Gå til innhold

Kjøp & Salg - Forslagkasse


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Er det mulig at salgsdelen henter informasjon om bosted fra forumet?

 

Synes det er unøvendig å skrive inn det hver gang, når det allerede står her. Kunne i det minste kommet ferdig utfylt.

 

Er det nødvendig å velge blandt alle pakkene i bunn? Om man velger noe under kategorien "deler" har man jo allerede valgt deler, og samme med bil. Man kunne heller hatt et valg for privat eller bedrift som ble lagret til neste gang.

 

Ellers forstår jeg fortsatt ikke meningen med "annonsetype", da det kun er det ene valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert info om nye kjøp og salg ligger nå her etter tilbakemeldinger fra medlemmene i trådene og direkte. Oppsummert:

- Annonsene varer 180 dager
- Private annonsører betaler ingenting for salg av hverken deler eller biler

- Det blir mulighet for å kjøpe ekstra profilering for de som ønsker det

- Bedrifter får også annonsere. Svært rimelig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det da billig for bedrifter og  8-[

 

Jeg stilte et spørsmål, men la det jo i feil tråd:

"Jeg ser det vises "rykte" og et tall på de på som er selgere på annonsene. Er ikke dette en sum av antall "liker" i forumet? Blir ikke "rykte" litt misvisende?


Hvordan beregnes det reelle "ryktet" rundt kjøp/salg? Det bør vel være andel positive tilbakemeldinger av totale tilbakemeldinger?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett rykte i kjøp og salg funksjonen bør kun baseres på det faktisk salget.

Altså kjøperen setter +1 eller -1 eller no i den duren.

Man får en påminnelse ala ebay, om at man har kjøpt en vare, og bør gi en vurdering av selgeren.

På den måten så har man ikke noe misvisende rykte, basert på antall likes på innlegg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en solgt-funksjon, eller er "steng annonse" eneste mulighet?

 

Hva er forskjellen? Du stenger jo annonsen om delen er solgt. Annonsen fjernes fra listen, men er fortsatt tilgjengelig for moderatorne frem til tidsfristen går ut. På den måten kan du kontakte en moderator om du ønsker annonsen tilbake. F.eks om kjøper trekker seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den blir markert som solgt så slipper folk å lure på hvor annonsen ble av, og hva som var grunnen til at den forsvant. Man vil også kunne luke ut seriøse/useriøse om man ser personen har solgt endel, uten at man finner klager på dette.

I tillegg kan det som nevnt være greit å kunne finne frem i gamle annonser av diverse grunner.

Jeg kjøpte forøvrig bilen min via en annonse her inne som ikke hadde hatt er innlegg på flere måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte et tidligere forslag her om at man ble purret på når det nærmet seg utløpsdato, så er det opp til en selv hva en vil gjøre. Alternativet er jo at alt blir lagt ut på ny hele tiden, og jeg tror ikke det er noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står under detaljer.

 

Ellers så lurer jeg på hvorfor ingenting av det jeg spør om/kommenterer blir besvart? Både innlegg før og etter mine blir quotet med svar såvidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det da billig for bedrifter og  8-[

 

Jeg stilte et spørsmål, men la det jo i feil tråd:

"Jeg ser det vises "rykte" og et tall på de på som er selgere på annonsene. Er ikke dette en sum av antall "liker" i forumet? Blir ikke "rykte" litt misvisende?

Hvordan beregnes det reelle "ryktet" rundt kjøp/salg? Det bør vel være andel positive tilbakemeldinger av totale tilbakemeldinger?" 

 

Hei!

 

Jeg har fjernet "Rykte" fra kjøp & salg siden dette baserer seg kun på forumets innstillinger. 

 

Det er mulig å gi tilbakemelding direkte ifra annonsen til hver bruker

ref: 

post-1-0-63830600-1382289431_thumb.png

 

Her må du lime inn URL'en til selve annonsen: 

Feks: http://bimmers.no/classifieds/item/213-suzuki-lt-r450-supermoto-p%C3%A5-hvite-skilter/

 

I denne boksen:

ref:

post-1-0-11967300-1382289522_thumb.png

 

\\ Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...