Gå til innhold

BMW 525ix Touring


 Share

Anbefalte innlegg

Åja, det forklarer jo saken så mye bedre :) Så bra at bilen blir i familien da, kanskje bedre det enn å selge den for det dobbelte for så å se den på Facebook gruppa som delebil etter et halvt år...

Synd du velger å trekke deg tilbake ifra Bimmers, jeg har hatt glede av å følge denne tråden i flere år. Så såvel også fått en del gode tips og råd til E34 eierskapet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • Svar 518
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda, bare bra. Står tørt og fint til lagring nå. Har kjøpt inn litt nytt som skal monteres. Blant annet Bilstein dempere bake, nye dørlister og klips til dører foran, div andre klips og lyspærer og fullt servicekit med plugger osv. Monterer også ny toppdekselpakning. Ellers er jeg på leit etter Azev felger, har 8" nå, kunne tenkt meg 9 eller 10" bake. Å tror jeg vil kjøre 17", blir mer riktig på den bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokt valg av felger.

Azev a er mine drømmefelger på e34 .

På 90 tallet florerte disse felgene på markedet men nå er de borte virker det som.

8 og 10 x17 med polert kant på e34 er sååå jæskla digg :).

Men du får kanskje en liten utfordring mtp innpress og 4x4 ?

For de felgene er vel stortsett til vanlig bil uten trekk på hjulene .

Uansett ,den som leter ,vil finne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har også fått mer og mer sans for de felgene. Innpress er en utfordring ja. Må være 3 serie innpress. Og lik rulleomkrets, men det er ikke noe problem å få til. Har jo kjørt forskjellig dekkbredde på de 18" jeg hadde tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen jeg virkelig savner er E34 Ixen jeg kjørte endel år. Det var en utrolig flott bil, synd rusten tok den. 

Ellers så er vel ikke innpresset likt på 3 serien og Ix heller. Blir det ikke og bruke spacere isåfall?  Jeg hadde originale 16" stålfelg og verdens største hjulkapsler til vinterhjulene på min. Det var rimelig spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje spesielle Azev A felger til salgs. 9.5 x 17 bak, og de er blant det breieste man får på E34IX. Felgene kommer opprinnelig fra Corvette og innpresset er ET50. Da var jeg ganske sikker på at de passer E34IX da jeg kjøpte dem på ebay i Tyskland. Men jeg måtte levere inn felgene for å få dreid ut navdiameteren til 72.5 mm.

Felgene passer helt perfekt på IX. Det er montert på 255/40-17 dekk bak, siden jeg hadde dekkene liggende til andre E34. Jeg glemte å ta bilder da felgene ble prøvemontert på IXen. Felgene passer og på E36, og nå står dette settet montert på min E36 Coupé prosjektbil. Felgene passer topp på denne bilen og.

Jeg har to ekstra 9.5 x 17 felger. Det ser ut til at min IX blir hogget. Jeg har for mange biler og da prioriterer jeg bilene som jeg får mest igjen for innsatsen. Det må fikses noen rustskader og lakkeres en del. Pluss fikse det doble soltaket. Bilen kan bli kjempefin, og det er allerede byttet mange dyre deler som bærearmer og støtfangere framme. Bremsene ble og byttet til nye. Og jeg har tenkt å bygge om til manuell kasse(aut.kassen er defekt). Der ble det byttet til helt ny fordelerkasse og aksling til framdiffen. Kostet ca 25.000 kr. Kjørt ca 45.000 km etterpå. Toppen på motoren er og nyoverhalt. Hadde planer om M52B28 motor eller kanskje enda større. Men er avhengig av å få godt over 50.000 kr for bilen etter at den er ferdig satt i stand. Men det tror jeg ikke at jeg får. Og jeg tar ikke sjansen på å tape penger og legge mye arbeid ned i bilen. Det er grunnen til at to 9.5 X 17 ET50 kanskje selges. Jeg måtte ha felgene til retting og de to felgene har godt av en oppfiksing. Men man får felger som er veldig sjeldne og som passer kjempebra på en 525IX. Skal se om jeg får montert felgene på ny på IXen og vist hvordan den ser ut med 9.5 x 17 bak. Felgene framme som ble montert er 7.5 x 17 ET30 med 225/45-17 dekk. De står og på E36en nå. Jeg har flere sett med Azev A felger. De som er 7.5 x 17 tror jeg det står Atev A på og de har like bred kant som 9.5 felgene. Men Azev A 8 x 17 ET 40(tror jeg) har nesten ingen utvendig kant. Det er synd, for de hadde passet enda bedre til 9.5 x 17 bak.

Hadde jeg brukt 9.5 x 17 felgene på 525IX ville jeg valgt 255/45-17 bak og 225/50-17 framme for riktig rulleomkrets. Det ble mye skriving her, men som sagt så blir trolig det ene settet med felger solgt hvis IXen hogges.

Hilsen Eirik i Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eirik. Bare gøy at du tar deg bryet med å skrive dette. Interessant lesing! Om du skulle bestemme deg for å hugge E34'n og selge Azev hjula, må du gi meg en lyd. Så kan vi prate videre om handel. Jeg mener de jeg har nå er 8x17 med et40. Og som du sier, de har veldig lite kant. Men er felger som jeg bare liker bedre og bedre. Gi meg en lyd om du skulle bestemme deg for å selge. Jeg holder til like nord for Haugesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...