Gå til innhold

Marius Risan

Medlem
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Marius Risan's Achievements

  1. Etter mange timer under kniven og en "noe" tynnere lommebok er compacten endelig godkjent ombygd som 328TI. For en fantastisk kjøremaskin dette har blitt😀 IMG_2737 by mariusrisan, on Flickr DSC03914 by mariusrisan, on Flickr DSC03923 by mariusrisan, on Flickr DSC03878 by mariusrisan, on Flickr DSC03944 by mariusrisan, on Flickr DSC03823 by mariusrisan, on Flickr DSC03828 by mariusrisan, on Flickr DSC03829 by mariusrisan, on Flickr DSC03838 by mariusrisan, on Flickr DSC03845 by mariusrisan, on Flickr
  2. Prosjektet fortsetter.. Diverse TLC på M52en: - Ny toppdekselpakning - Ny bunnpannepakning - Nye tennplugger - Nytt oljefilter og luftfilter - Ny oljeseparator til veivhusventilasjon - Ny vannpumpe og termostat - Nytt viskoseelement til vifte - Nye servoslanger og nytt reservoar - Nye vakuumslanger - Ny luftbelg mellom innsug og LMM - Nye studs, muttere og pakningner på grenrør - Ny multireim og nytt løpehjul - Oljepumpemutter sikra med loctite og ståltråd IMG_0599 by mariusrisan, on Flickr IMG_0597 by mariusrisan, on Flickr IMG_0602 by mariusrisan, on Flickr IMG_0600 by mariusrisan, on Flickr M52en godt plassert i compacten IMG_1416 by mariusrisan, on Flickr IMG_1420 by mariusrisan, on Flickr IMG_1424 by mariusrisan, on Flickr IMG_1425 by mariusrisan, on Flickr For å kvikne opp motoren litt får den nå lettvektsvinghjul på 4.8kg og M3 3.2 clucthlamell/trykkplate. Tok samtidig en runde med nye simmeringer på ZF kassa og overhaling av giroverføring. IMG_1524 by mariusrisan, on Flickr 2 by mariusrisan, on Flickr 1 by mariusrisan, on Flickr EWS fjernet med MS41 flashtool og Rom Raider. IMG_1569 by mariusrisan, on Flickr IMG_1568 by mariusrisan, on Flickr IMG_1567 by mariusrisan, on Flickr Og vipps, så var det liv igjen😀 Neste på listen blir å få sandblåst og lakkert opp 323ti bakstillingen, bygge om 188 diffen til sperrediff og bygge eksos.
  3. Da var M42 ute igjen. Får vel finne meg et annet prosjekt å bruke denne til, hadde vært artig med turbo M42 isbanebil.. IMG_1341 by mariusrisan, on Flickr IMG_1346 by mariusrisan, on Flickr IMG_1352 by mariusrisan, on Flickr IMG_1355 by mariusrisan, on Flickr Også fått trukket batterikabel for å ha batteriet i bagasjerom istedenfor motorrom. Brukte da bare kabelen og anslutningspunkt i motorrom fra 328 caben. IMG_1400 by mariusrisan, on Flickr IMG_1402 by mariusrisan, on Flickr IMG_1403 by mariusrisan, on Flickr IMG_1408 by mariusrisan, on Flickr IMG_1409 by mariusrisan, on Flickr IMG_1404 by mariusrisan, on Flickr
  4. Denne lever ennå. En kollega av meg som eier den nå. Stått ute en stund etter motorhavari men ser ut som at den skal fikses opp igjen nå IMG_1127 by mariusrisan, on Flickr IMG_1128 by mariusrisan, on Flickr IMG_1131 by mariusrisan, on Flickr
  5. Etter litt frem og tilbake har jeg bestemt meg for å bygge om compacten til 328ti. Dukket opp en rusten 328i cab manuell på finn til en hyggelig sum for en liten stund siden, helt perfekt til mitt behov som donorbil. Har nå nylig fått grønt lys av Statens Vegvesen, så denne blir godkjent ombygd med M52B28😀 Prosessen er nå endelig igang, B28en er ute av cab'en og klar for litt TLC før den blir montert i compacten. 1 by mariusrisan, on Flickr 2 by mariusrisan, on Flickr 3 by mariusrisan, on Flickr 3a by mariusrisan, on Flickr 4 by mariusrisan, on Flickr 5 by mariusrisan, on Flickr 6 by mariusrisan, on Flickr 7 by mariusrisan, on Flickr Vet det går noen compacter som er godkjent ombygd med S50 motor, men kan ikke huske å ha sett noen godkjent med M52B28. Noen her inne som kjenner til noen slike, eller er jeg førstemann?
