Gå til innhold

Sedona rød E82 123d, Solgt


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

Veldig fin bil, sikkert utrolig morsom å kjøre :)

 

Flott DIY du lagde. 

 

Takker! =)

Ja er en drøm å kjøre! kunne hatt et litt større "kick" om en skal være kresen, men trengs ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var bare en ide.. usikker på om det i det hele tatt fungerer.. tror nok jeg bare fyrer på noe klarlakk i første omgang, enklere å lakke opp enn å angre  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 3 strøk med klarlakk ble karbon vingen ferdig. Vel og bra, MEN! Når jeg kom tilbake etter noen timer tørking så fikk jeg se resultatet ikke var helt optimalt. Dysen på spraybokser var helt forferdelig og spyttet ut I alle retninger. Så det endte opp med ruglete finish som I sollys ikke så bra ut.

Er det noen her som kan si meg om rubbing og polering vil få bort slikt, eller bør det slipes ned og lakkes på nytt igjen? Er lei å vil den skal bli blank [emoji14]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 grovslip, og 2500 før polering er mye brukt. Har du tid og er lite gira på å lakke på nytt kan du safe og bare bruke 2500. Mye er det snakk om da? våtsliping blir somregel brukt for å fjerne appelsinhud o.l, sånnsett veldig "lite". Har du klumper og denslags etter spyttinga har jeg ikke helt troa.

Derimot, mtp det er en så liten del er det mest fornuftige å matte ned med 1000 papir og legge 2 nye strøk med lakk.

Endret av Håskjold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanlig er somregel 2000 først, og 2500 etter. Har du tid og er lite gira på å lakke på nytt kan du safe og bare bruke 2500.

Derimot, mtp det er en så liten del er det mest fornuftige å matte ned med 1000 papir og legge 2 nye strøk med lakk.

Takker. Den fikk 3 nye strøk igår, siste rest av det jeg hadde, pluss det som er igjen av original lakk. Er derfor jeg lurer på om det holder å pusse osv :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi igangsatt. Prøvde polering uten å slipe ned, gikk selvfølgelig ikke... så sliping måtte også til

506d4bdbe47d343c61ae66f30aad7899.jpg

Ferdig polert, venter på voksen skal herde

f334527ed070820318dc3953c953f689.jpg

Skal limes på litt senere, kommer flere bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...