Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Er det noen i Kristiansand som kan kode min E60 2003 og legge til AUX lyd? Dette belønnes selvsagt!

I tillegg er det noen som vet om det er mulig å software oppgradere CCC (forbedre Blåtann modulen) ? 

Endret av dragmore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fort hende det står en plass i tråden, men 238 sider å lete igjennom, så følte jeg det var lettere å spørre.

Jeg har en lik kabel som den jeg linken nedenfor, denne har en switch/bryter på seg. Hva gjør denne bryteren, og hvordan vet jeg om den står i riktig "modus" Took noen raske google søk, men ikke helt sikker på om jeg traff riktig, men er denne switchen til å koble to pinner sammen, sånn at man kan bruke kabelen på biler produsert etter 2007? eller er jeg helt på villspor nå?

http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-K-Dcan-Diagnostic-Cable-Switched-INPA-DIS-SSS-NCS-Coding-/232180466610?hash=item360f08c3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otis

Den kom opp når jeg trykte inn vin tilhørende bilen min . men på den andre siden så får jeg og opp denne:

The connection to one of the required databases could not be established. Please check DSS #00046632EN for further trouble shooting.

På noen engelske forum så stod det at denne kommer fordi den ikke finner filer i SQLiteDB folder.

Jeg har nå rota så mye at jeg prøver å laste ned på nytt og starter med blanke ark så går det seg nok til :)

PS, fikk ikke kontakt med bilen heller når jeg testa det, men det er vel bare å forvente når det er feilmeldinger i programmet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har glemt å legge til SQL filen i rett mappe, eller glemt å unchecke noe sikkerhetsgreier ved utpakking av SQL filen. 

Google det,  så finner du løsningen. 

For tilkoblingsfeil så må du se om du har valg rett type tilkobling på fastnøkkel symbolet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Sjeggefjes skrev:

@tennbrikket fant denne når jeg lette etter løsning på mine problemer:

K-LINE (Far Left Position): Year 1991 - 2007

  • D-CAN (Far Right Position): 3/2007 - 2016 

med pinnene opp og teksten mot deg

Nice, da er det endelig oppklart. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjeggefjes skrev:

@tennbrikket fant denne når jeg lette etter løsning på mine problemer:

K-LINE (Far Left Position): Year 1991 - 2007

  • D-CAN (Far Right Position): 3/2007 - 2016 

med pinnene opp og teksten mot deg

har du noen formening om hvordan man får byttet mellom K-line og D-can på denne kabelen? Kjøpte to stykker bare for å ha gjort det, ikke store tapet om de ikke fungerer, men kjedelig er det vell uansett. Har mest bruk for K-line, men D-can kan komme godt med i fremtiden det og.

https://www.aliexpress.com/item/OBD-OBD2-USB-Cables-For-bmw-Inpa-Ediabas-K-DCAN-USB-Interface-Diagnostic-Tool-For-BMW/32711631998.html?spm=2114.13010608.0.0.mKlKfi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tennbrikket hvis det ikke ligger en bruksanvisning på cd som følger med så kan du evt sende selger en mail.

For å svare på mitt eget spørsmål ang denne feilmeldingen : The connection to one of the required databases could not be established. Please check DSS #00046632EN for further trouble shooting.

 I SQliteDBs folderen skal det ligge fem filer direkte under mappen. 2 fra "en" ( evt de eller ru for tysk eller russisk språk)folderen og 3 fra "other". Merk filene og høyreklikk, velg egenskaper. Uncheck skrivebeskyttet og trykk bruk. Velg sikkerhet og gi alle tillatelser.

Dette virket for meg i hvert fall, nå kan jeg trykke inn vin koden og bilinfo kommer opp :D

Da gjenstår bare å koble opp mot bilen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows 7 eller 10? Hva er best til diagnoseprogrammer? Tenker ista, inpa, BMW scanner you name it. Hvis noen har erfaringer med andre merker, så settes det pris på og. Har fått tak i en billig laptop jeg skal bruke kun til diagnose, og lurer på om det er verdt å oppdatere til 10ern.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...