Gå til innhold

Turbo-HF's Originale BMW E39 ///M5 Facelift


 Share

Anbefalte innlegg

Se der var bilen til salgs ja, den var iallfall fornuftig priset. Synd at du velger å selge en så rå bil som dette, men som sagt så har du dine grunner og sånn er det. Det er dyrt å holde en slik bil, samt å få den i 100% stand koster mye.

Forståelig. Tror ikke E39 M5 passer som hverdagsbil. Den er nok for gammel for det.

Hadde jeg hatt et større behov for en nyere daily, så hadde nok M5 måtte vike. Men den tid, den sorg.

For gammel? Så lenge man kan leve med driftskostnadene så er det vel ingenting i veien med å bruke en E39 M5 daglig, finnes jo nok av vanlige E39 som surrer rundt på veiene. Men det kan jo selvsagt diskuteres hvor vidt det er fornuftig å "bruke opp" en E39 M5 på denne måten, de lager jo ikke flere av dem og de begynner å trekke på årene med tanke på fremtidig andrehåndsverdi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der var bilen til salgs ja, den var iallfall fornuftig priset. Synd at du velger å selge en så rå bil som dette, men som sagt så har du dine grunner og sånn er det. Det er dyrt å holde en slik bil, samt å få den i 100% stand koster mye.

 

Ja, det er akkurat det det er... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For gammel? Så lenge man kan leve med driftskostnadene så er det vel ingenting i veien med å bruke en E39 M5 daglig, finnes jo nok av vanlige E39 som surrer rundt på veiene. Men det kan jo selvsagt diskuteres hvor vidt det er fornuftig å "bruke opp" en E39 M5 på denne måten, de lager jo ikke flere av dem og de begynner å trekke på årene med tanke på fremtidig andrehåndsverdi :)

Nå skal ikke jeg diskutere noe med deg, det fører ingenting godt med seg.

Selvfølgelig, du kan jo ha en M1 eller hva det måtte være som en daily.

har selv en identisk bil på 3. Året, så tror jeg er ganske sikker i min sak med min uttalelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg diskutere noe med deg, det fører ingenting godt med seg.

Selvfølgelig, du kan jo ha en M1 eller hva det måtte være som en daily.

har selv en identisk bil på 3. Året, så tror jeg er ganske sikker i min sak med min uttalelse.

Er du ikke i stand til å føre en sivilisert diskusjon? Jeg er bare nyskjerrig på hva du legger til grunn for den uttalesen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å diskutere i andre sine tråder.

Men! Poenget med en bruksbil er vel at den skal koste minst mulig opp gjennom tiden du har den. Du skjønner vel selv hvor jeg vil.

Dyr bil i innkjøp. dyr bil i påkost. Å blir den brukt til daily, så vil etter hvert verdien gå ned dramatisk.

Greit nok, som sagt tidligere, har du nok penger så er ikke dette et problem. Men jeg kan ikke skjønne hvorfor noen vil bruke så mye penger på en aldrende bil som dette etterhvert er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å diskutere i andre sine tråder.

Men! Poenget med en bruksbil er vel at den skal koste minst mulig opp gjennom tiden du har den. Du skjønner vel selv hvor jeg vil.

Dyr bil i innkjøp. dyr bil i påkost. Å blir den brukt til daily, så vil etter hvert verdien gå ned dramatisk.

Greit nok, som sagt tidligere, har du nok penger så er ikke dette et problem. Men jeg kan ikke skjønne hvorfor noen vil bruke så mye penger på en aldrende bil som dette etterhvert er.

Da er jeg med vet du :) Alt handler om hvor mye man ønsker å betale for å holde den kjørende daglig, rent praktisk er det jo selvsagt ikke noe problem å bruke M5en hver dag :)

Jeg må også få lagt til at jeg selv ikke hadde brukt en E39 M5 daglig, nettopp pga driftskostnadene. Hadde nok heller da vurdert en E39 540I Facelift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er enda dyr i innkjøp, orginal eller ei. Dyr forsikring i de fleste tilfeller. Liter på mila stort sett uansett.

Om du koster på den for å holde den 100%, enn om du kjøper en å bare kjører, så kommer tapet uansett.

Ikke problem for den som er klar for å betale, men dyrt blir det stort sett uansett. Jeg har min selv bare fordi det alltid har vært drømmebilen min fra jeg så første testen i Drive i 99. Har alltid elsket synet og lyden av den, å etter hvert som jeg har hatt 5 eller 6 E39 siden 2002, så er dette blitt modellen min, på godt og vondt.

Blir kun evt byttet når F11 535d kommer nærmere mitt nivå. Det passer nok mitt behov bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en fin og ryddig annonse du har laget på denne bilen, HF. Jeg bare undrer - med så mange bilder av bilen og kun ett interiørbilde? Og hva er egentlig greia med å skrive /// foran M? :)

 

Blir det F10 med bensinmotor etter at denne er solgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en fin og ryddig annonse du har laget på denne bilen, HF. Jeg bare undrer - med så mange bilder av bilen og kun ett interiørbilde? Og hva er egentlig greia med å skrive /// foran M? :)

 

Blir det F10 med bensinmotor etter at denne er solgt?

Takk for det, ja! :smile: Har ikke så mange interiørbilder akkurat nå, men jeg la ut nå, et par stykker. Må overlate noe til fantasien, også?! ;-) ///M er bare sånn jeg liker det, "varemerket." ;-) Ja, blir bensin F10, helst med 3,0 6'er under panseret. :grin:

Endret av Turbo-HF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...