Gå til innhold

Knirk i bakstilling e90


etz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har akkurat kjøpt meg ny bil igjen, eide den i 1 uke å fikk en utrolig irriterende knirkelyd!

 

Merkeverksted mente det var integral foringene som kunne lage denne lyden, å de skulle ha 5.3k for å skifte disse. Leste meg til at det også er en foring som kalles for knirkeforing, lurer på om det kan være denne som lage lyd? Finner ikke ut hvordan foring dette er. Noen som har opplevd lignende?

 

 

 

IMG_0023.mp4

Endret av etz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er integral foringen som kalles for knirkeforing, rett og slett fordi den knirker så jævlig :P

Den sitter på bærearmen bak, nærmest hjulet. Skal se noelunde slik ut. Klarte ikke finne noe bra bilde.

hqdefault.jpg

Om du ikke vil bytte den, så kan du forsøke å skjære et lite hull i mansjetten å først spraye med WD40 eller noe sånt, og evt noe grease etterpå. Også tette igjen med pakningstoff eller noe sånt. Godt mulig knirkingen forsvinner da. I hvertfall for en stund.

Men på sikt så ma de vel byttes uansett. Men dette kan være en midlertidig fiks. Vet ikke hvor lenge det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål fra en noob (meg):

Jeg fikk 2'er-feil på knirkeforing under EU-kontroll i februar. Har tidligere gjort som skrevet over her, med å skjære hull og smøre for å bli kvitt knirking. Kan dette ha en sammenheng? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Å smøre foringen utsetter jo bare skiftet. Når de knirker er det på tide med skifte.

Føler det blir litt det samme som å pisse på seg når man fryser for så å gjenta pissinga neste gang man fryser.

Endret av Otis
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Otis skrev:

Altså. Å smøre foringen utsetter jo bare skiftet. Når de knirker er det på tide med skifte.

Føler det blir litt det samme som å pisse på seg når man fryser for så å gjenta pissinga neste gang man fryser.

Har jeg sagt noe annet? Ingen her som sier at det er en permanent fiks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, DanielStance skrev:

Har jeg sagt noe annet? Ingen her som sier at det er en permanent fiks.

Min kommentar var ikke direkte til deg. Så ikke vær hårsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...