Gå til innhold

kjøp av bmw


Yama99
 Share

Anbefalte innlegg

Det er vanvittig mye man kan se etter. Rust på bakluke, hjulbuer og jekkfester er det vanligste. Noe man må sjekke med disse firerdieselene er også om toppdekselpakning er lekk (les gjennom denne tråden, så skjønner du)

Kan være greit å sjekke servicehefte, se om bilen har loggført servicer. I hovedsak dette som bør sjekkes, men om du er lur, se etter lekkasjer på dyser, slakk i understell (foringer, hjullager osv osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom disse feilene så er det veldig god bil i seg selv. Er ikke mye feil på disse med tanke på elektronikk osv.

Nå har jeg bensin i dette tilfellet såklart. Subframe og har hvert et lite problem på disse bilene, hvertfall preface. 
Etter det jeg har fått med meg skal vist facelift være utbedret. 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Shattered skrev:

Det er vanvittig mye man kan se etter. Rust på bakluke, hjulbuer og jekkfester er det vanligste. Noe man må sjekke med disse firerdieselene er også om toppdekselpakning er lekk (les gjennom denne tråden, så skjønner du)

Kan være greit å sjekke servicehefte, se om bilen har loggført servicer. I hovedsak dette som bør sjekkes, men om du er lur, se etter lekkasjer på dyser, slakk i understell (foringer, hjullager osv osv).

Glemte såklart å nevne turboras og subframe disaster :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25. august 2016 at 8.32, Yama99 skrev:

hei, jeg skal nå ta innkjøp av en bmw e46 320d 1998 mod.

noen tips til hva jeg burde se etter? f.eks. hvor kan det legge seg rust på disse bilene, eventuelt ulyder osv.

takk for svar.

Se etter eierhistorikk og servicer, har bilen blitt driftet på en fornuftig måte, eller ikke fått særlig stell?

Finn en som er PKK godkjent, det er en god start, ellers sjekk generell tilstand.

Tør jeg spørre om hvorfor 320d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.8.2016 at 20.55, Ron Jeremy skrev:

Se etter eierhistorikk og servicer, har bilen blitt driftet på en fornuftig måte, eller ikke fått særlig stell?

Finn en som er PKK godkjent, det er en god start, ellers sjekk generell tilstand.

Tør jeg spørre om hvorfor 320d?

grei motor, billig i drift

vart så jeg kjøpte den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Yama99 skrev:

grei motor, billig i drift

vart så jeg kjøpte den

320D er også langt mer pålitelig enn bensin 4 erne fra samme årstid. Såklart har begge motorene sine svakheter, men det er nok blitt langt mer motorbytter på besin 4erne enn diesel 4 erne på e46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎31‎.‎08‎.‎2016 at 17.14, tennbrikket skrev:

320D er også langt mer pålitelig enn bensin 4 erne fra samme årstid. Såklart har begge motorene sine svakheter, men det er nok blitt langt mer motorbytter på besin 4erne enn diesel 4 erne på e46.

Spennende, jeg er rimerlig trygg på det motsatte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Spennende, jeg er rimerlig trygg på det motsatte.

 

var ganske lenge på jakt etter e46 som førstegangsbil, men følte det meste av 4 sylindret drakk olje og vann. Prisen var også rimelig høy på de fleste. Har dog ikke sjekket gjennomsnitts km, men er ganske sikker på at dieselmotorene går i gjennomsnitt mye lengre. Diesel blir jo som sagt mest brukt til pendling, men min far påstår at den beste "lille" bensin motoren til BMW er den de leverte i e28 518i. Den han hadde gikk 412k km før han solgte den, men dette er sikkert smak og behag. Hadde jeg skulle kjøpt bil til mye småkjøring så hadde valget falt på bensin, men hvis du pendler endel så er diesel rimelig behagelig. Kan også ta en liten "måling" fra mine kamerater der det går 2 dieselbiler og 2 bensin. De som kjører bensin har fylt på mer olje enn oss med diesel, men skal dog ta med i betrakting ett turboras på ene dieselbilen. Uansett hva man velger så er vedlikehold kjempe viktig. Husker jeg så en 520i e39 150hk som hadde gått nesten 500k km. Denne var på tredje motoren.

 

Hvis jeg skulle valgt bensin skulle det vært 2,2 liter 320en på e46 med 170k.

 

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5. september 2016 at 11.27, tennbrikket skrev:

var ganske lenge på jakt etter e46 som førstegangsbil, men følte det meste av 4 sylindret drakk olje og vann. Prisen var også rimelig høy på de fleste. Har dog ikke sjekket gjennomsnitts km, men er ganske sikker på at dieselmotorene går i gjennomsnitt mye lengre. Diesel blir jo som sagt mest brukt til pendling, men min far påstår at den beste "lille" bensin motoren til BMW er den de leverte i e28 518i. Den han hadde gikk 412k km før han solgte den, men dette er sikkert smak og behag. Hadde jeg skulle kjøpt bil til mye småkjøring så hadde valget falt på bensin, men hvis du pendler endel så er diesel rimelig behagelig. Kan også ta en liten "måling" fra mine kamerater der det går 2 dieselbiler og 2 bensin. De som kjører bensin har fylt på mer olje enn oss med diesel, men skal dog ta med i betrakting ett turboras på ene dieselbilen. Uansett hva man velger så er vedlikehold kjempe viktig. Husker jeg så en 520i e39 150hk som hadde gått nesten 500k km. Denne var på tredje motoren.

 

Hvis jeg skulle valgt bensin skulle det vært 2,2 liter 320en på e46 med 170k.

 

Hva som er behagelig som pendlerbil er lite vesentlig ifht spørsmålet vedrørende driftsikkerhet bensin vs diesel. Men analogien din er forsåvidt korrekt mtp småkjøring. Men poenget var driftsikkerhet bensin vs diesel på E46 modellen. Min påstand er at bensinen er mer pålitelig og kanskje også noe billigere og drifte enn dieselen var i en E46. Selvsagt bruker diesel mindre suppe og er billigere pr kjørte km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...