Gå til innhold

86 325i M-Tech1 - 86 320i "mint" - felgprosjekter


Jørgen Lie
 Share

Anbefalte innlegg

RF91: Ikke motivasjonssmell, men bortlurt av 3stk(!!!) om å få leie lokale-smell. 

Resultat: Skal bygge 95m2 garasje før jeg fortsetter. Søknad er inne, håper den står ferdig iløpet av året. Garasjen altså. Kjøpt inn litt smått med deler, ellers har jeg kjøpt en ny som blir E30-brukis i 2017. 86 320i med 72.000km. Norsksolgt med historikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Jørgen Lie skrev:

RF91: Ikke motivasjonssmell, men bortlurt av 3stk(!!!) om å få leie lokale-smell. 

Resultat: Skal bygge 95m2 garasje før jeg fortsetter. Søknad er inne, håper den står ferdig iløpet av året. Garasjen altså. Kjøpt inn litt smått med deler, ellers har jeg kjøpt en ny som blir E30-brukis i 2017. 86 320i med 72.000km. Norsksolgt med historikk. 

Jamen då blir da nok bra :) Ha sett nye E30'en på Facebook og Instagram. Virka til å vera eit ryddig eksemplar, so den må du fara fint med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom litt i hytt og pine bildene her ser d ut som. Garasjen er Igland Hushov som utgangspunkt, bare større. 95.2m2 og 40m2 loft. Delt nede, så der det blir en port blir d ca 50m2 verksted, de to andre portene blir parkering / lagring. 

 

 

Bilen: 

86 320i, runda 72.000km her rett før jul. Funnet en rustflekk, thats it, og jeg har lett over alt snart nå. Solgt ny i Norge, og vært i samme familie frem til 2015 var det vel. Han som kjøpte den ny hadde den til han døde i 95, så tok muligens enken over, og senere en datter (?), før hun bytta den inn i en nyere bil. Forhandler solgte bilen til sønn av en kompis som hadde den til jeg kjøpte den. 

Bytta til M-Tech1 370mm ratt opptrekt i alcantara. Montert ny sportseksos. Bakfanger var dårlig, så den har fått nye hjørner, venter på to klips før den skal monteres igjen. Ny frontplate da den gamle var litt ruglete, mulig kosete med hengerfeste en gang i tiden. Skaffa LE-leppe og prøvemontert. Denne har en liten sprekk så skal lime den og lakke den skikkelig. 

Kasta på noen senkefjærer jeg fant, for å unngå E30-suv utseende. Coils er bestilt og monteres så snart de kommer, i tillegg til nye 3pc hjul. Har brukt Hartge-hjula en del nå så de skal få seg en hvil. 

 

Ellers er plana å holde den ganske så ren, bare med snek og felg. I tillegg kunne jeg tenkt meg org blå sportstoler foran i 100% stand. 

Skal også bytte reim og strammer, alt av olje samt bremser foran. 

 

 

Har sandblåst Hartgedekselet, og fant et sett ACS 15" for å ha i samlingen som også får en shine. 

IMG_0304.JPG

IMG_9941.JPG

IMG_9837.JPG

IMG_0186.JPG

IMG_0234.JPG

IMG_0314.JPG

IMG_0323.JPG

IMG_0336.JPG

EF21D206-B572-4AF8-AE4A-E3853605B58F.jpg

IMG_9844.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns da e på ein måte litt synd at du senka og fikla med ein heilt original bil med so sjeldam km.stand. Samtidig so forstår eg deg veldig godt, og da e jo kun snakk om ting so kan reverserast om behovet skulle melda seg :)

Forresten, brukte du sand når Hartgedekselet og felgane blei blåste? Korleis tålte materialet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Eselfjes skrev:

Åå fy! Det var et meget fint eksemplar! Drøy forskjell på fjørene da.

Ser ut som du bygger drømmegarasjen :)

Ja et meget bra eksemplar egentlig :) 

Håper garasjen blir som jeg har sett for meg ja! 

1 time siden, StigJ skrev:

Nå må du være flink til å holde tråden varm med bilder av både biler og garasje  :)

 

Mjæ, vi får se, sist jeg brukte tid på litt forum igjen  ble det brått husket hvorfor jeg var drittlei forum, så vi får se ;) 

1 time siden, RF91 skrev:

Syns da e på ein måte litt synd at du senka og fikla med ein heilt original bil med so sjeldam km.stand. Samtidig so forstår eg deg veldig godt, og da e jo kun snakk om ting so kan reverserast om behovet skulle melda seg :)

Forresten, brukte du sand når Hartgedekselet og felgane blei blåste? Korleis tålte materialet det?

Org var den heeelt døll å kjøre. På kanten til farlig. Enig i at det ser bra ut med en helt org bil, men det er bare den ene gangen. Når man bytter litt hjul og deler kan man ha en og samme bilen litt forskjellig. Og ja, alt kan reverseres og ingen inngrep som setter spor uansett. 

Lav og skikkelige hjul, der har jeg vært siste 10 årene, så denne blir intet unntak😅 

 

Mener d var ekstremt fin sand han brukte ja.. ble veldig fin overflate :) se om jeg får handla no krympelakk å sause på! 

23 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Hvilken standard blir det på garasjen? Du pleier jo skjeldent å gjøre noe halvveis, så en byggeblogg fra deg kunne vært vel så interessant som et e30 prosjekt.

blir det motorbytte i 320en?

Standard? Hmm, tror den skal bli høvelig grei. Har mer eller mindre en plan hvordan den skal bli innvendig.😁 Så får vi se hvor fort ting går! Skal betales også. 

 

Men om jeg skjønner deg riktig, så tenker du på hvordan den blir kanskje innvendig? 

 

Motorbytte i 320'n blir d IKKE. Den skal ikke tukles så mye med. Tar heller ut R1 om jeg føler for noe som sparker unna litt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Var innvendig jeg tenkte ja.. 

Plana er glatte vegger, en halv til en hel vegg med benk/reol/innredning. Fliser i hele garasjen. En vegg i "verkstedet" skal jeg kle med bilde som jeg har tatt selv. Resten av veger blir hvite. 

På loftet er det plan med en bod eller to, kontor/oppholdsrom og forhåpentligvis et flexibelt område til fotostudio i motsatt ende av inngangssiden.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...