  6. Så var det interiøret sin tur for litt oppgradering - har fått montert inn et komplett delskinn sportinteriør fra en annen compact, veldig mye bedre enn mitt gamle og slitne skinninteriør. Merket at bøttestolene ble litt ukomfortable på sikt, så nå blir det å prøve sportsstoler med schroth 4-punkts seler. Har samtidig tatt ut taktrekket og trukket opp dette da det kun hang i noen stifter rundt om. 250kr for stoff på stoff og stil + 1 boks spraylim fra wurth, ganske fornøyd med å ha fått til dette selv. IMG_9331 by mariusrisan, on Flickr IMG_9332 by mariusrisan, on Flickr IMG_9337 by mariusrisan, on Flickr IMG_9343 by mariusrisan, on Flickr IMG_9339 by mariusrisan, on Flickr IMG_9333 by mariusrisan, on Flickr
  7. Takk for hyggelig tilbakemelding! Du får skrike ut hvis du ser meg på rudskogen, blir nok en del turer dit i sommer
  8. Utført samma prosessen rundt alle jekkfestene så disse er også nå ganske bra! IMG_9232 by mariusrisan, on Flickr IMG_9233 by mariusrisan, on Flickr IMG_9235 by mariusrisan, on Flickr IMG_9234 by mariusrisan, on Flickr Meget fornøyd med resultatet under bilen, ikke noe utstillingsjobb med veldig mye bedre enn hvordan det var IMG_9240 by mariusrisan, on Flickr IMG_9264 by mariusrisan, on Flickr IMG_9262 by mariusrisan, on Flickr IMG_9242 by mariusrisan, on Flickr FØR/ETTER IMG_4661 by mariusrisan, on Flickr IMG_9267 by mariusrisan, on Flickr
  9. Da var bakstilling omsider montert sammen igjen. Har også fått montert større bremser foran, stålomspunnede slanger og E46 tannstang. Litt kosmetiske utbedringer samt nytt interiør (fått tak i et orginalt 318ti M-sport delskinn interiør) så er vi straks i mål IMG_9114 by mariusrisan, on Flickr IMG_9054 by mariusrisan, on Flickr IMG_9108 by mariusrisan, on Flickr IMG_9109 by mariusrisan, on Flickr IMG_9119 by mariusrisan, on Flickr IMG_9121 by mariusrisan, on Flickr IMG_9117 by mariusrisan, on Flickr
  10. Takk for hyggelige kommentarer! Motoren forblir orginal enn så lenge, har peilet meg inn på understell, bremser og styring hovedsaklig. Har luftet tanken med enten kompressor eller turbo, men ønsker samtidig å ha bilen så lovlig som mulig...🙄
  11. Mercasol lagt på under og har nå fått begynt å montere sammen bilen under, går riktig vei endelig! IMG_8959 by mariusrisan, on Flickr IMG_8963 by mariusrisan, on Flickr IMG_8987 by mariusrisan, on Flickr IMG_8989 by mariusrisan, on Flickr IMG_8991 by mariusrisan, on Flickr IMG_8997 by mariusrisan, on Flickr
  12. Etter maange timer med vinkelsliper og stålbørste er det meste av rust og drit under bilen slipt bort. IMG_8795 by mariusrisan, on Flickr IMG_8794 by mariusrisan, on Flickr IMG_8791 by mariusrisan, on Flickr Deretter ble alt satt inn med owatrol, for så å bli malt over med benga metallgrunning. IMG_8871 by mariusrisan, on Flickr IMG_8870 by mariusrisan, on Flickr IMG_8869 by mariusrisan, on Flickr IMG_8886 by mariusrisan, on Flickr IMG_8887 by mariusrisan, on Flickr IMG_8883 by mariusrisan, on Flickr IMG_8893 by mariusrisan, on Flickr IMG_8895 by mariusrisan, on Flickr Etter dette skal alt beskyttes med et lag mercasol voks.
  13. Takk! Veldig undervurdert bil mtp folk styrer unna disse pga utseende osv. M42 motor og høy utveksling er sykt morsomt i dette karroseriet😁
  14. Driver å sikler på å ta inn en rustfri E36 med 6er og bygge 3 liter stroker, så mulig jeg får hive meg på cupen når den tid kommer👍🏻
  15. Hadde litt problemer med en jordingskabel som periodisk hadde dårlig kontakt, noe jeg brukte mye tid på å finne ut av, men utenom det har motoren vært helt topp! Fikk kjørt en 3-4 trackdays og ca 3000km uten noen problemer. Ble en helt annen motor, ettersom min hadde mye feil og problemer tidligere😊
×
×
  • Opprett ny...