Gå til innhold

Blinklys

Medlem
  • Innholdsteller

    1015
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Blinklys vant dagen sist Desember 24 2021

Blinklys hadde mest likt innhold!

Nylige profilbesøk

20718 profilvisninger

Blinklys's Achievements

  1. Så da kjøpte han den brukt mao Har du noe skiltnr eller VIN? Altså det er jo veldig mulig den var den eneste, hvert land fikk vel tildelt x antall å selge nye.. Sjansen er vel der for at Norge, da med Tronerud Bil som forhandler, fikk én å selge til en heldig kjøper Når noe er såpass sjeldent (altså som i solgt ny i Norge, bare det gjør vel en bil attraktiv noen ganger?) så er det jo leit når det ender slik som det gjorde med den da
  2. Noen som vet hvordan det går med E36 M3 EX46190? Det er en 3.2 cab i fargen Lila Metallic (BASF FE 86-403X) som har vært til salgs et par ganger Hadde vært vilt kult å ha den, og den Neon Green E36 M3 3.0 coupen som nylig ble solgt her i Norge.. Bare de to hadde jo nesten vært verdt et eget museum.. Enda mer om man legger til den 1/5 Byzanz E36 M3 3.2 cab (mener det var 3.2) som også ble solgt i Norge nylig 🤠
  3. Det er eksponert stål, og lettrustet under. Derfor jeg tenker å bruke rusteter'n fra Biltema, som visstnok også funker som grunning Altså pirke litt i tilfelle det er noe løst, fyre på litt rusteter, og la den godgjøre seg litt. Tror ikke lakken har flaket seg rundt det, er bare akkurat der steiner har truffet Er ikke akkurat store skader, men er flere av dem og tenker at jeg godt kan se hvor bra det er mulig å få det selv. Så det blir artig, har ikke gjort noe slikt før. Har tenkt på det med flere av bilene mine, men aldri kommet så langt Jeg vet at 2K skal være bedre. Men som sagt fikk jeg opplyst at "Fargen er metallic, så det er 1-komp". Noe jeg ikke skjønte, da jeg trodde 1K og 2K ikke hadde noe å gjøre med hva slags lakk det er Var det de sa der også. Legge i lakk, la det tørke og ha på klarlakk. Grunnen til at jeg tenkte det gikk an å blande var at jeg har lest en del på nett og det virker å være det greieste eller enkleste. Iallfall når det er snakk om 2K, som sagt Men klart, etter fix blir det jo å kjøre på med noe K2000 våtslip (og muligens lett polering). Vet det ikke blir perfekt men antakeligvis mye greiere enn det er nå
  4. Hei, først av alt; jeg kjøpte noe (Serox?) vannbasert billakk. Når jeg åpnet boksen tenkte jeg meg ikke om, og fikk tatt noen gode drag av denne.. Dør jeg nå? Så er jo spørsmålet.. Jeg fikk opplyst at lakken (basen) er metallic, så det er 1K? Har solid/met/pearl noe å si på om det er 1K eller 2K? Også trengs visst ikke herder Jeg kjøpte i tillegg noe klarlakk som skal ristes i en halv evighet før bruk. Denne er av en eller annen grunn også 1K. Trodde ikke det eksterte 1K klarlakk, men så feil kan man ta.. Har lest på nett og flere blander base/clear i forhold ca 70/30 når de skal fylle i steinsprut. Da man kun trenger påføre én gang. Dette er altså når base og clear er 2K. Fungerer det samme når begge er 1K? Eller blir det bare graut? Så er tanken å bruke tannpirkere for å påføre dette, istedenfor Loew Cornell lakkpenn-greie.. Da det ifølge internett vil fungere bra. Som jeg skrev i OT-tråden vil nok grunning bli rusteter'n fra Biltema Tivelig med litt input her om noen har noen erfaringer eller meninger om dette
  5. Opprettet egen tråd på temaet
  6. Opprettet egen tråd på temaet
  7. Det er den ja, veldig flott bil Den var registrert HPS 670 i Sverige, husker jeg Så den dukker opp på treff ja, kult den ikke bare endte opp med å bli parkert i en eller annen garasje
  8. Jeg så nylig at den eneste (!!) BMW E36 M3 3.0 Coupe i fargen Neon Green ble solgt her i Norge.. Husker jeg syntes den var rimelig nice når den var i Sverige, og lurte på om den ville ende opp her i landet Noen her som kjøpte den? Den kostet over 300K mener jeg å huske, og ble solgt passelig fort.. Men slik er det vel når den er "unik". Selvom det "kun" er fargen som gjør den "unik"
  9. Det er det der ja, men alt jeg finner selv av info om det til E36 på nett viser til at det ikke er/ var noe multifunksjonsratt men bare et ratt.. Det er vel 2-3 forskjellige sleperinger til E36 også? 4-polig og noe greier jeg ikke skjønner så mye av.. Men skjønner de er forskjellige så ratt ikke passer uten mods.. Men du fant bilder av helt riktig ratt og jeg ser hva du mener Jeg personlig liker ikke det rattet noe særlig, så lurte mest på hvor vanskelig det ville være å bytte det ut
  10. Jeg ser stadig (eller innimellom ) E36 på Finn med det jeg tror er E39-ratt.. De med multifunksjon og gigantisk airbag-deksel Etter hva jeg kan finne ut har ikke E39 slepering(?) eller iallfall ikke samme som E36.. Jeg har hørt om retrofit men hva er greia her? Ettersom mye mellom ratt og rattstamme antakeligvis er forandret, vil ikke OEM ratt og slepering kunne fungere uten å pøse ut feilkoder eller kan man bare bytte tilbake til et av det "gamle" rattene uten problemer?
  11. Denne tråden er jo en av de jeg har fulgt de to årene jeg var borte og brukte litt tid på å vokse opp forum-messig Uansett, artig å se at disse fortsatt er like strøkne og at du mest kan nyte å kjøre dem nå uten særlig behov for å fikse småting på dem Men snakket ikke du tidligere om at du skulle hatt en E36 (coupe)?
  12. Hei, da er jeg snart tilbake med en ny E36 320i Cabriolet. Det tok nesten 2 år, men gleder meg rimelig mye, kan man si 😎 Innen mandag 1. juli regner jeg med at det står en ny cab i tunet her. Med litt småplukk som må ordnes, men det er jo litt av moroa med eldre/ gammel bil
×
×
  • Opprett ny...