Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Meget pen bil..hvor kjøpte du blinklysa på skjermene.? Disse er led og sota.?

Pen høyde også.. 

 

Nå har jeg forsåvidt svart deg, men i tilfelle noen andre lurer og at jeg ikke ønsker å fremstå som om at jeg ikke bryr meg så svarer jeg her også. :D

 

De er sotet LED, og er kjøpt på eBay. Billigste jeg fant mener jeg på.

 

liker påkostet ditt :) er mye gøy man kan finne på ebay hvis man bare leiter litt :) passer e82 interiør i e81??

 

Ja, der er det mye rart, og dyrt.  :-s Framsetene er identiske i e81 og e82, men noen av delene bak har litt forskjellig delenummer (selv når man sammenligner med 4-seters-interiør til e81). Likevel har jeg forstått det slik at alt skal passe over når jeg har lest litt rundtom. Tror det var "sideputene" som hadde et annet delenummer, selve setet mener jeg på at er likt ihvertfall.

 

Hva er egentlig forskjellen mellom de nye lyktene du har kjøpt og de gamle? :P

 

Nå har du forsåvidt fått svar på dette fra Saltkjelen, men det er de øyenbrynene ja, samt at jeg synes lyktene ser litt mer moderne/nyere ut. Dette er jo slikt som ytterst få noengang vil se, men det er likevel slike modifikasjoner jeg liker best. :D

 

Kikket forøvrig litt på lyktene her en kveld, og fant ut at det er mulig å endre fargen på øyenbrynet uten å åpne lykten. Inne i lykten er det et lite kretskort med en LED-pære, og det er denne som gjør denne jobben.

 

null_zps349e3cc8.jpg

 

Det står dessverre ingen nummer eller noe på pæren, så det er litt vanskelig å finne ut akkurat hvilken type det er, men det er ihvertfall mulig å gjøre noe med dette uten å risikere hele lykten. :)

 

Hadde forøvrig plan om å montere lykter i kveld, men fikk besøk, så da ble det heller film..

 

I går lastet jeg opp bil (e61) og henger med totalt fire hjul, fire dekk og fire felger. :) Dessverre hadde ikke dekkene kommet til denne bilen, så det ble kun vinterdekk til e61-en (som ikke er påmontert enda). Dekkene skulle komme i dag, så felgene ble lagt igjen. Sater på jeg tar turen i morgen eller torsdag for og få de på (om de har kommet og lagt de om). :D

 

file_zpsb5efb9be.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ska selge fanger (med pdc) så er eg kanskje interressert ;)

 

Har ikke bestemt meg for hva som blir solgt og hva som blir beholdt, men de som ikke har PDC har merker for hvor en skal lage hull. :)

 

 

Hehe, føler hverken bilen er lav eller kul nok til å forsvare et slikt merke, men jeg har faktisk vært å kikket på de. :)

 

 

Nye lykter ble forøvrig montert i kveld, noe som selvfølgelig var en drittjobb. :) Måtte av med frontfangeren, og da den en stund hverken ville på eller av var jeg nær ved å gi opp. Tingløste seg, klokken ble altfor mye og lykter kom på plass. Det ble dessverre hele null bilder underveis, og heller ikke noen som er verdt å vise etterpå, men alt fungerer i det minste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e81 - "coupé LCI"-frontlykter og nye vinterhjul

 

Da var felgene også kommet på plass. 18" BBS jallakopier med 225/40-18 Bridgestone Blizzak WS70 piggfrie dekk.

 

Tok noen bilder for anledningen. :)

 

file_zps921d0e34.jpg

 

file_zpsea041463.jpg

 

file_zps23934d24.jpg

 

file_zpsdb93ded4.jpg

 

file_zpse7954323.jpg

 

file_zps2f078682.jpg

 

file_zps9533a78c.jpg

 

file_zpsc01e59fd.jpg

 

file_zps2deebec2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei drit bra:-) syns ikje du bør ha større felgar på sommaren eg da..

Det er godt at du ikke har noen stemmerett i den saken. :D

 

Det ble veldig bra! :) Når kommer ny front og aerodynamic spoiler? ;)

Jeg har lenge ventet på svar fra Bavaria ang. noen rustflekker på bakluken, og i dag fikk jeg endelig et (negativt) svar, så da kan jeg endelig begynne å tenke på det. :) Jeg reiser sikkert på jobb neste uke, så får se om jeg får til noe når jeg har kommer meg hjem igjen.

 

Good job :)

Angående AE pærer har det kommet nye i LED som er sterke. En som har bestilt de i den led tråden. Så kanskje det er en løsning om du vil ha hvitt lys og det ikke fungerer å justere øyenbrynene. Selv har jeg LUX og de er hvite i 5K.

Vel, tidligere i tråden skrev jeg følgende:

 

LED/Xenon i angel eyes og tåkelys kommer nok ikke på så lenge jeg har bilen. :)

Så, selv om jeg faktisk vurderte LED, så kan jeg bare ikke tape ansikt. :D

Jeg har bestilt hvite 35W halogen-pærer som skal være 4800K. Disse er endel billigere enn tilsvarende LED, i tillegg til at det ikke er noe styr med feilmeldinger, canbus og alt det der. Ettersom de er halogen fungerer de også litt bedre til denne oppgaven enn de fleste LED-alternativerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e61 - Nye vinterhjul

 

Da har jeg fått vinterhjul på e61-en også. Valget ble originale 19" style 172-felger. Jeg gjorde dessverre to tabber når jeg kjøpte disse felgene. Den første var å stole på selger når han sa de var fine, bare litt "bruksslitasje", og det andre var å sjekke om de var fra en e60 eller en e61. Alle fire hjulene hadde påmontert like dekk, så jeg tok det som god fisk at de kom fra en e61 (alle felgene er 8,5" der), men det viste seg at de kom fra en e60 som har 8,5" fremme, og 9,5" bak. Ettersom dekkene mine er 235 brede resulterte dette i noe strekk bak.  :-s

 

Jeg er egentlig ikke noe veldig fan av strekk, men så lenge selve "felgringen" ikke stikker milevis utenfor synes jeg ikke det er så gale. Det så mye verre ut med 245-dekkene som stod på, men de hadde nok ikke felgbeskyttelse, noe disse har.

 

file_zpsa72e4f14.jpg

 

file_zpsf5fa73c3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...