Gå til innhold

overhalden

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    Bmw e90

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

overhalden's Achievements

  1. bære hyggelig dæ progresiv styring brukes oftest i eldre oppsett uten avansert motorstyring. og på forgasserturboer så er det vanskligere å implementere modærne løsninger ama. eller kanskje i litt billige turbobygg hvor man sparer på å ikke bruke så avanserte ECU-er å heller benytte litt enklere mekaniske løsninger. men dæssa siemens 630cc er et bra valg tror jeg, for de aller fleste deka- dysom er egnet for et trøkk på 3 bar om je husker riktig. så hvos du vil kjøre høyere trykk så får du justere spruten, og da mener jeg at 630cc på 4 bar kan levere nærmere 725cc, er litt usikker.😅 også funker dysene fint med E85 også, men da krever de litt mer bensinmengde, ca 30% trur je.
  2. Får å få tæl 350–400 hk, så vil 550–750cc dyser vara et godt valg. Sku du sikte på 500+ hk seinere, så kan du sjå på 750–875cc dyser. Sørg for å velja dyser med god sprøytemønster, som t.d. Bosch EV14-dyser, for å få bædre drivstoffblæning. Den originale bensintrykksregulatoren pleier å vara sætt opp på 3 bar trøkk. Om drivstoffpumpa di leverer nok volum og trøkk, så kan den originale regulatoren klare 350–400 hk med dom rætte dysom. Hugs på å hølle dysom under 90% duty cycle for å ha trygg og stabil drift. Dom fleste modærne styrebåksår (ECU) kæn hændtere ned mot 5–10% duty cycle, men det kjem litt an på spesifikasjonane tæl dysom dine. Velg ei bensintrykksregulator som kan justeres, så du kæn optimalisere drivstofftrøkke ætter oppsætte ditt (åftest 3–4 bar). Da får du fleksibilitet om du sku trenge mer effekt æl måtte justere for ei endring. Om du kjører mæ turbo, må du ha ei 1:1 vakuumkompensert FPR. Denne øker bensintrøkke i takt med ladetrøkke, så motoren får riktige mengde drivstoff når du dræg på. Pass på at regulatoren tåler 98-oktan og litt etanol (E10), sjølv om du itte ska bruke det no læll. men vælj ei FPR frå ei anerkjent produsent – da slepp du lekkarsje eller trøkkfall som kæn skade motoren. veit itte om detti hjalp dei no særlig men:)
  3. takk for svar:)
  4. sitter sensoren nede eller oppe i låsen
  5. overhalden

    bakluke

    mårn. je slit mæ at baklukelampa mi varsler åpent da den ikke er det. kjøpt ny lås, har skjeket så det skal komme signaler til låsen men knappen funker ikke. i tillegg varsler bilen om åpen bakluke. noen som har vært borti no slik før på en e90 2004?
×
×
  • Opprett ny...