her..
  6. Har lastet ned ´´SP-Daten-E39´´ men jeg vet ikke hvor jeg skal plassere den. Nylig installert Rheingold, så den står helt tom for data. Vedlegg av BMW ISTA-D Rheingold 3.45.40 ________________________________________________________________ Takk på forhånd #Mckth
  7. Etter jeg har lastet ned filen : SP-daten-E39.. hvor skal jeg plassere den for at den er i bruk ?
  8. BMW ISTA-RHEINGOLD Diagnose Noen som har erfaring med Ista_p og vet hvordan man legger inn filer/manualer til programmet ? takker på forhånd: Mckth
  9. Hva kan være årsaken til at motoren stater helt fint kald, men ikke varm?
  10. Feilkode: BMW 5-sere E39 525 diesel motor, M/turbo. (2002) >Tungstartet varm < ( ikke kald ) Min motor starter veldig fint kald, etter at jeg har kjørt den til drifts temperatur er den veldig tungstartet. Den er vrien å starte til og med når drifts temperaturen kun er litt varm (nesten kald) Ikke med en gang jeg stanser motoren, men ca 5 - 10 min. Jeg hørte og leste om folk som hadde samme problem byttet (Temperatur sensor) for å løse problemet. den sensoren min bil har fire poler, to som går til kjølevæske, en til DDE (styre ehnheten). og siste til jord. ``Defekt sensor`` vil kjøle seg ned fortere en motoren, som sender signaler og gir feil tilførsel av diesel. Sjekket sensoren, og de to polene til kjølevæske ga ingen motstand. (som sender signal til DDE om at motoren er mye kaldere pga den defekte sensoren ( som gir forbrenning rommet diesel som om den skulle være kald (når den er varm) som gir vanskelighet for start.Jeg byttet sensor,( sjekket også at ledningene ga strøm og alt virket ) men løste ikke problemet. Rail Pressure Sensor. (on start) Fikk en feilkode fra (Rail pressure sensor) Om sensoren ikke er defekt, hva kan skape problemer med trykket når jeg skal starte motoren ved drifts temperatur? Absolutt ingen problemer kald, sviver perfekt på på tomgang, alt er topp. Helt frem til motoren er varm og jeg skal avsted -.-. kan det eventuelt være >Tett diesel filter < som påvirker tilførselen å skape problemer for trykket? Kan defekt tykk pumpe eller fødepumpe være (ikke defekt) men i dårlig tillstand? dysene? Om sensoren er dekt, er det en dyrt å bytte? Den trenger heller ikke være defekt, men det kan komme opp som en feilkode, ved at den kun varsler en feilkode om Rail trykk? og at feilen sendes fra sensor?? Kan jeg sjekke sensoren enkelt ved å bare ta ut kontakten ,så prøve å starte? Håper dere som har eller tidligere hatt, lignende startproblemer forteller hva som løser/løste problemet. Lest over alt, det finner så mange forskjellige meningen og muligheter for tung starting av E39, eller litt eldre BMW diesel motorer. Så gjerne kom med relevant innhold med forklaring (eventuelt kilde) Del dine løsninger !! Takker på forhånd Slenger med den mest lignende problemet med Temperatur sensor! http://blog.bavauto.com/1585/bmw-hard-starting-when-warm-engine-temperature-sensor/
  11. Feilkode: BMW 5-sere E39 525 diesel motor, M/turbo. (2002) >Tungstartet varm < ( ikke kald ) Min motor starter veldig fint kald, etter at jeg har kjørt den til drifts temperatur er den veldig tungstartet. Den er vrien å starte til og med når drifts temperaturen kun er litt varm (nesten kald) Ikke med en gang jeg stanser motoren, men ca 5 - 10 min. Jeg hørte og leste om folk som hadde samme problem byttet (Temperatur sensor) for å løse problemet. den sensoren min bil har fire poler, to som går til kjølevæske, en til DDE (styre ehnheten). og siste til jord. ``Defekt sensor`` vil kjøle seg ned fortere en motoren, som sender signaler og gir feil tilførsel av diesel. Sjekket sensoren, og de to polene til kjølevæske ga ingen motstand. (som sender signal til DDE om at motoren er mye kaldere pga den defekte sensoren ( som gir forbrenning rommet diesel som om den skulle være kald (når den er varm) som gir vanskelighet for start.Jeg byttet sensor,( sjekket også at ledningene ga strøm og alt virket ) men løste ikke problemet. Rail Pressure Sensor. (on start) Fikk en feilkode fra (Rail pressure sensor) Om sensoren ikke er defekt, hva kan skape problemer med trykket når jeg skal starte motoren ved drifts temperatur? Absolutt ingen problemer kald, sviver perfekt på på tomgang, alt er topp. Helt frem til motoren er varm og jeg skal avsted -.-. kan det eventuelt være >Tett diesel filter < som påvirker tilførselen å skape problemer for trykket? Kan defekt tykk pumpe eller fødepumpe være (ikke defekt) men i dårlig tillstand? dysene? Om sensoren er dekt, er det en dyrt å bytte? Den trenger heller ikke være defekt, men det kan komme opp som en feilkode, ved at den kun varsler en feilkode om Rail trykk? og at feilen sendes fra sensor?? Kan jeg sjekke sensoren enkelt ved å bare ta ut kontakten ,så prøve å starte? Håper dere som har eller tidligere hatt, lignende startproblemer forteller hva som løser/løste problemet. Lest over alt, det finner så mange forskjellige meningen og muligheter for tung starting av E39, eller litt eldre BMW diesel motorer. Så gjerne kom med relevant innhold med forklaring (eventuelt kilde) Del dine løsninger !! Takker på forhånd Slenger med den mest lignende problemet med Temperatur sensor! http://blog.bavauto.com/1585/bmw-hard-starting-when-warm-engine-temperature-sensor/
  12. Om bilen har elseter med memory vil det ikke ha noe å si for speilene, og heller ikke for rattet. Problemet med rattet kan til tider være forskjellige koblinger til de multifunksjonelle knappene. Da må du selv sammenkoble ledninger.
  13. Speed sensor - sporadic error Det er en speed sensor ved dekkene på vær side, mulig at det kan være en sensor som følger videre opp mot instrumentet ?
  14. Jepp, har en lik en i min
  15. Virker som det er noe helt galt med bremsekraft forsterkeren, -har du sørget for å presse ut alt av luft under montering av klosser? -Bremsevæske nivået er som det skal?
×
×
  • Opprett ny...