-
Innholdsteller
36 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Kjøretøy
BMW 325i e92, 318i e46
Nylige profilbesøk
1014 profilvisninger
eadingen's Achievements
-
eadingen reagerte på et innlegg i et emne: F10 525d #Alpinweiss 3 & E61 525i #Titanium Grey II [2025 Update]
-
Den har en grei bulk i plasten bak, vet ikke hvordan det er med plastik og retting. Ja tenkte å kjøre den innom verkstedet deres i Åsane, for å høre med hva mulighetene er
-
Haha jepp, var vanskelig å se også.. Men angående skaden, tror du jeg må ha ny bakfanger? Har ikke vært inne med den enda, eller bare ta alt på forsikringen? Vet liksom ikke hva som lønner seg
-
Ble nok litt feil formulert. Men først monterte vi den, satt alt på igjen. Trykket start: Smalt fra innsuget og ditt og datt. Måtte av med innsugsmanifolden Fant en svær vakuumlekkasje og en kontakt på baksiden(mot brannveggen) som ikke var på. Fikk satt det på igjen. Startet, gikk som en drøm. Såå lakk det fra ene koblingen på HPFPen. Så da måtte vi av igjen med manifolden. Så fikk dreisen på det tilslutt da
-
Daniel. reagerte på et innlegg i et emne: Eriks E92 325i 2009. Stor update!
-
Vel da var det vel påtide med en grei stor update med bilen her. Det hele begynte vel i mars? Da var det påtide med coilovers på bilen. Det gikk jo egentlig veldig greit. Litt kluss her og der, men ellers gikk det ganske smertefritt. Da bestilte jeg inn foringer fremme. Da hele understellet bare datt ned når jeg tok ut det gamle fjærbeinet, også fikk den nye tårnlager. Har ikke så mye bilder av prosessen da vi for det meste var opptatt. Men her da bildene av litt forskjellig. Nye foringer og tårnlager. Ferdig montert fremme vertfall! Sålangt må jeg si meg veldig fornøyd med Vogtland sitt coiloversett. Man får jo ikke stilt hardhet osv. Men funker greit. Har jo heller ikke fått prøvd på JR11 felgene skikkelig... Nå ventes det egentlig bare på godkjenning hos SVV. Som jeg håper den sklir rett gjennom også EU etterpå, og evt salg? Så begynte alt det andre da. Det første som skjedde var jo HPFPen røyk til. Mistet bensintrykk under akselerasjon/bare ved å ha på cruise controll opp bakker. Så da fikk jeg bestilt meg en ny slik, og byttet den på ikke mindre enn en helg... Jobben i seg selv var ikke så gal, men når man måtte gjøre det hele tre ganger, går man ganske lei. Så når det var gjort, var det tid for sommerdekk, kjørte med pigg siste ukene. Når jeg da fikk på sommerdekkene, var det en forjævlig lyd av hjullageret. Som selfølgelig hadde tatt kvelden. Så da gikk halve påsken i glidehammer, gris, varme og hydraulikkpresse. Noe som var jo ganske lærerikt. Men og bare mye vas og kjas... Da vi måtte sveise mutteren på akslingen for å få det av og bare masse tull og vræl. Men innstallasjonen gikk heldigvis smertefritt. Så da var jo bilen ship shape igjen. HEEELT TIL... min søster lånte den dagen etterpå. Skulle bare en liten tur (hun har lånt den før så satset jo på det gikk bra). Helt til jeg tok telefonen og jeg bare hørte "kan du komme ut en tur, jeg har komt borti noe". Så da vart det jo et stort søkk i hjertet også tok jo egentlig bare fortvilelsen over. Kom ut til at hele bakfangeren på bilen var skrapt opp, og på felgen. Så det var jo bare jævlig irriterende da bilen endelig var i orden... Så da blir det vel bare å sende den til reparasjon... Slenger med et bilde av den fine og stygge siden av bilen, og kan si meg litt småforelsket. Men det ligger noen tanker på å selge den etter den er komt gjennom EUen og fikset opp igjen... Det her var jo ganske stusselig å komme hjem til... Men ellers er den jo relativt fin å se på😍 Står ganske høyt på coiloversene nå, for å være sikker på å komme gjennom på SVV. Men det gjenstår å se. Takk for nå Så får vi se hva som skjer i nær fremtid.
