Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

Nei, det er få mulighet til e53 (og e46, e39,  e38, Z4 osv. som bruker samme system) når man vil ha det integrert.

Jeg tror Dension har en løsning, ellers så kan man bruke en Alpine DAB-modul kombinert med Intravee, men den er vanskelig å finne, samt den koster endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første post i tråden er følgende tilføyd:

 (oppdatert 26.10.16) mObridge fungerer ikke på 2010-modeller og nyere! Gjelder både e- og f-modeller

Jeg har E60 med CIC produsert enten i oktober eller november 2009 (husker jeg fant ut at den var produsert 3 uker før de sluttet å lage E60).  Kan jeg bruke mObridge? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker, men vil påstå det (uten at jeg tar noe ansvar).

Det som er problemet er at alle CIC produsert for det amerikanske markedet etter 2010 fikk innebygget satelittradio. På grunn av dette vil det ikke fungere med ekstern satelittradiomodul (som mObridge oppfører seg om) om datoen i CIC er etter 0909 (2010-modell), da den vil vise den interne (som ikke finnes, men programvaren ligger der).

Hvorvidt e6x CIC fikk samme endringen (kan hende denne ikke har det grunnet kort gjenværende produksjonstid) vet jeg ikke.

Uansett så ser jeg for meg disse scenarioene:

1. Det går uten problem

2. Man må endre datoen i CIC til 0809 (altså at det er en 2009-modell, og ikke 2010-modell), slik at den vil lete etter ekstern satelittradiomodul.

På f.eks. e70/e71 X5/X6 vil ikke mObridge fungere uansett, da disse ikke fikk CIC før på 2010-modellene. På disse er det derfor ikke mulig å sette inn en eldre dato, da man får en "umulig" kombinasjon. Denne problemstillingen har man ikke på e6x.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med fm/dab+ splitter for å unngå vindumontert antenne? Har kjøpt Eonon 6150 til min E46 og vil ha både fm og dab-signal. Har kjøpt med Dab+ modul tilpasset spilleren, så den delen skal være grei.

Er dette et fullgodt alternativ for å få godt signal på dab+?

Muligens feil tråd å spørre i, hvis denne bare tar for seg originale "løsninger"(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden gjelder alt av DAB-løsninger, og det meste som diskuteres er vel egentlig uoriginalt. :)

Det var noen her inne (usikker på om det var i denne tråden) som hadde testet en slik splitter med heller dårlig resultat, men har ingen erfaring selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, awt skrev:

Tråden gjelder alt av DAB-løsninger, og det meste som diskuteres er vel egentlig uoriginalt. :)

Det var noen her inne (usikker på om det var i denne tråden) som hadde testet en slik splitter med heller dårlig resultat, men har ingen erfaring selv.

Den er god. Fant denne tråden etter litt mer googling og @K-E har etter hva jeg leser prøvd denne med godt resultat. Så da tror jeg at jeg prøver før jeg monterer vindusantenne. Kan legge inn litt erfaringer når jeg har fått prøvd det ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Frode D skrev:

Den er god. Fant denne tråden etter litt mer googling og @K-E har etter hva jeg leser prøvd denne med godt resultat. Så da tror jeg at jeg prøver før jeg monterer vindusantenne. Kan legge inn litt erfaringer når jeg har fått prøvd det ut.

 

Flott hvis du deler dine erfaringer med en slik splitter. Er ikke så veldig happy for og montere en vindusantenne i syvern. Det blir litt feil i en veteranbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var hvis noe treg med den infoen. :?

Jeg tror den skal fungere. Jeg mener på skillet her er 0909, altså 2010-modeller. Spillere fra biler etter denne datoen har ikke alltid fibertilkobling (de har om annet utstyr krever det), samt at jeg tror heller ikke spilleren i seg selv vil støtte ekstern DAB-modul så lenge den er nyere enn dette. Har forsøkt å finne eksakt info her (noe som er grunnen til at det ikke er oppdatert), men har vært lite å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...