Gå til innhold

Konseptbiler-tråden


[space]
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mazda skal ha ros for at de skjønner at vekt er en fiende, i motsetning til tyskerne. Dog burde produksjonsbilen ha frontrute og 2.0-literen, så kan de prøve å spare vekt andre steder. Kan bli anstrengende å kjøre med helhjelm m/visir...

Synes BMW skulle produsere en mindre bil med masse innebygd kjøreglede - f.eks 1-serie coupe i lettvekt-versjon eller en moderne Z3 på max 1150kg. Ser ikke helt vitsen med den retningen de har nå - stadig mere effekt og turboer i hytt og gevær, samt enda flere kg som ødelegger kjøreopplevelsen. Hva skal man med en M5 på 1900kg og med 600hk - kjøregleden er i realiteten lite tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW E25 er en bil som ikke omtales alt for mye. Den hadde navnet BMW Turbo og er en konseptbil som ble produsert i kun to eksemplarer i forbindelse med sommer-OL i München i 1972. Den hadde samme motor som 2002 turbo, altså en to-liter på 200hk. Den ene står utstilt på BMW museet i München. Bilen ble designet av Paul Bracq, som er mest kjent for Mercedes Benz 600 og 230 SL Pagoda.

22824pfqveyef1zmugua.jpg

qpcj5slwnj166x3oyyh9.jpg

9tujtc9bkxvbyynaswh5.jpg

1oi8oauxpsb4veqfqusr.jpg

8cyq4ikfce5ic6rqwhz5.jpg

4t6sembowjihg6nff9nz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kanskje neste bil blir en Toyota?

http://www.dinside.no/825223/spennende-fra-toyota

Toyota FT-86:

cisdogsacmw0whpvcj3h.jpeg

uwn371yztnnhf2bnvaj1.jpeg

fmt1ai5qgnwxou2ylgq2.jpeg

y6lzr866228saojmz2tb.jpeg

Det dreier seg om det første resultatet av et samarbeidsprosjekt med Subaru og bilen heter FT-86 Concept, og skal visstnok i produksjon fra 2011.

Motor: 2,0-liters boksermotor fra Subaru.

Det går frem av pressemeldingen at bilen har lav vekt. Den er også kompakt; lengden er 416 centimeter, bredden 176 centimeter og høyden 126 centimeter. Det ligger i tilsvarende farvann som en VW Scirocco.

Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Og vips, så presenteres en hybrid det faktisk går an å bli sett i:

http://www.dinside.no/832603/ny-vw-rask-men-noysom

a2h8y73mlfai37dttj2s.jpg

Spesielt fra 2/3 bak ser den veldig bra ut. Egentlig som en mini A5. Har troa på denne her egentlig!

Selv har jeg mere troen på den andre typen hybrid, der bensinmotoren KUN brukes til lading av batteriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
  • 3 months later...
  • 8 months later...

Jeg må si jeg liker denne siste bilen. Jøye meg. Tenke seg til at det har gått ti år siden den ble vist første gang. Det blir spennende å se om dette blir designet på den kommende Talbot produksjonsbilen. Merket har jo blitt gjenopplivet av PSA-gruppen og skal forsøke å nå gamle høyder, altså prakt og pomp. Såvidt meg bekjent kommer de til å lansere bilen med en V10 motor og firehjulstrekk. Jeg liker det. Jeg liker disse tingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spør her siden det later til å være et par med greie på slikt..

for noen år siden (en del, husker ikke helt når, på denne siden av 2000 mener jeg) pratet VW om å lansere en liten "superbil", stofftak (for å spare vekt), ingen servo, midtplasert motor (liten en sådan), 2 seter, osv.. det beste var at den ikke skulle koste mer enn "en velutstyrt polo".. husker jeg så noen bilder av den, så bra ut.

Noen her som vet noe om bilen eller hva som skjedde med prosjektet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på VW BlueSport Concept tenker jeg?

volkswagen_bluesport_sportscar_003.jpg

Volkswagen-Blue-Sport.jpg

http://www.germancarblog.com/2009/01/vw ... re-at.html

Jeg ville gjerne sett denne på samlebåndet!

Volkswagen BlueSport has top speed of 140 mph while managing to get a claimed 55 mpg on the highway, Volkswagen BlueSport is a turbocharged 2.0-liter diesel concept car,which puts out 180 horsepower and 258 lb-ft of torque at just 1750 rpm,it also has a 6-speed double-clutch transmission and a TDI engine ,which launches to 60 mph in 6.2 seconds.

Volkswagen BlueSport’s weight is kept to a minimum (2,600 lbs) through extensive use of aluminum and other lightweight materials.

Mener den var RWD også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøff bil, men ikke den jeg tenkte på (tror ikke det var oljebrenner i den, og de snakka om vekt på under 1000kg). Stofftak som i ikke nedfellbart, men stoff for å spare vekt. Skikkelig simpel bile egentlig, motoren bak.

Husker en journalist skrev noe om "nardo" i artikkelen, men får ikke det helt til å stemme (for det er ikke W16 bilen det er snakk om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...