Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

Den vil være en 2010-modell. Jeg tror og mener det er mulig å bruke en slik i din bil likevel, men det trengs litt ekstra koding til.

Jeg vil likevel ikke garantere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt en epost til importøren med samme spørsmål, men har ingen ide om hva slags kunnskapsnivå de har.

Har vært i kontakt med en forhandler som har både Kufatec og mObridge. Forhandler skal gjøre installasjon, de mener jeg kan bruke mObridge,  så da tenkte jeg det ville være deres problem hvis de måtte bytte over til Kufatec. Men programmering kompliserer dette, de har ikke programmeringsutstyr på den lokasjonen hvor installasjonen i min bil vil bli gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎10‎.‎05‎.‎2017 at 21.05, Baker skrev:

Har lagt merke til at det finnes flere installeringsveiledninger som avviker fra hverandre

Den på GS inneholder ikke dette med å bruke denne fiberloopen. Det fungerte ikke for meg.

http://www.gsbildeler.no/dokumenter/vare/3776256/40148 og 40148-1.pdf

Her brukes fiberloopen slik som jeg gjorde.

https://www.bilkomponenter.no/users/kufatec_mystore_no/Image/Fistune/40148_-_FISTUNE_BMW_E-Series_CCC_without_DAB_Tuner_with_factory-installed_DAB_Tuner_englisch.pdf

PDFn fra GS er nyest, men merkelig nok var det ikke den som virket enda min fistuneboks er produsert for bare en måned siden.

TIH: kan jeg spørre hvor du tok strømmen fra?

 

 

 

 

@Baker

Litt seint svar

Jeg loddet meg inn på strømmen til BT-boksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått bekreftet fra mObridge importøren dynabel at 2009/10 E60 med CIC kan bruke mObridge. 

Her er svaret jeg fikk :

Bmw e60 med cic fungerer fint. Du må bare kode bilen til satelittuner.
 
Det er fserie med cic vi sliter med enda.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men en 2010-modell støtter i utgangspunktet ikke ekstern satelitt-tuner, det er derfor det ikke fungerer.

Svaret du fikk er derfor feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2014 316i F30 som var ny i Finland. Den har enkel cd og cic programmvare som begynner på MX.....

Har prøvd mange forskjellige DAB løsninger nå men ingen virker OK.

Det er en Dension DAB/USB som sitter i nå og den er veldig ustabil. Kan virke ok, men plutselig så slår den seg vrang og nekter å skifte kanal(den henger på den siste kanalen), eller den slutter helt å virke. Neste gang jeg åpner bilen og skal kjøre kan den virke en liten stund, så svikter det igjen.

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.5.2017 at 23.51, Scuirus skrev:

Har fått bekreftet fra mObridge importøren dynabel at 2009/10 E60 med CIC kan bruke mObridge. 

Her er svaret jeg fikk :

Bmw e60 med cic fungerer fint. Du må bare kode bilen til satelittuner.
 
Det er fserie med cic vi sliter med enda.

Bare bekrefter dette. Etter september 09 integrerte bmw det radio inn i Cic i stedet for en ekstern modul. Det skal derfor litt trikse koding til som ikke alle testere kan. 

 

Jeg har tatt opp både dette med Dynabel og Mobridge selv. Begge har ikke kommenterer videre på saken selv om dynabel har solgt minst 5 stykk til facelift x5 (2010+) hvor dette ikke funker pga ovennevnte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver meg igjen her jeg.. Noen som faktisk har erfaring med og montere dab vindusantenne på "hjemmesotet" bakrute? Har avventet med DAB av den enkle grunn at jeg ikke vil ha antenne i frontruten.. Men har lest at man ikke kan montere vindusantenne på sotete ruter. Rekner da med at uoriginal film dreper signalet endel. Er det ikke mulig og få tak i en DAB antenne som kan skiftes med haifinnen feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett noen som kan erstatte haifinnen, men min plan var å bruke antenne fra 6-serie, og montere denne i taket eller fangeren. Jeg kom derimot ikke lengre enn at jeg kjøpte antennen med det prosjekter, så vet ikke hvordan det vil fungere.

I 6-serien ligger den i selve bagasjeromsluken originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.5.2017 at 23.51, Scuirus skrev:

Har fått bekreftet fra mObridge importøren dynabel at 2009/10 E60 med CIC kan bruke mObridge. 

Her er svaret jeg fikk :

Bmw e60 med cic fungerer fint. Du må bare kode bilen til satelittuner.
 
Det er fserie med cic vi sliter med enda.

Hvordan har det gått? Jeg har en kodet versjon i en 2013 Mini Countryman (E serie) med CIC. Kodet i Bergen i helgen. Alt fungerer PERFEKT, rent bortsett fra at det ikke kommer et kvekk fra høytalerne! Brukte Bimmertech til koding via bilradiospesialisten i Bergen. De prøvde ALT. Alle andre funksjoner virker som normalt. Jeg er fortvilet! mObridge har ikke svart ennå...

Endret av nkstokp
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke klok på hva som er det beste alternativet for en E61 2009 modell (CIC). Er dette et bra alternativ?

http://www.autohifi.no/Bilmerke-tilbehør/BMW/DAB-integrering/KUFATEC-FISTUNE-DAB-DAB-BMW-BMW-E-m-Professonal-CiC40149-p0000014639

Virker som om mange har installert denne. Trenger egentlig et alternativ som gjør at jeg ikke trenger kode om noe da jeg har lite utstyr til slikt. Vrient å installere? Finnes det ev en steg-for-steg DIY på nett en plass?

Har USB/AUX inngang i midtkonsollen. Er det noen alternativer der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste alternativet er fortsatt mObridge.

Den du linker til er et "greit" alternativ.

Dension har en som kobles til USB, men hadde ikke valgt denne om jeg ikke absolutt måtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...