-
Vel vel, ny dag nye problemer. La om til sommerdekk her samtidig som jeg gjorde denne jobben, og nå hører jeg jo at det høres ut som noen kjører påhengs i bagasjerommet. Så da har jeg bestilt meg to nye hjullager, bremseskiver og klosser. Da lurer jeg på, hvor mye jævelskap tror dere jeg må gjennom for å få bytta det? Ellers fungerer HPFPen strålende enda
-
ahj reagerte på et innlegg i et emne: Høytrykkspumpe snart gåen? N53-B30.
-
quandt1960 reagerte på et innlegg i et emne: Høytrykkspumpe snart gåen? N53-B30.
-
Det har jeg, nå er den ikke helt justert ned da. For å få den gjennom hos vegvesenet, har time der 10. april. Skal lage til en skikkelig update med alt som er gjort med den imorgen tenker jeg. Punkterte jo selfølgelig et par dager etterpå jeg monterte. Så kører rundt med noen stygge felger nå hehe Men, gjør jeg lurt i å fjerne "flappene" under frontfangeren?
-
kasperveimo reagerte på et innlegg i et emne: Eriks E92 325i 2009. Stor update!
-
Det har jeg! Har bare ikke fått rukket å oppdatert posten. Men de funker veldig greit enda vertfall. Nå har jeg bare fått kjørt på de med vinterdekkene(ballongdekk). Men stiver endel og føles veldig bra, også slapp jeg å bytte stabstag. Så det kan du bruke opp igjen. Så er fornøyd enda vertfall!
-
Nei det er vel et kjent problem med disse. Nei nå tror jeg snart jeg bare må bestille, nå begynner den å bruke lenger tid på å starte opp, drar man den ut til kanskje 3-4k rpm så lugger den og motorlampen lyser fast. Så tror nok det er bare å få tak i en... @quandt1960 Las på et annet forum at det siste man burde gjøre er å bytte injektorene. Da får man vel heller misfire på eventuelle sylindre, og trykket vil holde seg stabilt. Siden det er slik ahj sier her.
-
Vel var ute å kjørte en tur nå bare for å se. Drive sport, full gass. 1-2. Så virker det som den får et fuel cut på 5-6000rpm. Var nesten som jeg kjørte på turtallsperren. Men det som var rart var at jeg ikke fikk opp noe motorlampe på de 3 gangene det skjedde? Virker som det blir verre og verre.
-
@ahj Vet du om LPFPen leverer bare ett konstant trykk opp mot HPFPen? Har ikke vært borti å feilsøkt på slikt før. Har du noen tips til hvor jeg kan begynne? Ser at de vanlige symptomene er lang kinnetid under oppstart osv. Men min starter jo med en gang og går fint, helt til man drar den ut på giret.
-
Har vært ute å datalogget litt på bilen, og den har slått 29F2 Fuel high pressure system. Fuel pressure. Så så jeg da at railtrykket gikk fra ca20000kpa til 460kpa. Så rekner med dette tyder på at HPFPen snart tar kveld. Hvor får man tak i den, og hvordan er det å montere og sånt selv? Har aldri noe problem å kjøre den (bortsett fra at jeg synes gassresponsen er shit). Kun når man kjører i sport og tyner den godt ut. Har sett på GS og KOED, men er ikke så veldig gira på å betale 10k...
-
Marlo reagerte på et innlegg i et emne: Eriks E92 325i 2009. Stor update!
-
Marlo reagerte på et innlegg i et emne: Eriks E92 325i 2009. Stor update!
-
Har ikke noen feilkoder på den når jeg kjører til vanlig. Men fikk feilmelding på HPFP(tror jeg at det er da). Men det har pågått mye lenger enn siden den kom inn...
-
Jeg har for en stund tilbake begynt å merke at bilen kommer i "rykk og napp". Med utrolig dårlig gassrespons. Det er kanskje 2-3 cm dødgang i gasspedal før man merker noe betraktelig forskjell, og om man da trykker litt til så girer den ned også fyker den avgårde. Det virker nesten som at den bare slurer i giret den er i, for så å bare gi gass når jeg skal bare akselerere litt. Har prøvd i resette den adaptive "kjørecomputeren". Men uten noe særlig forskjell. Vet ikke om dette er normalt på disse at de har så mye dødgang. Men er det noe jeg evt kan gjøre for å fikse det, for er ganske irriterende å ikke ha skikkelig kontroll på turtelleren. "Kjøp manuell!" Jatakk det skulle jeg gjerne gjort.