Gå til innhold

Amarios' E36 325i Sedan og andre biler - 2021 første update, atter en ny bil E46 330D. Selge unna biler?


Amarios
 Share

Anbefalte innlegg

På tide med en liten update. :)

Dro på ferie i forrige uka, men ble litt kronglete start på turen...
Hadde pakket alt og fyllt opp tanken, klar for turen nedover til Namsos. (50~ mil ca).
Men så måtte jeg en snartur på butikken, og når jeg var ferdig der ville ikke bilen starte. >.<

Fant heldigvis ut av feilen, bensinpumpa hadde tatt kvelden. (Bra det skjedde da og ikke midt på Saltfjellet, Namskogan elsn :P)

Fikk fatt i brodern som hjalp så jeg kom meg til bilopphuggern, var heldigvis noen E36'er der. *phew*

Og man fikk bytta pumpe og bilen starta med en gang.
Bilen funka bra både oppover og nedover. [emoji106]

Ble litt mekking i dag og, bytta bremseklosser rundt om.
Skal på Høsttreffet på ACR 14-16., tenkte det var lurt å ha nye før da. :)

Lite med bilder fra når jeg holdt på, hiver ut ett jeg tok nå av en skitten bil etter langtur. :)

1b4fb8d672af6a57d916217bed3ab25d.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har man fått kjørt på bane for første gang (ACR).
Må være det morsomste jeg har gjort bak rattet i en bil.
Bilen oppførte seg bra og fikk ingen problemer. :)

Men merka det hadde gjort seg med diffbrems og bedre bremser. Får prøve å ha det i orden til neste sesong. ^^

Ble tatt lite bilder. Men her er ett, etter to dagers kjøring.
(Passe døørty hjula mine [emoji12])
92572813553a3ee4a27de19e39e96f7a.jpg

Og en videosnutt fra kjøringa på dag to. Får den brei..men er litt mye arbeid med åpen diff. [emoji39]
Syns jeg fikk det greit til da, med tanke på at jeg aldri har sladda på asfalt før. ^^

 



Prøvde meg på noen runder med gripkjøring også, men hvor bra tida er veit jeg ikke. [emoji23]
c465e1f4fcf8d3f59a6174c6f4616c4d.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en del clutchkicking ja, men fikk det til uten noen ganger. :)

Var litt feig med entry speed. [emoji15]

(Og ett håndbrekk som fungerer bra, hadde vært kjekt. :P)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ikke blitt noe mer skruing i det siste, men ga bilen en skikkelig shine i dag. :)

ff0f3ac6fdc5c8e26d31ad7351c2604c.jpg

0dfa65880cdf80acf556a32180a81bb8.jpg

42792f18635d81404ee7fed568e37554.jpg

ff47633df7c2bd853b656928c8a6d73a.jpg

Må få ræva i gir og fikse nyrene. (Prøve å få det gjort i morra. [emoji12])

Og lakkering av ny fanger, sideskjørt og ny høyreskjerm.

Men med flytting og skole/ny jobb snart blir det fortsatt mer venting før jeg har cash til det. :/

Ting tar tid. [emoji39]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ikke mye nytt men litt er det.

Fått lakka nyrene skikkelig. Har bytta motorolje, gikk for Liqui Moly 5W40. Motoren virka friskere etter bytte (kan bare være innbilning fra min side ;p), og den lille tikkinga jeg hadde er borte.

371e4732b8a86e1c6604afc654c71cf9.jpg

Fikk også ordna meg vinterdekk (Piggfrie ContiIceContact5 som var brukt en sesong, fikk de gratis [emoji106]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Under en mnd etter man flytta fra bygda, til byen, har noen forsynt seg med noe fra bilen. Arghh! [emoji35]

3de3f52ee52a69c96b4c600192504f75.jpg

Hadde de orginale liggende, men huff det ser grufullt ut med de på. [emoji22]

e80f2fb16e8a5eea72d3685b0961f9e4.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Mini "egentlig ikke" update.

Litt shinings innvendig, ikke hatt tid sia jeg flytta. Den var skitten som f. [emoji12]️

Har noen flekker på fremsetene som ikke vil helt bort, skal ta bilen på jobben til en kompis som arbeider med bilpleie. [emoji108]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

På tide med en update igjen, kjøpt meg us blinkers modul.

a5d3183abf4cf48794d469d968a45bb6.jpg

Var på bilopphuggern en tur før helga, fant dørpaneler i skinn foran til 200,-

Nå er bilen virkelig delskinn, skinn i seter og dører foran. Tøy bak. [emoji23]

5e80accfe1188fe32064394b9dc95e71.jpg

Fikk også kjøpt nytt håndtak til brekket i skinn. [emoji106]

Måtte makt til for å få ut det gamle:

fda013c5ef4607864fac2bcb4ae09570.jpg

Ble litt penere:

cbd33ee212cf35abe3d8a87b3f408850.jpg

Venter også på ny diff med 25% brems som blir sendt fra tyskland i morra. No more "one wheel hero" her i gården. [emoji39]

Ellers så sliter jeg med at bilen ikke lader skikkelig, volten forandres ikke ved batteriet når bilen er i gang. Ca. 12 volt uansett, må vel ha ny dynamo. >.<

I går så daua bilen plutselig helt av og stoppa, heldigvis ikke så langt unna hjemmefra. Tok ut batteriet og ladet det i rundt 16 timer og det hadde 14.5 volt når jeg målte det en stund etter lading. Heiv det i bilen og kjørte en tur på ett par mil, nå går den rart på tomgang og virker som at batteriet ikke får lading.

Edit:

Skulle ut på en liten kjøretur, og bilen daua etter ett par km.

Samme som i går, vindusviskerene begynte å gå veldig sakte, abs lampa kom på og alt elektrisk dabba av.

Batteriet tok strøm når jeg ladet det, og er såvidt over ett år gammelt. Så tviler på at det er noe feil med det.

Dynamoen er nok gåen. :/

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått bytta dynamo (hadde egentlig holdt med nye børster menmen.. :P), bytta støttestaga foran og pollenfilter.

Godt å kjøre bil etter noen dager som mopedist. >.<

 

Ble dårlig med bilder da jeg har klart å knuse skjermen på iphone, for andre gang på 1 mnd. -.-

 

Venter enda på diffen som skal komme snart, så må jeg ordne meg nye foringer til traversjen som skal skiftes samtidig som diffen.

Gleder meg mildt sagt til å få sperre. :D

 

edit:

Lite å gjøre på skola i dag så tok like så greit og flusha servoolja. Var helt brun å jævli den gamle. :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått bytta dynamo (hadde egentlig holdt med nye børster menmen.. :P), bytta støttestaga foran og pollenfilter.

Godt å kjøre bil etter noen dager som mopedist. >.<

 

Ble dårlig med bilder da jeg har klart å knuse skjermen på iphone, for andre gang på 1 mnd. -.-

 

Venter enda på diffen som skal komme snart, så må jeg ordne meg nye foringer til traversjen som skal skiftes samtidig som diffen.

Gleder meg mildt sagt til å få sperre. :D

 

edit:

Lite å gjøre på skola i dag så tok like så greit og flusha servoolja. Var helt brun å jævli den gamle. :stupid:

 

Hvordan gikk du frem når du flusha servoolja ? :) 

Blir nok veldig kjekt med sperre diff på denne bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Amarios changed the title to Amarios' E36 325i Sedan og andre biler - 2021 første update, atter en ny bil E46 330D. Selge unna biler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...